بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف بیش‌ از اندازه نمک در وعده‌ها غذایی، احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.
 تدبیر24:  عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف بیش‌ از اندازه نمک در وعده‌ها غذایی، احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

احمد عامری در گفتگو با فارس گفت: یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان ایرانی سرطان معده است که عوامل ژنتیکی، مصرف زیاد غذاهای نمک‌دار، مصرف زیاد سیگار و رژیم‌های غذایی کم فیبر و چاقی از عوامل ابتلا به این بیماری است. همچنین مصرف نکردن موادی که حاوی آنتی‌اکسیدان است؛ مثل سبزی‌های تازه و همچنین افزایش مصرف فست‌فودها و مواد حاوی نیترات درصد ابتلا به  این سرطان را افزایش می‌دهد.

دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: ناراحتی گوارشی مبهم یا درد خفیف شکم، تهوع مختصر ولی دائم یا سوزش سر دل است که مدت طولانی همراه فرد است و همچنین علائم دیگر مثل وجود خون در مدفوع، استفراغ، خستگی و ضعف شدید یا کاهش وزن شدید ممکن است از عوامل ابتلا به این سرطان باشد و باید توسط پزشک متخصص معاینه و بررسی شود.

عامری در خصوص رده سنی ابتلا به این بیماری در کشور گفت: توجه به آمارها و مشاهدات انجام‌شده روی مبتلایان به سرطان معده نشان می‌دهد که افراد مبتلا بین 40 تا 45 سال قرار دارند. همچنین شیوع این بیماری در نواحی شمالی کشور و استان خراسان شمالی بیشتر مشاهده می‌شود.

این متخصص آنکولوژی در خصوص هزینه‌های درمان سرطان معده گفت: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های درمان این بیماری کاهش چشمگیری داشته است؛ عمده‌ترین بخش هزینه‌های درمان سرطان معده مربوط به آزمایش‌ها و رادیوتراپی است که این آزمایش‌ها در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت رایگان انجام می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها