بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف از ایجاد «خلاقیتکده‌ شریف» با هدف شناسایی استعدادهای نونهالان با روش‌هایی علمی در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.
تدبیر24:   دکتر احمدیان، با اعلام این خبر اظهار کرد: خلاقیتکده شریف با ارائه تکنیک‌های علمی و کاربردی در جهت شناسایی، سنجش، ارتقاء و تقویت خلاقیت نونهالان و دانش‌آموزان تلاش دارد تا زمینه تربیت نسلی هوشمند و سالم را برای در دست گرفتن سکان رهبری جامعه فراهم آورد.

احمدیان افزود: خلاقیتکده شریف با هدف توسعه مبانی خلاقیت در جامعه، آشناسازی خانواده با مفاهیم خلاقیت و اینکه خلاقیت امری اجتماعی و مبتنی بر پرورش است تا امری ذاتی، تشکیل شده است و تلاش می‌کند با تمرکز بر تکنیک‌های پرورش خلاقیت، استعدادیابی و نخبه پروری با انجام برنامه‌هایی هوشمندانه، درصدد پرورش قوه خلاقیت در تمام دانش آموزان باشد.

بر اساس این گزارش، دوره‌های خلاقیتکده در ابتدا از طریق آزمون‌های استاندارد انجام می‌گیرد و پس از سنجش و تعیین سطح خلاقیت دانش آموزان، متناسب با سطح ارزیابی شده، برنامه‌های کاربردی در خلاقیتکده شریف با حضور متخصصان و خبرگان خلاقیت اجرا می‌شود.

آگاهی یافتن دانش آموزان از سطح خلاقیتشان، پرورش آنها و تلاش جهت تقویت مهارتهای خلاقانه مورد نیاز، از اصلی‌ترین اهداف خلاقیتکده شریف است که در این راستا تمام مراحل آموزش، تعامل و ارتباط مشاوران و کارشناسان به صورت حضوری و مجازی برقرار است.

ابتدا این دوره‍‌ها در سه فاز و گروه سنی 6 تا 12، 13 تا 15 و 16 تا 18 سال به صورت آزمایشی در تهران اجرا می‌شود و سپس سال‌های بعد در کل کشور به صورت فراگیر گسترش می‌یابد.

تمام نواندیشان 6 تا 12 سال در سراسر کشور می‌توانند از نیمه دوم مردادماه امسال با شرکت در این آزمون میزان خلاقیت خود را با شاخص‌های علمی که توسط متخصصان حوزه خلاقیت تحلیل می‌شود، مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

والدینی که علاقه‌مند به پرورش خلاقیت فرزند خود هستند، می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره‌های آموزشی به سایت khallaghiatkadeh.com مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها