بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
دكترمسعود شفيعي در مراسم بازديد وزير علوم، تحقيقات و فناوري از دانشكده انقلاب اسلامي گفت: اين دانشگاه كارهاي بسيار ارزنده اي انجام داده و افتخارات بزرگي هم كسب كرده كه يكي از اين افتخارات، تربيت نيروي كارآمد وارزشمندي همچون شهيد بزرگوار تهراني مقدم است.
 تدبیر24:  به گزارش اداره كل روابط عمومي دانشگاه فني و حرفه اي، دكتر مسعود شفيعي رييس دانشگاه فني و حرفه اي در مراسم بازديد دكتر فرهادي وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري از دانشكده فني و حرفه اي انقلاب اسلامي، در ابتداي سخنان خود از حضور دكتر فرهادي و هيات همراه تشكر و قدرداني كرد وهمچنين ازدكتر بيات رييس دانشكده انقلاب اسلامي به خاطر فعاليت هاي خوب و مثمر ثمر وي و همكارانش كه ارتباط دانشگاه وصنعت را به معني واقعي شكل دادند قدرداني كرد. 
 
مسعود شفيعي به رستوران كشتي كه در دانشكده انقلاب اسلامي ساخته شده اشاره كرد و گفت: اين سازه يكي ازنمونه هاي موفق ارتباط صنعت و دانشگاه است و به زودي قرار است شركت هاي دانش بنيان را راه اندازي كنيم كه فارغ التحصيلان مان وارد چرخه اشتغال و كسب درآمد بشوند چرا كه اين همان چيزي است كه بارها مقام معظم رهبري، رياست جمهوري و وزيرعلوم بر اشتغال جامعه تاكيد دارند . 
 
وي با بيان اينكه ما افتخارمي كنيم كه به دست توانمند مدرسين، كارشناسان و تكنسين ها،  بيش از 70 درصد نيروهاي اين دانشكده را وارد بازار كار كرده ايم، افزود: جناب وزير مي دانند كه بارها گفتيم و ايشان هم پيگير اين موضوع هستند كه آزمايشگاه هاي ما حدود 50 سال قدمت دارند و نيازمند بازسازي اند و بايد به روز شوند و تكنولوژي هاي جديد وارد بشود. 
 
رييس دانشگاه فني و حرفه اي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: من افتخارم اين است كه در خدمت عزيزان در دانشگاه فني و حرفه اي هستم و با كمك اين مجموعه براي رفع معضلات بيكاري تلاش مي كنم كه تا حدودي هم موفق بوده ايم و آن وظايفي كه برعهده داريم توانسته ايم به سرانجام برسانيم. 
 
وي افزود: يكي از افتخارات اين دانشگاه اين است كه شهيد بزرگواري مانند تهراني مقدم را تربيت كرده و به جامعه تحويل داده است كه اميدواريم اين حركت ادامه پيدا كند. 
 
شفيعي گفت: سنگ فرش ها، محوطه سازي ها و درخت هاي دانشكده انقلاب اسلامي به  تازگي درست شده است و قرار است اين محوطه كه رستوران كشتي با كمك شهرداري در آن احداث شده منطقه توريستي و تفريحي بشود و همچنين ميدان معلم در منطقه يافت آباد هم قرار است بازسازي و محوطه سازي بشود كه اميداريم اين دانشكده باعث شود اين منطقه جايگاه بالايي پيدا كند و همه شهروند عزيز تهراني آخر هفته ها را در اين مكان بگذرانند. 


  راه اندازي مركز رشد دردانشكده انقلاب

همچنين دكتربيات رييس دانشكده فني و حرفه اي انقلاب اسلامي نيز پيش از سخنان وزيرعلوم، ضمن خيرمقدم به حضور دكتر فرهادي و همكارانش، به ارايه آماري از اين دانشكده پرداخت و گفت: تعداد رشته هاي اين دانشكده 30 رشته درسي است كه شامل 20 رشته كارداني، 10 رشته كارشناسي و تعداد دانشجويان اين دانشكده 5هزارنفر هستند و تعداد هيات علمي رسمي اين دانشكده 5نفر، تعداد مدرسين رسمي 36 نفر، تعداد مدرس و مدعو بيش از 450 نفر در اين دانشكده فعاليت مي كنند. 
 
وي افزود: دانشكده انقلاب اسلامي تعداد 20آزمايشگاه  و كارگاه  دارد و تعداد كلاس هاي درسي 35 كلاس است. نمونه اي از رشته هاي اين دانشكده از جمله: ماشين ابزار، مكانيك خودرو، قالب سازي، الكترونيك، شيمي، برق، صنعتي، كامپيوتر، تصوير برداري، عمران، معماري و نقشه برداري تدريس مي شود. 
 
بيات به همكاري دانشگاه و صنعت اشاره كرد و افزود: با شركت ديدا عينك سازي، اپتومتري و تجهيزات وابسته را راه اندازيكرديم وكلاس هاي آموزشي راه اندازي شد كه كارگاها را تا حد قابل قبولي تجهيز كردند. 
 
وي گفت: در اين مدت تلاش كرديم تا آموزشكده را به دانشكده تبديل كنيم و در حال حاضر در تلاش هستيم تا مركز رشد را نيزراه اندازي كنيم كه كارهاي اوليه آن نيزانجام شده است. 
 
وي در پايان از دكتر شفيعي رييس دانشگاه فني و حرفه اي به خاطر حمايت هايشان قدرداني و سپاسگزاري كرد و افزود: اميد واريم شركت هاي دانش بنيان را با بودجه مالي كه صندوق نوآوري و شكوفايي قول آن را داده اند راه اندازي كنيم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها