بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه چاقی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی پوست داشته باشد، گفت: بیشترین میزان عوارض در افراد چاق پس از 30 سالگی اتفاق می‌افتد و این عوارض در زنان بیشتر از مردان است.
 تدبیر24دکتر حسین مرتضوی ، یکی از عوارض چاقی را پیری زودرس دانست و گفت: این عارضه می‌تواند ضایعات پوستی را تشدید کند و باعث ایجاد ترک و خطوط فرو رفته‌ای به نام استریا بر روی پوست شود که بیشتر در قسمت‌هایی از بدن که تحت کشش هستند مانند بازوها، پستان، نواحی شکم، ران، باسن و کشاله ران ایجاد شوند.

وی با بیان اینکه استریا بسیار شایع است و بیشتر در زنان باردار و دختران جوانی که چاق هستند ایجاد می‌شود، یادآور شد: برای پیشگیری از استریا در بدن می‌توان با چرب کردن و ماساژ دادن مکرر به وسیله روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و بادام، باعث کاهش عوارض بر روی پوست شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران داشتن وزن مناسب را راهکار بسیار موثر، مفید و مناسبی در سالم ماندن پوست دانست و خاطرنشان کرد: افراد برای جلوگیری از چاقی می‌توانند از رژیم‌هایی که فاقد گوشت قرمز هستند، استفاده کنند. عدم استفاده از روغن‌های جامد در پخت و پز، فست فودها، تنقلاتی مانند چیپس و پفک نیز می‌تواند در جلوگیری از بروز چاقی بسیار کمک کننده باشد.

مرتضوی با بیان این مطلب که رژیم‌های حاوی آنتی اکسیدان، سبزیجات، گیاهان و میوه‌های رنگی مانند توت فرنگی می‌توانند از پیر شدن پوست جلوگیری کند، تصریح کرد: استفاده از ضد آفتاب، کلاه و لباس‌های مناسب در برابر آفتاب می‌تواند به بهتر و سالم ماندن پوست کمک کند.

این متخصص پوست و مو در پایان افزود: اگر پوست برخی از افراد دچار آسیب‌های شدیدی شده باشد، می‌توانند تحت نظر پزشک داروهایی را مصرف کنند، عمل جراحی یا لیزر انجام دهند که این کار نیار به پیگیری و مراقبت پزشک دارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، عوارض چاقی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها