بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر گفت: تب‌ خونریزی‌دهنده‌ی کریمه از طریق نیش کنه یا مصرف گوشت آلوده و برخورد با ترشح یا بافت حیوان آلوده به بیماری از دام به انسان منتقل می‌شود.
 تدبیر24: «علی جلیلیان» در رابطه با بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، اظهار کرد: بیماری ویروسی (سی‌.سی‌.اچ‌.اف) از طریق کنه و انتقال ویروس از خون، ترشحات، بافت و گوشت حیوان آلوده به انسان انجام می‌شود.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان ایلام با بیان این‌که این بیماری در پرندگان الی شترمرغ وجود ندارد، ادامه داد: ویروس تب‌دار کریمه کنگو در حیوان‌های اهلی مثل گاو، گوسفند و بز وجود دارد و از طریق مصرف گوشت آلوده، کشتارگاه‌های غیرمجاز، تماس با امحا و احشا حیوانات آلوده امکان انتقال به انسان وجود دارد.

جلیلیان علائم بیماری تب‌کریمه را شامل تب، سردرد، سرگیجه و حالت تهوع دانست و گفت: با ورود ویروس به بدن شخص دچار خونریزی از مجاری خروجی مثل بینی می‌شود و علاوه‌بر این خونریزی به‌صورت زیرپوستی نیز یکی از علائم بروز بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد مورد گزش کنه قرار بگیرد از زمان ورود ویروس تا زمان بروز علائم 3 تا 9 روز نیاز است که شخص دچار بیماری شود اما این زمان در صورت مصرف گوشت آلوده بین 5 تا 6 روز و حداکثر 12 تا 13 روز به طول می‌انجامد.

جلیلیان در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری تب‌کنگو خاطرنشان کرد:عدم استفاده از گوشت تازه، پرهیز از گوشت کبابی و نیم‌پز، پرهیز از تهیه و مصرف گوشت از مراکز غیرمجاز را راه‌های پیشگیری از ابتلا برشمرد.

وی گفت: مرکز بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری سم‌پاشی در مکان‌های بروز بیماری را انجام می‌دهد البته باید قصاب‌ها و مراکز کشتار در هنگام ذبح یا فروش از وسایل ایمنی مثل دستکش، ماسک و ... استفاده کنند.

جلیلیان افزود: اگر شخصی با علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کند در مرحله اول به اتاق ایزوله منتقل می‌شود و با تجویز کپسول ریباویلین مراحل درمان آغاز می‌شود و تا دریافت نتیجه آزمایش در اتاق ایزوله باقی می‌ماند اگر از بیماری شخص اطمینان حاصل شد باید آب و الکترولیت به‌وسیله سرم به بدن منتقل شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها