بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۵۶۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
به فاصله تقریبا 70 سال از انقلاب مشروطیت در ایران، انقلاب اسلامی به وقوع پیوست که به پیروزی کامل رسید.
 تدبیر24:مهدی آیتی _بیش از یکصد سال از انقلاب مشروطیت می گذرد. دستاوردهای این نهضت عظیم سیاسی - اجتماعی آنقدر زیاد است که در مورد آن کتابها نوشته شده و باز هم جا دارد مورد تجزیه و تحلیل و تحقیق و تفحص قرار گیرد.
بر خلاف نظر آن دسته از عالمان سیاسی که معتقدند انقلاب مشروطیت پس از آنهمه رنج ها و زحمات از طرف علما، مردم و آزادی خواهان بزرگ نظیر ستارخان و باقرخان شکست خورد و حاصلی جز استبداد محمدعلی شاه و رضا شاه نداشت عده ای را هم اعتقاد بر این است که انقلاب مشروطیت سنگ بنای انقلاب اسلامی بوده است. به فاصله تقریبا 70 سال از انقلاب مشروطیت در ایران، انقلاب اسلامی به وقوع پیوست که به پیروزی کامل رسید.
صرفنظر از نقاط ضعف و قوت هر جنبش و انقلابی در جهان اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب مشروطیت را بطور خیلی موجز و خلاصه بیان کنیم می توانیم به چند رکن اصلی و اساسی آن اشاره نموده و آنرا با انقلاب اسلامی مقایسه نمائیم.
1- انقلاب مشروطیت، انقلابی اصیل و مردمی بود همانطور که انقلاب اسلامی چنین اصالتی دارد.
2- انقلاب مشروطیت، انقلابی ملی و مذهبی بود که توسط علما و مراجع بزرگ و حمایت گسترده مردم بوجود آمد و انقلاب اسلامی هم چنین بود.
3- انقلاب مشروطیت برگ زرینی در تاریخ تحولات و ترقی و تعالی کشور ایران پدید آورد و انقلاب اسلامی نیز چنین بود.
4- انقلاب مشروطیت برای اولین بار در تاریخ چند هزار ساله ایران منجر به تبلور قدرت مردم در تاسیس مجلس شورای ملی شد و انقلاب اسلامی چنین بود.
5- انقلاب مشروطیت برای اولین بار در تاریخ ایران در کنار سنت های ایرانی – اسلامی، آزادی، دموکراسی، انتخابات، رای مردم و تجدد خواهی و ... را به ملت ایران هدیه داد همانطور که انقلاب اسلامی چنین بود.
6- انقلاب مشروطیت برای اولین بار پس از چند هزار سال تاریخ سلطنت در ایران و اینکه همواره شاه سایه خدا و خدایگان است را کنار گذاشت و سلطنت مشروطه را به ارمغان آورد و در انقلاب اسلامی نیز چنین شد و رژیم سلطنتی به حکومت مردمی جمهوری اسلامی تبدیل گشت.
7- انقلاب مشروطیت ناگهان درهای بسته سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه عقب مانده ایران را باز کرد و ایران را در سطح جهانی و بین المللی مطرح نمود همانطور که انقلاب اسلامی چنین کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
2
2
سلام بر مهدی آیتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
سلام بر کسی که تصور میکند لیدر اصلاحات شهر بیرجند است، اما ....
پاسخ به ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
1
البته ايشان رييس جبهه اصلاحات استان است ولي انسان فخر فروشي نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
0
عجب رویی داری مهندس جان
اینهمه داره بهت اعتراض میشه باز هم مطلب مینویسی؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها