بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
 تدبیر24:  عضو شورای مشورتی اصلاحات با ابراز امیدواری از بازگشایی سفارت‌های انگلیس‌ و ایران در دو کشور گفت: وقتی کشوری مدعی گسترش روابط با کشورهای جهان است، بسته بودن سفارت‌خانه‌ها عملی بی‌معناست.
 
عبدالله ناصری  با اشاره به توافق صورت گرفته در مسئله هسته‌ای اظهار داشت: بسیاری از مسائل کشورمان در حوزه سیاست خارجه به بحث مذاکرات هسته‌ای گره خورده بود. لذا اگرچه طی دو سال گذشته ابراز نظر مثبتی در رابطه با بازگشایی سفارت‌خانه‌ها صورت می‌پذیرفت، با این حال به دلیل باز بودن این پرونده، این مسائل وارد فاز عملیاتی نمی‌شد.
 
وی تاکید کرد: با حل شدن مسئله هسته‌ای دیگر زمان بازگشایی سفارت‌خانه‌های بسته شده فرا رسیده است؛ در این بین سفارت انگلستان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است. وقتی که طرف انگلیسی در این‌باره ابراز آمادگی کرده، شایسته است که مسئولین کشورمان پیشگام شوند. این را هم باید در نظر گرفت که تعداد کمی طبعه انگلیسی در کشور ما هستند، اما از طرفی تعداد قابل توجه ایرانیان در انگلستان نیاز حقوقی و کنسولی به سفارت‌خانه‌ها را بیش از بیش نمایان می‌سازد. تبعه هر کشوری نیازهای حقوقی و مدنی زیادی دارند که باید توسط سفارت کشورشان در سرزمین متبوع پیگیری شود.
 
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با یادآوری حمله عده‌ای قلیل به سفارت انگلستان تصریح کرد: کسانی که حملات خودسرانه را به سفارت انگلیس ترتیب داده بودند به شدیدترین وجه ممکن تقبیح شدند. وقتی کشوری مدعی گسترش روابط با کشورهای جهان است، بسته بودن سفارت‌خانه‌ها عملی بی‌معناست.
 
وی افزود: کشور ما در برخی از جنبه‌های فرهنگی توسعه نیافته است و به شدت احساسی و عاطفی می‌نماید. بدین ترتیب در مقابل کنش‌هایی که در قبالمان انجام می‌گیرد به جای واکنش معقول و منطقی و بیانگر شعور سیاسی، از روش‌های احساسی و زودگذر استفاده می‌کنیم. در همین مسئله حمله به سفارت انگلیس کسانی بودند که پس از یک هفته تغییر موضع دادند. وظیفه تمام مسئولین برخورد با این نوع اقدامات خودسرانه است! اگرچه ۳۶ سال قبل مسئله تسخیر سفارت با در نظر گرفتم زمان و ملاحظات آن دوران چندان دور از ذهن نمی‌نمود _ چه بسا در همین مورد هم طولانی شدن آن بی‌معنا بود _ اما در شرایط کنونی اقدامات این‌چنینی عملی بی‌معنا هستند.
 
ناصری در ادامه خاطرنشان ساخت: مجموعه وزارت امور خارجه کشورمان تاکنون درگیر پرونده هسته‌ای بوده و بدیهی است با حل و فصل این موضوع بازگشایی سفارت موضوعی در دسترس‌تر است. امیدوارم سفارت‌خانه‌های بسته شده هرچه زودتر بازگشایی شوند.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ارزیابی عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجه و روابط بین الملل همچنین بیان داشت: جامعه جهانی و تک تک کشورهای جهان باید به باور قابل دفاعی از کشورمان برسند. روادید و بحث ویزا بخشی از این جایگاه را به نمایش می‌گذارد؛ به این ترتیب درحالی که بهترین وضعیت برای کشورهای اسکاندیناوی، اروپای شمالی و مرکزی است، کشور ایران در کنار کشورهایی چون سومالی و … قرار دارد!
 
وی اضافه کرد: البته اگر سیاست‌های دولت اصلاحات در حوزه بین الملل از سال ۸۴ به بعد نیز ادامه میافت، هم‌اکنون در چنین وضعیت اسفناکی قرار نداشتیم!
 
عبدالله ناصری در پایان با ابراز اطمینان از روند مثبت سیاست خارجه در دولت آقای روحانی اظهار کرد: باید پذیرفت که در دوسال گذشته تمرکز بر برنامه هسته‌ای بوده، لذا اولا دولت چاره‌ای جز این نداشته و دوم اینکه از نظر فنی نیز موازی پیش بردن این دو بحث چندان منفعت‌بار تشخیص داده نشده است. بی‌تردید در صورت ادامه همین روند، ایران، شهروند ایرانی و پاسپورت ایرانی جایگاه درخور خود را خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها