بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
 تدبیر24:  یک رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی با تاکید بر اینکه افسردگی ناشی از بیکاری باعث افزایش آمار طلاق، خودکشی و افزایش تعداد زنان بیوه می شود، گفت: بیکاری هم آسیب و هم بستر آشکار ساز آسیب های مختلفی مانند دزدی، فساد اقتصادی، تنش های خانوادگی و مهاجرت است.

دکتر مجید ابهری، با بیان اینکه تعطیلی کارخانه ها و رکود صنعتی ناشی از تحریم های اقتصادی باعث افزایش بسیاری از بیکاران شد، افزود: نیروهای متخصص و ماهر نیز یا راه مهاجرت در پیش گرفته و یا با مشارکت سایر همکاران به فعالیت های تولیدی و بازرگانی پرداخته اند.

وی افسردگی ناشی از بیکاری و تنش‌های رفتاری حاصل از آن را عامل افزایش آمار طلاق، خودکشی، افزایش زنان بیوه، جوان و کودکان تک والد دانست و گفت: بیکاری هم آسیب و هم بستر آشکارساز آسیب های مختلفی مانند دزدی، فساد اقتصادی، تنش های خانوادگی و مهاجرت است.

این متخصص علوم رفتاری اظهار کرد: در حال حاضر اگر دست فروشی و فروش اقلام مختلف در چهار راه ها را کار مفید به حساب نیاوریم، در این صورت 50 درصد نیروی کار کشور نه شاغل و نه بیکار هستند.

ابهری یادآور شد: دست فروشی در 10 سال اخیر از 3 تا 20 برابر افزایش یافته است و شهرک های حاشیه ای با همه عوارض و آسیب های خود محصولی از بیکاری در جامعه محسوب می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: از نگاه رفتارشناسی سازمانی وقتی یک نفر از شغل خود رضایت نداشته باشد و صرفا برای سیر کردن شکم خود و خانواده شغلی را اختیار کند؛ در این صورت نارضایتی شغلی، کاهش کارآمدی، افت بازدهی و ناراضی تراشی از عوارض اصلی عدم رضایت شغلی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افسردگی، بیماری های روحی و روانی، مشکلات خانوادگی نیز از عوارض تحمیلی و عصبی عدم رضایت شغلی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها