بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه وجود اگزمای ثانویه عاملی برای تشخیص بروز گال‌ها است، تاکید کرد: گال‌ با عوارض جانبی در سیستم عصبی مرکزی، دارای شیوع جهانی است و دو تا چهار هفته پس از درمان نیز احتمال باقی ماندن ضایعات پوستی و خارش مشاهده می‌شود.
 تدبیر24:  دکتر داریوش دائر  با اشاره به اینکه 300 میلیون نفر در سراسر جهان به گال مبتلا هستند و این بیماری دارای شیوع و گسترش جهانی است، گفت: گال از جمله بثورات خارش‌دار است که توسط نوعی مایت ایجاد می‌شود و باعث بروز مشکلات و عوارضی از قبیل عفونت ثانویه می‌شود.

وی اضافه کرد: طی چند ساعت یا چند روز بعد از ابتلا به گال‌ها، افراد با خارش مواجه می‌شوند که این روند در شب شدیدتر است و در اکثر موارد تنه و اندام‌ها را به جز سر درگیر می‌کند. همچنین از دیگر علایم تشخیص گال‌ها، نقب‌ها است که به شکل شکاف‌هایی نامنظم و خاکستری رنگ، بین انگشتان، بر روی مچ‌ها، چین بازو، باسن، نواحی تناسلی و رو و پشت پا دیده می‌شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه گاهی به رغم ریشه کن شدن مایت (عامل بیماری گال)، ندول‌ها تا چندین هفته پایدار می‌مانند، تصریح کرد: پاپول‌های خارش‌دار و سرخ رنگ بر روی تنه و اندام‌ها که قابل اشتباه با کهیر یا درماتیت هستند، تاول‌ها و پوستول‌هایی (دانه‌های ریزی که پوسته پوسته می‌شوند) بر کف دست‌ها و پاها که در شیرخواران مشاهده می‌شود، بروز سلولیت به شکل تورم و سرخی دردناک همراه با تب از دیگر علایم بروز گال است.

وی یادآور شد: یافتن نقب‌ها بر لبه‌های انگشتان و کناره‌های دست‌ها و پاها و مشاهده بروز مکرر ندول‌ها یا اگزمای ثانویه از روش‌های تشخیصی بروز گال است. بنابراین درمان خانواده و کسانی که در تماس فیزیکی با بیمار هستند، الزامی است. به صورتی که باید دارو در سر تا پا شیرخواران و نوپایان و از گردن به پایین بالغین استفاده شود و در طول شب باقی بماند.

این متخصص پوست و مو در پایان با اشاره به اینکه باید دارو به کمک مسواک به زیر ناخن‌ها رسانده شود و نواحی بین انگشتان، بین باسن و ناف فراموش نشود، گفت: احتمال باقی ماندن ضایعات پوستی و خارش دو تا چهار هفته پس از درمان وجود دارد و احتمال جذب سیتمیک و عوارض جانبی سیستم عصبی مرکزی نیز مشاهده شده است. همچنین تجویز آنتی بیوتیک در شرایط وجود عفونت ثانویه انجام می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، گال
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها