بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
مشکلات زیست محیطی اخیر در سراسر جهان همچون کمبود آب مخترعین آرژانتینی را ترغیب به ساخت اولین ماشین لباسشویی کرد که بدون مصرف آب و با استفاده از دی اکسیدکربن می تواند عمل شستشوی لباس ها را انجام دهد.
 تدبیر24:  دو مخترع آرژانتینی لباسشویی ساختند که بدون مصرف آب و با استفاده دی‌اکسیدکربن عمل شستشو لباس‌ها را انجام می‌دهد.

مشکلات زیست محیطی اخیر در سراسر جهان همچون کمبود آب مخترعین آرژانتینی را ترغیب به ساخت اولین ماشین لباسشویی کرد که بدون مصرف آب و با استفاده از دی اکسیدکربن می تواند عمل شستشوی لباس ها را انجام دهد.

«نیکلاس آرایا» و «نیکلاس وکسانویک» دو دانشجوی دانشگاه دولتی «کوردوبا» که در حال تحصیل در رشته طراحی صنعتی هستند برای اولین بار در دنیا اقدام به ساخت لباسشویی با قابلیت استفاده از دی اکسیدکربن به جای آب کردند.


این اختراع بیشتر برای اماکنی همچون هتل ها و خشکشویی ها در نظر گرفته شده که با اسراف بیش از 300 لیتر آب در هر دور شستشو بیشترین مصرف آب را نسبت به خانه ها دارند.

پروژه ساخت این لباسشویی در مسابقات ملی نوآوری در سال 2012 مورد تحسین قرار گرفت.

مخترعین جوان لباسشویی مذکور اظهار داشتند که همواره به دنبال طرح اختراعی بودیم که علاوه بر اهمیت آن در رشته طراحی صنعتی و سودمندی آن برای جهانیان بتواند در حل بحران کمبود آب آشامیدنی در سراسر جهان کمک کننده باشد.

آن ها افزودند: در حالی که به طور مداوم فکر ایجاد ماشینی که بتواند موجب صرفه جویی در مصرف آب شود را در سر می پروراندیم و در این رابطه تحقیق می کردیم موضوع شستن لباس ها توجه ما را به خود جلب کرد و تصمیم گرفتیم در راستای جایگزینی لباسشویی های موجود در بازار که در هر دور شستشو بیش از 100 لیتر آب هدر میدهند ماشین لباسشویی بسازیم که علاوه بر شسشتوی لباس ها آب کمتری نیز مصرف کند.

در این راستا آن ها دست به کار شده و در ادامه بررسی ها متوجه شدند که دی اکسیدکربن موجود در مواد شوینده شیمیایی موجب زدودن لکه های روغنی لباس ها و همچنین خشک کردن آن ها پس از شستشو می شود و به دنبال تحقیقات بیشتر متوجه شدند که می توانند از دی اکسیدکربن به جای آب برای شستشوی لباس ها استفاده کرد.

در این راستا با همکاری نخبه های شیمی کشور سعی در ساخت مواد مذکور کردند؛ علاوه بر این لباسشویی خود را با سطلی با توانایی شستشوی 20 کیلو لباس ساختند تا از این طریق از اسراف آب در هتل ها و خشکشویی ها که بیشترین مصرف آب را دارند جلوگیری کنند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها