بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
 تدبیر24:  اگر می خواهید تمرینات سنگین ورزشی را آغاز کنید و به انرژی بیشتری نیاز دارید، توصیه می کنیم قبل از رفتن به باشگاه یک لیوان آب چغندر بنوشید.مطالعات نشان می دهد که گنجاندن این نوشیدنی در برنامه غذایی باعث می شود که فعالیت های ورزشی نتیجه مثبتی داشته باشد.

پیش از این در مطالعات مختلف مشخص شده بود که نوشیدن آب چغندر از میزان خستگی ورزشکاران می کاهد و جریان خون را در عضلات افزایش می دهد با این حال مطالعات جدید نتایج متفاوتی را نشان می دهد.


محققان دریافتند که آب چغندر که نیترات زیادی دارد میزان جریان خون یا انبساط عروق را در ماهیچه ها به هنگام ورزش افزایش نمی دهد اما در زمان استراحت بدن آب چغندر باعث کاهش سختی عروق خون می شود که در نهایت منجر به راحت تر کار کردن قلب می شود.

پژوهش های منتشر شده در مجله فیزیولوژی آمریکا نشان می دهد که نیترات موجود در آب چغندر در بدن به اکسید نیتریت تبدیل می گردد، گفتنی است، که این مولکول قادراست رگ های خونی را گشاد کرده و جریان خون را افزایش دهد.
 
برای مشاهده تأثیر خارق العاده این نوشیدنی، می توانید تا 500 میلی لیتر در روز از آن بنوشید و تنها بعد از 6 روز شاهد بالا رفتن شگفت انگیز قدرت باشید. اما اگر به طعم معجونی که می نوشید اهمیت می دهید، قطعاً” از خوردن آب چغندر لذت نمی برید اما می توانید این نوشیدنی را با آبمیوه های خوش طعم دیگر مخلوط کرده و نوشیدنش را آسان تر کنید.
 
گیاهان غنی از نیتریت مثل چغندر پایداری بدن را در مقابل ورزش می افزایند. این یک اکتشاف بسیار مهمی برای ورزشکاران حرفه ایی است. آب چغندر که سرشار از انرژی است بهترین نوشیدنی برای اشخاصی که از داشتن تندرستی معدود رنج می برند مطرح می شود. این اشخاص می توانند آب چغندر را به عنوان مکملی مربوط به رژیم غذایی استفاده کنند و نیروی حیاتی خود را افزایش دهند.
 
طبق مطالعات به عمل آمده مربیان ورزشی که از آب چغندر استفاده می کنند، در هر دو حالت استراحت و ورزش کردن این انفعالات را در بدن خود تجربه می کنند.همچنین با این اتفاق فشارخون کاهش یافته و باعث می شود در حین ورزش اکسیژن کمتری نیاز باشد.
گفتنی است، که این نوشیدنی شگفت انگیز کار قلب را سبک کرده و میزان O2 تحویلی را بالا می برد، با این حرکت می توانید پیش از آنکه خسته شوید میزان فعالیت بالایی داشته باشید.
با انجام آزمایشاتی بر روی 14 مرد که طول 15 روز این نوشیدنی را مصرف کردند مشخص شد که این موضوع بر روی تورم شاهرگ بازویی آنها تأثیر نداشته است، اما اثر سخت کنندگی را بر آن ها گذاشته است.
محققان برخی عوامل بالقوه چون سلامت و جوانی را بر این امر مؤثر دانسته و عملکرد اندوتلیال عروقی را در آنها فعال تر دیده اند.
حال اگر می خواهید فعالیت های ورزشی شما نتیجه داده و اندامتان را درست کند، نوشیدن آب چغندر را از دست ندهید.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها