بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
رییس فدراسیون فوتبال می گوید ریاست کمیته فوتسال AFC به درخواست خودش نبوده و مسئولان AFC او را مجاب کرده‌اند که ریاست این کمیته را بپذیرد.
تدبیر24:  علی کفاشیان درباره ریاست این کمیته توسط او و حذف ترابیان از این کمیته گفت: حرف درستی را مطرح کرده‌اید. از ابتدا هم قرار نبود ریاست این کمیته را بپذیرم و بنا به دستور AFC این کار را انجام دادم. در گذشته عضو کمیته مسابقه‌های AFC بودم و در همان جا کاندید شدم اما مسئولان AFC گفتند که چون من نایب رییس هستم، ریاست یکی از کمیته‌ها را در دست بگیرم که در نتیجه آنها کمیته فوتسال را تحویل دادند. الان هم کمیته خوبی در اختیار ماست و در کنار آن از تجربیات ترابیان استفاده می‌کنیم.

وی میزبانی ایران در مسابقه‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا را شایسته دانست و ادامه داد: در سفری که به اصفهان داشتم بازدید خوبی از مجموعه‌های این استان انجام گرفت و انصافا هم مسابقه‌ها در سطح بالایی انجام می‌شود. ورزشگاه 6 هزار نفری خوبی را تجهیز کرده‌اند و 12 تیم قدرتمند در مسابقه‌ها حاضر هستند. در آنجا با نمایندگان AFC هم که ریاست کمیته فوتسال آن بر عهده من است، گفت‌وگویی انجام دادم که آنها از کیفیت برگزاری مسابقه‌ها رضایت داشتند. به نظرم می‌توانیم میزبان مسابقه‌های آسیایی و جهانی هم شویم منتها باید زیرساخت‌ها را تجهیز کنیم.

وی در مورد بازگشت کی‌روش گفت: شک نکنید که کی‌روش قرارداد دارد و به آن احترام می‌گذارد و بازمی‌گردد. از اول هم صحبت‌هایی کرده بود که بازمی‌گردد اما مربی ثابت است و پروازی نیست و آن مدت بیشتری که نبوده با هماهنگی ما بوده است.

وی در مورد حق پخش تلویزیونی و قراردادی که به تازگی با صداوسیما بسته شد، گفت: یک موقع شما حقوقی می‌گیرید و اگر کار بکنید یا نکنید، این حقوق را دریافت خواهید کرد ولی گاهی بر اساس کارکردتان حقوق می‌گیرید. این باعث می‌شود انگیزه بالا برود و درآمدزایی بیشتر شود. امروز این اتفاق برای فوتبال افتاده و IPTV هم همین است در این طرح باشگاه‌ها مبلغ ثابتی می‌گیرند ولی باشگاهی که بیشتر کار کند، مزایای بیشتری خواهد داشت. من قول می‌دهم اگر این کار خوب انجام شود، خود صداوسیما و تیم‌ها از این راه درآمد کسب می‌کنند و از حالت حق پخش تلویزیونی سنتی بیرون می‌آید و این طرح کمک می‌کند به بالا رفتن مطلوبیت لیگ.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا صداوسیما بدهی فصل گذشته خود به فدراسیون فوتبال را با این کار پرداخت کرده است، تاکید کرد: هنوز هم 22 میلیارد از صداوسیما طلبکار هستیم و آنها این پول را پرداخت نکرده‌اند؛ چرا که می‌گویند دولت به ما در این زمینه بودجه‌ای نداده و نمی‌توانیم پول شما را بدهیم. با روش جدیدی که قرار است آن را اجرا کنیم، پول فوتبال از سایر برنامه‌ها جدا می‌شود و مستقیم به حساب ما واریز می‌شود. البته که در این روش کیفیت کار هم بالا می‌رود.

کفاشیان در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا او نامه دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنی بر ممانعت از حضور تیم‌های بدهکار در مسابقه‌های لیگ برتر را وتو کرده است، گفت: ما این طرح را وتو نکردیم. پول خوبی دست ما آمد که اجازه دادیم تیم‌ها در مسابقه‌ها شرکت کنند. بعد از این که قرارداد جدیدی با اسپانسر تبلیغات محیطی مسابقه‌های فوتبال امضا کردیم، به سازمان لیگ گفتم که سهم تیم‌هایی که بدهی ندارند پرداخت شود اما تیم‌هایی که به افراد یا گروهی بدهکار هستند، از این راه پولی نمی‌گیرند و سهم آنها به حساب طلبکاران‌شان واریز می‌شود تا بدهی آنها به صفر برسد. تنها استقلال و پرسپولیس شامل این طرح نمی‌شوند؛ چرا که بدهی آنها بسیار زیاد است. قطعا با این روش بدهی باشگاه‌ها به صفر می‌رسد. اگر امسال هم نشد در 10 سال آینده این کار انجام می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها