بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۵۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد
در حال حاضر 20 میلیون زن خانه‌دار ایرانی در کشور زندگی می‌کنند و 70 درصد از کار کشاورزی کشور بر دوش زنان است که باید روی این دو گروه در زمینه اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه منابع سرمایه‌گذاری کنیم.
 تدبیر24:  معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ظرفیت بی‌بدیل زنان در زمینه اصلاح الگوی مصرف نباید فراموش شود. در حال حاضر 20 میلیون زن خانه‌دار ایرانی در کشور زندگی می‌کنند و 70 درصد از کار کشاورزی کشور بر دوش زنان است که باید روی این دو گروه در زمینه اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه منابع سرمایه‌گذاری کنیم.

 شهیندخت مولاوردی در دوازدهمین نشست معاونت امور زنان با مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها که امروز در وزارت نیرو با حضور امیر چیت‌چیان وزیر نیرو برگزار شد، افزود: ما در جهت توجه به نقش زنان روستایی برنامه‌ای با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در مناطق روستایی داریم و امیدواریم بتوانیم گام‌های بزرگی برداریم.

وی با بیان اینکه نقش مادری بسیار مهم است، اظهار کرد: آموزش و پرورش و رسانه‌ها می‌توانند مکمل فعالیت‌های مادران در تربیت فرزندان باشند. البته امروزه خانواده کارکرد اصلی خود را از دست داده است اما باید به آن توجه شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: خانواده‌ها امر تربیت فرزندان خود را به جامعه سپرده‌اند اما نیاز است دولت و مجموعه حاکمیت این مسئولیت را به خانواده‌ها بازگردانند.

مولاوردی در ادامه گفت: باید به نقش زنان تاکید و آنان را توان‌افزایی کرد؛ ضمن اینکه نباید از نقش پدران غفلت شود و آنان هم در تربیت فرزندان نقش دارند. پدران به دلیل وضعیت اقتصادی کشور کمتر در خانواده هستند. امیدواریم با رونق اقتصادی که قرار است در کشور به وجود بیاید، پدران بیشتر به خانه بازگردند و تضاد تربیتی بین پدر و مادر را کمتر شاهد باشیم.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغ شد البته قرار بود دولت طبق بررسی‌های خود برنامه‌هایی را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کنند. در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چارچوبی را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند متناسب با برنامه‌های خود اگر لزوم تداوم برخی احکام برنامه‌های پنجم در برنامه ششم تشخیص دهند، آنان را احصاء و آن را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی تا شانزدهم تیرماه فرصت ارائه نظرات خود را داشتند، گفت: ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیزدهم تیرماه به دست معاونت امور زنان وخانواده رسید. ما در 28 ماده اعلام کردیم که قانون برنامه پنجم توسعه نیاز به تمدید دارد و باید با اصلاحاتی در برنامه ششم توسعه تکرار شود. البته در این مرحله با ماده 230 برنامه پنجم توسعه کاری نداریم و قرار است به طور مفصل‌تر در قالب یک حکم جدید به آن بپردازیم.

مولاوردی با بیان اینکه آب و محیط زیست دو تم اصلی برنامه ششم توسعه هستند، گفت: یکی از ایرادات وارده بر برنامه‌های توسعه کلی‌گویی و نگاه آرمانگرایانه است که امیدواریم برنامه ششم توسعه به سرنوشت برنامه‌های قبلی دچار نشود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های معاونت امور زنان اظهارکرد: اطلس وضعیت زنان کشور را تدوین کرده‌ایم و منتظر ابلاغ نظر دولت بودیم.علاوه بر آن 5 گزارش راهبردی در زمینه‌هایی مانند وضعیت سلامت زنان، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و خانواده را آماده کردیم و در کمیته‌های تخصصی برنامه ششم توسعه استفاده می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: به زودی نشستی صمیمی با رییس جمهور خواهیم داشت و محور اصلی آن چالش‌های ساختار امور زنان و خانواده است و قرار است در این زمینه پیشنهاداتی را ارائه دهیم.

مولاوردی با اشاره به رویدادهای در دستور کار معاونت امور زنان گفت: دومین همایش اعتدال با موضوع زنان، اعتدال و توسعه هفدهم مهرماه برگزار می‌شود. علاوه بر آن اواخر شهریورماه دومین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان و توسعه پایدار برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: شهریورماه سال جاری مراسم هفتادمین سالگرد سازمان ملل برگزار و جلسه مهمی برای تصویب اهداف پس از 2015 برپا می‌شود. در حال حاضر پیش‌نویس این اهداف آماده شده است و از کشور ایران دکتر روحانی رییس جمهور در این مراسم حضور می‌یابد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: اجلاس یک روزه‌ای با رهبران جهان با عنوان برابری جنسیتی،‌ توازن زنان و تضمین برای اقدام برگزار می‌شود و نهاد زنان ملل متحد از معاونت زنان برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است.

مولاوردی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی 101 گفت: این سامانه از پانزدهم ماه رمضان راه‌اندازی شده و امیدواریم با بهره‌گیری از آن بتوانیم به برآیندی کلی از مطالبات و پیشنهادات زنان برسیم. این سامانه محلی برای ارائه درخواست‌های مالی نیست اما تاکنون درخواست 70 درصد از دستگاه‌ها در زمینه کمک مالی، اشتغال و وام بوده است. از وزرا و دستگاه‌ها خواسته‌ایم در زمینه سامانه پیامکی 101 در دستگاه‌های خود اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده از سوی معاونت امور زنان با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: اکنون در سال اخذ گزارش پیشرفت تفاهم‌نامه‌ها هستیم؛ البته با وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست نیز برنامه‌هایی داریم که ازسال 94 و 95 بیشتر تفاهم‌نامه‌های معاونت امور زنان به صورت ملی اجرا می‌شود؛ این درحالی است که در دو سال گذشته به دلیل محدودیت اعتبارات و امکانات، تفاهم‌نامه‌ها در سطح 5 یا 6 استان اجرا شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: برخی بحران‌ها مانند تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی جهانی هستند. بنابراین تغییر در سبک و شیوه زندگی در حال حاضر یک ضرورت است و نه یک انتخاب.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، قیومی مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده، اظهار کرد: چشم‌انداز ما حضور متعالی در وزارت نیرو با حفظ ارزش‌های اسلامی با تاکید بر تحکیم بنیان خانواده است و 4 محور را در دستور کار داریم که یکی از آنها بسترسازی مناسب برای ارتقاء سطح زنان فعال در وزارت نیرو در زمینه‌های مختلف است و به همین منظور دوره‌های عام و خاصی را برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی ما عفاف و حجاب است، گفت: در این جهت ابلاغ مصوبات ستاد صیانت، پیگیری اجرای آن و برگزاری سمینارهای متعدد درباره عفاف و حجاب را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده اضافه کرد: محور دوم فعالیت‌های ما همراه‌سازی زنان جامعه با صنعت آب و برق یا همان اصلاح الگوی مصرف است. علاوه بر آن برنامه‌ریزی در جهت افزایش توانمندی مشاوران امور زنان و خانواده شرکت‌های تابعه و وابسته به وزارت نیرو را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی گفت: پیگیری اجرای مرخصی زایمان 9 ماهه و کمک هزینه مهدکودک زنان فعال در وزارت نیرو را انجام داده‌ایم و برنامه‌ریزی‌هایی در جهت تحکیم بنیان خانواده داشته‌ایم.

قیومی با بیان اینکه 12 درصد از نیروهای وزارت نیرو را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بیشتر این زنان مهندس هستند و در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند و در این مجموعه 229 زن محقق داریم.

وی اضافه کرد: در سال 94 در 11 محور برنامه‌هایی را ابلاغ کرده‌ایم که از جمله آنها عفاف و حجاب و مدیریت مصرف بوده است.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در پایان با ارائه پیشنهاداتی اظهارکرد: تصویب پست سازمانی مشاور امور زنان و خانواده، استفاده از زنان توانمند در پست‌های مدیریتی و حذف محدودیت‌های جنسیتی در آزمون‌های استخدامی از جمله پیشنهادات ما است. سال گذشته تلاش کردیم در رشته‌های مختلف این محدودیت را در آزمون استخدامی حوزه فعالیت خود برداریم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
0
سردار فضلی:

کفن امام خمینی(ره) خشک نشده بود که حسادت ها به ایشان آغاز شد/ این حسادت ها در فتنه 88 ظهور عینی پیدا کرد

http://basijpress.ir/fa/news-details/52842/
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها