بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۵۵۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه کمیته انتخابات این حزب فعال شده است گفت:‌ قبول داریم که در پیگیری مسائل انتخابات مجلس عقب هستیم.
 تدبیر24:  حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا با اشاره به اینکه جریان اصولگرا نگرانی بابت تائید صلاحیت نامزدهای خود ندارد اظهار کرد: معمولا به جز موارد معدود، اغلب تمام نامزدهای اصولگرایان تایید صلاحیت شده‌اند اما این نگرانی در جریان اصلاحات وجود دارد که تمام نامزدهای آنان تائید صلاحیت نشوند.

وی همچنین با اشاره به برخی اظهارات درباره رد صلاحیت شدن اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: مشکل دیگر اصلاح طلبان به احزاب و تشکل های آن‌ها باز می گردد. احزاب و جریان های اصولگرا همچون گذشته فعال هستند. آن‌ها یا به شکل سنتی یعنی از بالا به پایین درباره انتخابات تصمیم می گیرند یا به شکل جدید یعنی هر حزب یا هر حوزه برای خود نامزد تعیین می‌کند که به نظر می رسد در این دوره همان شکل سنتی اجرا شود، اما برخی احزاب اصلاح طلب منحل شده اند و حزب اعتماد ملی هم مجبور شده بود که فعالیت خود را متوقف کند. با این وجود در ماه های منتهی به انتخابات، اصلاح طلبان باید احزاب و تشکل های خود را ساماندهی کنند و هم نامزدهایی که احتمال رد صلاحیت آن‌ها ضعیف است را شناسایی کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:‌ به هر حال شرایط برای فعالیت اصلاح طلبان عادی نیست و هنوز وعده های رئیس جمهور برای ایجاد فضای امن وآرام برای فعالیت سیاسی عملی نشده است. من قبول دارم که باید سرعت بیشتری به فعالیت خود دهند و تشکل های اصلاح طلب باید منسجم تر فعالیت کنند اما به هر حال اصلاحات مشکلاتی هم در پیش رو دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی اظهارات درباره کند بودن فعالیت جناح های سیاسی گفت:‌من این اظهارت را قبول دارم ولی همه باید کمک کنند. باید بزرگان نظام کمک کنند که مشکلات فعلی حل شود، اکنون به پا در میانی بزرگان نظام نیاز داریم .

منتجب نیا درباره فعالیت انتخاباتی حزب اعتماد ملی نیز گفت:دفاتر و شوراهای استانی و کمیته انتخابات حزب فعال شده، ولی قبول داریم که عقب هستیم.

وی درباره احتمال کاندیداتوری خود نیز اظهار کرد: تمام تلاش من این است که مجلسی مردمی ، خوب و قدرتمند شکل بگیرد. من هنوز تصمیم نگرفته ام که وارد انتخابات شوم و حضور من تابع شرایط آینده است.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود درباره راه حل ممانعت از ورود تندروها به مجلس دهم خاطر نشان کرد: باید مردم آگاه شوند که خساراتی که کشور می پردازد، بخاطر همین تندروی هاست. اکنون تندروها در تلاشند که به مجلس دهم راه یابند و اگر این اتفاق رخ دهد دولت نمی تواند به مطالبات مردم پاسخ گوید. شما ببینید در این دو سال تندروی مجلس چه مشکلاتی برای دولت ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت:‌از سویی باید تشکل ها و احزاب جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی فعال شوند و بهترین نامزدها را به مردم معرفی کنند. نامزدها هم نباید از مسئولیت شانه خالی کنند. از سویی هیأت های نظارتی و اجرایی هم باید سعه صدر داشته باشند و به بهانه های مختلف چهره های دلسوز و معتدل را رد صلاحیت نکنند که تندروها به مجلس راه یابند.

منتجب نیا در پایان تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا افراد معتدل دو جناح اصلاح طلب و اصولگرایی تایید شده و به مجلس راه یابند تا مجلس بعدی به تندروی دچار نشود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
چرا به جای این حرف های سربسته ی حزبی ، پیام روشن برای افراد شایسته که همیشه ناامید از حمایت امثال شما بوده اند نمی فرستید ؟
چرا از نخبگانی که تا حالا درون بازی نبوده اند نمی خواهید تا به انبوهی در انتخابات ثبت نام کنند تا هم خط زدن تعداد بسیار زیاد برای خط زنندگان دشوار باشد و هم این که نسلی شایسته تر وارد میدان شوند و کار را فرا بگیرند ؟
اصلاحات که فقط شما چند نفر نیستید .
به مردمی که به شما هر بار اعتماد کرده اند ، اعتماد کنید و برایشان پیام های روشن تشویق حضور در میدان بفرستید .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها