بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۵۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
اگر به فرض محال هاشمی رای نیاورند، می‌گویند که به وظیفه خودم عمل کردم و مردم به من رای ندادند.
 تدبیر24:  صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران امروز سه‌شنبه 94/4/13 طی یادداشتی در روزنامه قانون نوشت: انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه امسال شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد. حضور شخصیت‌های مهم سیاسی و فقهی در این انتخابات می‌تواند فضای متفاوتی را شکل دهد و رقابت برای ورود به مجلس خبرگان را وارد حساسیت ویژه‌ای کند. ورود شخصیت‌های مهم واکنش‌های جالبی را نیز برمی‌انگیزد.

حضور آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری آینده، اصولگرایان را با دردسر و مخمصه خیلی زیادی مواجه خواهد کرد. برای ورود آقای هاشمی در انتخابات دو سناریو وجود دارد: اول اینکه اگر شورای نگهبان بخواهد ایشان را رد صلاحیت کند همچنان که برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 این کار را کردند، از یک سو مشکل را حل کرده‌اند و جلوی ورود ایشان را گرفته‌اند ولی از سوی دیگر نسبت به مسئله نظارت استصوابی که اما و اگرهای خیلی زیادی را به وجود آورده و مورد مناقشه مخالفان و موافقان زیادی قرار دارد، باعث تردیدهای بیشتر در کارکرد شورای نگهبان می‌شود.
 
دوم اینکه اگر آقای رفسنجانی را رد صلاحیت نکنند و اجازه دهند که ایشان در انتخابات شرکت کند، با توجه به محبوبیتی که برای ایشان بوجود آمده و به‌خصوص محبوبیتی که آقای هاشمی پس از رد صلاحیت‌شان بعد از انتخابات 24 خرداد کسب کردند، فکر می‌کنم ایشان رای سنگینی خواهند آورد که این مسئله به شکل دیگری برای اصولگرایان ناخوشایند است، که در حقیقت نمی‌دانند با آقای هاشمی رفسنجانی چه کنند و در مقابل ورود وی به انتخابات چه عکس‌العملی از خود نشان دهند.
 
یک راه حل این است که مانند انتخابات ریاست جمهوری گذشته از ایشان بخواهند در انتخابات شرکت نکند و خودشان در حقیقت بگویند که بنا ندارند در انتخابات شرکت کنند. این را هم می‌دانیم پاسخ وی در مقابل درخواست عدم حضور در انتخابات چه می‌باشد.

آقای هاشمی معتقدند که در هر شرایطی و با هر وضعیتی باید با طیف بی‌مسئولیت تندرو و افراطی مقابله کنند و حاضر نیستند به این راحتی عرصه را برای جولان تندرو‌ها باز بگذارند و این را یک وظیفه می‌دانند که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کنند.
 
لذا خودشان مشکلی ندارند که در انتخابات شرکت کنند، اگر وی را رد صلاحیت کنند که خب رد صلاحیت‌شان کرده‌اند اما اگر صلاحیت ایشان را تایید کنند و به فرض محال ایشان رای نیاورند، آقای هاشمی می‌گویند که به وظیفه خودم عمل کردم و مردم به من رای ندادند.
 
آقای هاشمی در هر صورت پیروز این قضیه هستند و مشکلی ندارند، این اصولگرایان هستند که با دشواری خیلی زیادی مواجه و با مسئله بزرگ چه باید کرد در مورد آقای هاشمی روبه‌رو هستند.

بخشی از انگیزه آقای هاشمی‌رفسنجانی برای شرکت در انتخابات خبرگان این است که در حقیقت برای روحانیون معتدل و میانه‌رو پیام بفرستند که از تندرو‌ها حساب نبرند، واهمه‌ای نداشته باشند و وارد میدان بشوند.
 
اگر وی وارد عرصه انتخابات شوند خیلی از روحانیون معتدل و میانه‌رو به تاسی از ایشان وارد میدان خواهند شد و به عکس اگر به هر دلیلی آقای هاشمی در انتخابات شرکت نکند در آن صورت خیلی از میانه‌رو‌ها نیز در حالت بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می‌برند و شاید که در انتخابات شرکت نکنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
. . . که در حقیقت برای روحانیون معتدل و میانه‌رو پیام بفرستند که از تندرو‌ها حساب نبرند، واهمه‌ای نداشته باشند و وارد میدان بشوند.

آفرین دکتر !
پیام روشن سکوت آن سال ها و جنبش این روزها همین است . و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها