بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
 تدبیر24:   یک فوق تخصص انکولوژی با اشاره به اینکه درصد بالایی از تومورهای تیموس خوش‌خیم هستند‌، گفت: تومورهای تیموس در اکثر موارد بدون علامت هستند و تنها در رادیوگرافی یا سی‌ تی اسکن قابل تشخیص هستند و در صورت ادامه روند رشد تومور، علائمی مانند فشار بر روی مجاری تنفسی و احساس سنگینی در قفسه سینه و گاه سرفه‌های بدون خلط ایجاد می‌کنند.

دکتر بهمن شفائیان  با بیان اینکه تیموس یک عضو کوچک در قسمت بالای قفسه سینه، در فضای قفسه سینه و در بین ریه‌ها قرار دارد، گفت: این غده از دوران نوزادی تا بلوغ رشد قابل توجهی دارد، اما پس از این سن، رشد آن به تدریج کاهش یافته و با افزایش سن خیلی کوچک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت لنفوسیت‌ها به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، افزود: تیموس جایگاه تکامل لنفوسیت‌هایT است و این لنفوسیت‌ها از مغز استخوان به این غده منتقل می‌شوند. تیموس شامل دو نوع بافت لنفوسیت و سلول‌های اپی‌تلیال یا پوششی است، گفت: تومورهای تیموس می‌توانند اپیتلیالی یا لنفوسیتی باشند و از این دو گروه سلول منشا گیرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دلیل واضح ایجاد تومور تیموس ناشناخته است، گفت: در بعضی موارد ویروس‌ها و گاهی هم عوامل ژنتیکی منشا ایجاد این تومورها هستند.

این فوق تخصص انکولوژی به مراحل تشخیص تومورهای تیموس اشاره کرد و یادآور شد: در مراحل اولیه معاینات پزشکی و در مرحله بعدی انجام آزمایش‌های تصویربرداری مانند سی‌تی‌اسکن صورت می‌گیرد و پس از انجام بیوپسی و تایید وجود تومور، اقدام به برداشتن آن می‌شود.

شفائیان تصریح کرد: تومورهای تیموس در اکثر موارد بدون علامت هستند و تنها در رادیوگرافی یا سی‌تی اسکن قابل تشخیص هستند و در صورت ادامه روند رشد تومور علائمی مانند فشار بر روی مجاری تنفسی و احساس سنگینی در قفسه سینه و گاه سرفه‌های بدون خلط ایجاد می‌کنند.

وی افزود: در موارد نادری تومورهای توموس با ضعف عضلات صورت، پلک و چشم همراه است و گاه بیماران با مشکل افتادگی پلک یا اشکال در عملکرد عضلات صورت به پزشک مراجعه می‌کنند.

شفائیان در پایان امکان برگشت تومورهای تیموس را بعد از عمل جراحی بسیار کم دانست و خاطر نشان کرد: در نوع بدخیم این تومورها هم در صورتی که ضایعه به‌ طور کامل پاک‌سازی و درمان‌های کمکی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی انجام شده باشد، احتمال عود مجدد بسیار ناچیز است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها