بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۵۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
امروز به مجردی که کسی از سر دلسوزی می‌آید و نقد دارد به تندرو، جناح‌گرایی و انواع نسبت‌ها متهمش می‌کنند
  تدبیر24: منتقدین_آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه این هفته، ۱۶ مردادماه مشهد مقدس با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (علیه‌السلام)، گفت: قبل از سخن، تذکری را عرض کنم، روز سه‌شنبه، سالروز شهادت امام صادق (علیه‌السلام) است، طبق معمول همه‌ساله، مراسم در ساعت ۸:۳۰ در میدان شهدا برقرار است و ازآنجا برادران و خواهران به‌عنوان عرض تسلیت به محضر مقدس امام هشتم (علیه‌السلام) به‌طرف حرم مطهر ان‌شألله راهپیمایی می‌کنند و در برابر دیدگان امام هشتم، برای جد مظلومشان امام صادق (علیه‌السلام) عزاداری کنند، این عظمت شعائر شیعه را ان‌شألله برادران و خواهران استقبال خواهند کرد.

به گزارش رجانیوز؛ در دو روز گذشته، سالروز انقلاب مشروطیت و صدور فرمان مشروطیتی بود، انقلاب مشروطیت در ابتدا یک انقلاب ارزشی و دینی برای نجات مسلمانان مظلوم از چنگال استبداد خون‌آشام هوس‌باز سلاطین قاجار صورت گرفت ولی متأسفانه این انقلاب شکست خورد.

از چاله استبداد قاجاری مردم و کشور را درآورد و در چاه استعمار غرب و بیگانگان قرار داد و از دل انقلاب مشروطیت، حکومت ظالمانه سیاه رضاخان و پهلوی صادر شد و چرا این شکست خورد؟

انقلاب مشروطیت گرفتار استعمار خارجی شد

به خاطر این‌که انقلاب مشروطیت با انقلاب مقدس اسلامی ما اولاً ازنظر ماهوی، این تفاوت را داشت که انقلاب ضد استبداد بود اما انقلاب اسلامی ما انقلاب ضد استبداد و ضد استعمار بیگانه بود؛ گذشته از این، ضامن اجرای تضمین سلامتی و فلاح و رشد و توسعه انقلاب ما، یک جریانی است که در جریان انقلاب مشروطیت نبود.

اولاً یک عامل و یک پدیده‌ای در انقلاب مشروطیت به وجود آمد که یک مقدار عامل شکست، آن پدیده و آن عارضه شد، بعضی رجال برجسته انقلابی که جزء بنیان‌گذاران انقلاب مشروطیت بودند، وقتی احساس انحراف انقلاب کردند، به مردم تذکر دادند و در عرصه ظاهر شدند، اعتراض می‌کردند، نقد می‌کردند، نقد و اعتراض و تذکر آن‌ها موردتوجه قرار نگرفت.

ایستادگی شیخ فضل‌الله نوری در برابر انحراف انقلاب مشروطیت

مرحوم شیخ فضل‌الله نوری به‌مجرداینکه احساس کرد انقلاب مشروطیت دارد منحرف می‌شود، علی رقم این‌که خودش از بنیان‌گذاران انقلاب مشروطیت بود، از همان اول در برابر این انحراف قد علم کرد، هر نقطه انحرافی که در انقلاب پیش می‌آمد، مقابله می‌کرد، برخورد می‌کرد و نقد می‌کرد.

مجلس شورای ملی تشکیل شد، اسمش را گذاشتند مجلس شورای ملی، این را مرحوم شیخ فضل‌الله یک نقطه انحراف احساس کرد و گفت این مجلس باید بشود مجلس شورای اسلامی، چرا از اسلام دست برمی‌دارید؟ قانون اساسی بلژیک را آوردند، ترجمه کردند به‌عنوان قانون اساسی ایران، مرحوم شیخ فضل‌الله نوری قیام کرد و گفت ما قانون اساسی داریم، ما قران داریم، قانون اساسی ما باید از روی قران تنظیم شود نه ترجمه قانون اساسی یک کشور مادی غربی قانون اساسی قرار بگیرد.

در برابر نقدها، شیخ فضل‌الله به‌عنوان تندرو و افراطی معرفی شد

در هر جریان انحرافی می‌ایستاد و مقابله می‌کرد منتها در مقابل این نقدها، تذکرها و دلسوزی‌ها، به‌عنوان تندرو، به‌عنوان افراطی، به‌عنوان آخوند عقب‌افتاده، یک مجتهد مسلمی که خودش یک عنصر انقلابی بود، به انواع نسبت‌های نابکارانه متهم می‌شد به‌وسیله جریان‌های غرب‌گرا و غرب‌زده برای این‌که او را از عرصه بیرون کنند و در مقابل بی‌تفاوتی مردم نیز همین‌طور شد.

اول شخصیتش را تخریب کردند تا توانستند به او افترا بستند و اهانت کردند، و بعد قصه‌اش به‌جایی رسید که بالای دار قرار بگیرد و آن لحظه‌ای که عالم دلسوز انقلابی و وابسته به دین و امام زمان به جرم حق‌گویی و حق سرایی بر سر دار قرار گرفت، آن روز یک عده اقلیت لائیک بی‌دین کف می‌زدند و می‌رقصیدند و اکثریت مسلمان هم در مقابل دار او ایستاده بودند و تماشاچی بودند؛ «سردار کنون بر سر دار است خدایا، ای عیسی مریم بشنو گفته سردار»، چون گوش شنیدن برای گفته شیخ فضل‌الله نبود.

امروز هرکه انتقاد فرهنگی و اجتماعی کند به جناح‌گرایی سیاسی متهم می‌شود

ما این مسائل را امروز در کشور خود می‌بینیم، به‌مجرداینکه یک نفر بیاید بر اساس دلسوزی، بر اساس وظیفه نقد کند، حرف بزند، اشکال بگیرد، جلوی بعضی از انحرافات فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی بایستد و مقابله کند، به فناتیک، به تندرو، به افراطی، به جناح‌گرایی سیاسی و به انواع نسبت‌ها متهمش می‌کنند ولی خب خوشبختانه مردم ما امروز بصیرت دارند، بصیرتی که مردم آن روز در برابر تخریب شیخ فضل‌الله نوری نداشتند، این یک عامل شکست انقلاب شد.

وقتی بنا شد چنین آدمی را اعدام کنند و مردم در مقابلش بی‌تفاوت باشند، نتیجه‌اش این است که از دل این انقلاب رضاخان قلدر درمی‌آید اما عامل اصلی در رأس نظام بر خواسته از انقلاب مشروطیت که نظام مشروطه بود، رهبری دینی قرار نگرفت؛ چهارتا مجتهد تصویب کردند در مجلس قوانین را تصویب کنند اما آن چهار مجتهد را هم دور زدند و در دوره‌های بعدی مجلس آنان را راه ندادند.

بصیرت مردم مانع تکرار انقلاب مشروطه شد

برادران، ۳۷ سال از عمر انقلاب ما گذشته، ۱۲ سال امام بزرگوار، ۲۵ سال مقام معظم رهبری در برابر همه بحران‌ها، همه جریانات و همه فتنه‌های دشمن در مقام انحراف سازی انقلاب ایستاده‌اند، مقاومت کرده‌اند، تذکر داده‌اند، مردم با بصیرت ما هم با کمال وفاداری در پای ستون این انقلاب حضور خودشان را حفظ کرده‌اند. «تکبیر»

این مسائلی که در نتیجه مذاکرات در این توافق وین به وجود آمد، مقام معظم رهبری از آن اول مسئله را دقیقاً پیگیری می‌کردند و یک خطوط قرمزی را مشخص کردند، این خصوص قرمز دقیقاً نکته‌هایی بود که مسیر انحراف انقلاب را در این قضیه می‌بست، این خاصیت خطوط قرمز مقام معظم رهبری بود.

به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم، معنا ندارد با دولت دست‌به‌گریبان شویم

برادران، خواهران، شما و ما داریم نماز می‌خوانیم، این خطبه نماز است، هم گفتن من نماز است و هم شنیدن شما نماز است؛ ببینید، ما در این نظام باکسی درگیر نیستیم، این تیم مذاکره‌کننده مکرر در مکرر مقام معظم رهبری فرمودند من به این تیم مذاکره‌کننده اطمینان دارم بنابراین، تیم مذاکره‌کننده امین رهبری هستند، امین ولی امر مسلمین بودند.

دولت، دولتی است که شما مردم رأی دادید به یک رییس‌جمهور، رأی شما را رهبری تنفیذ کرده‌اند، این آقای رییس‌جمهور هم دولت تشکیل داده، دولت هم دولت شماست، شما درست کرده‌اید، معنا ندارد ما بخواهیم با این تیم، با این دولت دست‌به‌گریبان شویم، خدایی نکرده تخریب کنیم، خدایی نکرده به این‌ها اهانت کنیم، دو سال زحمت‌کشیده‌اند، رنج‌برده‌اند، ما همه رنج‌ها و زحمت‌های این‌ها را نادیده بگیریم، این درست نیست.

این توافقی هم که حاصل شد، یک نقطه برجسته و به‌اصطلاح برنده توافق را خود مقام معظم رهبری روی آن انگشت گذاشتند و ازنظر ما نیز این توافق یک نقطه برجسته است و نقطه پیشرفت، قدرت و قوت توافق است؛ فرمودند «ممالک و کشورهایی که در سال ۸۲، ۳ عدد سانتریفیوژ ما را تحمل نمی‌کردند و باکمال وقاحت اعلام کردند اگر ما قدرت داشته باشیم، پیچ و مهره‌های غنی‌سازی اورانیوم و فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را باز می‌کنیم و نابود می‌کنیم، درعین‌حال به اینجا رسید توافق که ۶ هزار سانتریفیوژ در حال چرخش و گردش است و این‌ها پذیرفتند، این نقطه قوت این توافق است».

خطوط قرمز رهبری همان خلأهایی است که انقلاب از آن صدمه می‌بینند

نتیجه ۱۲ سال مذاکره و مقاومت و دو سال اخیر این مذاکره به اینجا رسید، آن‌هایی که حتی سه تا سانتریفیوژ را تحمل نمی‌کردند، امروز مجبور شدند ۶ هزار سانتریفیوژ را به رسمیت بشناسند که در حال گردش است، ببینید عزیزان، این خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، درست آن خلأهایی است که از طریق این توافق، مذاکرات و این ارتباطات، انقلاب منحرف می‌شود و انقلاب صدمه می‌بیند، این خطوط قرمز باید رعایت شود.

برجام و قطعنامه، عبور و تجاوز از خطوط قرمز رهبری است

این برجامی که امضاشده با این قطعنامه شورای امنیت، این عبور و تجاوز از خطوط قرمز رهبری است، این را باید بپذیریم دیگر؛ این‌یک واقعیت است، با همه تشکر از عزیزان مذاکره‌کننده‌ای که زحمت‌کشیده‌اند اما حالا اینی که تهیه‌شده، حالا می‌توانیم بگوییم بیشتر از این نمی‌توانستند کاری بکنند، این با خطوط قرمز رهبری منافات دارد، این تجاوز از خطوط قرمز رهبری است.

پیگیری مطالب سخنرانی‌ها از Alamolhoda.com

در روز سه‌شنبه، جلسه‌ای در حسینیه قران و عترت در جمع فعالان فرهنگی بنده حدود دو ساعت بحث کردم، خطوط قرمز را با پاراگراف‌های برجام و قطعنامه تطبیق کردم و توضیح دادم نقطه‌های انحراف و عبور از خطوط قرمز رهبری را که البته بعضی از رسانه‌ها هم آن حرف‌ها را نوشتند اما مجمل نوشتند و مشخص نمی‌شود، در سایت Alamolhoda.com  کل این مذاکرات وجود دارد، مراجعه کنید.

نمایندگان این واقعیت را بپذیرند که برجام، عبور از خطوط قرمز است

عزیزان ما در مجلس باید به این مطلب پی ببرند و این واقعیت را بفهمند که این برجام، عبور از خطوط قرمز است، تجاوز از خطوط قرمز رهبری است، این نقطه‌ها و این فواصلی که ممکن بود در این برجام به قیمت انحراف انقلاب تمام شود که مقام معظم رهبری با خطوط قرمز بسته‌اند، متأسفانه این فواصل به وجود آمده است.

حالا این‌ها هرچه می‌خواهند تصویب بکنند، نماینده این مردم‌اند، در برابر هر رأی باید شب اول قبر جواب بدهند، حالا مصلحت مردم هرچه هست، اگر مصلحت پذیرش است که می‌خواهند تصویب کنند، مصلحت رد است می‌خواهند تصویب کنند، خودشان می‌دانند، شورای نگهبان هست بررسی می‌کند، مجمع تشخیص مصلحت نظام هست دنباله گیری می‌کند، علی ایحالن مسیر قانونی را دارد طی می‌کند، این آقایان هم وظیفه شرعی‌شان هرچه هست عمل کنند.

این را به‌عنوان یک موضوع قطعی و اصلی بدانند این درواقع عبور از خطوط قرمز رهبری است، این به‌عنوان یک مسئله مقطوع باشد و حالا اگر صلاح دانستند با همین وضع به خاطر هزینه بالایی که رد این توافق دارد، خواستند قبول کنند، خودشان می‌دانند با تکلیف شرعی‌شان، با آن بازخواستی که باید شب اول قبر جواب بدهند، بعد هم شورای نگهبان هست، و بعد هم الحمدالله مجمع تشخیص مصلحت نظام هست.

مسیر قانونی کشور، مسیر مطمئن و حساب‌شده است

مسیر قانونی ما یک مسیر مطمئن روشن حساب‌شده در نظام با معماری آسمانی و با معماری الهام گونه از پیغمبر خدا و ائمه معصومین به‌وسیله امام بزرگواری است که معمار این انقلاب و نظام بوده‌اند، ما مشکلی نداریم در مسیر قانونی خودمان اما این موضوع باید مسجل شود و امیدواریم که عزیزان ما به مسؤولیت شرعی و امانتی که در رأی آن‌ها به آنان داده‌اند، ان‌شاءالله حداکثر مراقبت را داشته باشند.

حاصل کوچک‌ترین غفلت در برابر آمریکا، نابودی است

این را بدانید امام یک جمله فرمودند: این اعلام‌خطر را فراموش نکنیم که خطر آمریکا  به حدی است که اگر کوچک‌ترین غفلتی کنید، نابود می‌شوید»، این فرمایش امام است و دقیقاً اینجا خطر آمریکا در این قضیه هست و باید دقت کنیم.

منبع : رجا نیوز
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
علی رقم نه علی رغم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها