بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۶۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
سید حسن خمینی:
سید حسن خمینی با بیان اینکه «من و شما حق نداریم بدون اجازه دیگران در حقوق آن‌ها تصرف کنیم»، گفت: امانت اصل حکومت است و کسی حق ندارد آن را پیش خود نگه دارد و بگوید همین است که من می‌گویم.
 تدبیر24:  سید حسن خمینی با بیان اینکه «من و شما حق نداریم بدون اجازه دیگران در حقوق آن‌ها تصرف کنیم»، گفت: امانت اصل حکومت است و کسی حق ندارد آن را پیش خود نگه دارد و بگوید همین است که من می‌گویم.
به گزارش روزنو، در آیین سوگواری شهادت امام صادق(ع) که شامگاه دوشنبه 19 مرداد به همت هیئت ایثارگران انقلاب اسلامی و در محل حسینیه شماره یک جماران برگزار شد، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، یادگار امام راحل(ره) در سخنانی با بیان اینکه «کسی جرأت نمی‌کرد در مقابل امام(ره) غیبت کند»، اظهار کرد: یک بار یک گروهی که جزو امنای امام(ره) بودند، از فردی شنود کرده بودند، بلافاصله امام بیرونشان کرد و پرسید که چرا آبروی فرد را بردید؟ چون آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است مگر می‌شد جلوی امام(ره) به کسی تهمت زد؟
نباید تلقی کنیم که یکی شأنی فراتر از بقیه دارد و تصور هم کنیم که درست عمل می‌کنیم. در طول تاریخ همه فکر می‌کردند که درست عمل می‌کردند  
وی تأکید کرد: اینگونه نباشد آنچه در اسلام و در کار امام بوده مصادره یک گروه بشود. باید همه دست به دست هم بدهیم و این ارزش‌ها و بیرق را نگه داریم.
سید حسن خمینی در ادامه درباره دین کاریکاتوری اظهار کرد: اسلام کاریکاتوری به این معنی است که تناسب‌ها و نسبت‌ها بهم ریخته است. دین کاریکاتوری یعنی مسئله‌ای که برای پیامبر و خدا 100 بدی دارد، نزد من 5 بدی دارد و چیزی که نزد آنان پنج بدی دارد نزد من 100 بدی پیدا می‌کند.
 یادگار امام(ره) ضمن اشاره به اصل امانت در حکومت تأکید کرد: کسی حق ندارد امانت حکومت را پیش خود نگه دارد و بگوید همین است که من می‌گویم.
وی با بیان اینکه «انواع امانت از جمله امانت سیاسی، حکومتی و فرهنگی وجود دارد»، تصریح کرد:‌ طبق قانون اساسی، وقتی حقوق ملت در اختیار کسی است به چه حقی فرد یا جمعی به خودشان تصدی بدهند و از طرف بقیه اعمال نفوذ کنند؟ این امانت است.
یادگار امام(ره) تأکید کرد: نباید تلقی کنیم که یکی شأنی فراتر از بقیه دارد و تصور هم کنیم که درست عمل می‌کنیم. در طول تاریخ همه فکر می‌کردند که درست عمل می‌کردند.
وی با اشاره به شکل‌گیری هیئت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:‌ یکی از فسلفه‌های وجودی هیئت ایثارگران که شکل گرفته، تلاش در جهت ادای امانت است. یک امانتی را شهدا و امام(ره) به همه دادند و باید از آن مراقبت کرد.
سید حسن خمینی گفت: نگذاریم به نوعی ارزش‌های دینی در جامعه کمرنگ یا مصادره شود.
وی افزود: وظیفه این است که سعی کنیم، جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم از اندیشه‌ای که نسبت به او احساس دین می‌کنیم، خالی نشود.
سید حسن خمینی اضافه کرد: آقای حائری می‌گفت که به غیر از طلبه‌ها هر کسی از من غیبت کند حلالش می‌کند، چون آن‌ها اول آدم را فاسق می‌کنند و بعد می‌شود جایزالغیبة. البته ممکن است سختی‌هایی هم داشته باشد.
وی با اشاره به دوران سخت زندگی امام خمینی(ره) در نجف و قم گفت: شیخ حسن صانعی می‌گفت که ما با امام(ره) در خانه یخچال قاضی می‌نشستیم و هفته‌ها چشممان به در بود که یک نفر وارد شود و سلامی بگوید. امروز از امام(ره) گفتن نان دارد. آن‌ها بودند که آن روز ایستاندند و ایستادگی‌شان هزینه داشت. هرکاری از معبر سختی نگذرد به ثمر نمی‌رسد.
این آیین با حضور سید علی خمینی دیگر یادگار امام راحل، بانوان بیت شریف امام(ره) از جمله دکتر فاطمه طباطبایی، حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، محمدرضا خاتمی، حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی‌لاری، جواد اطاعت، برخی اعضای مؤسس مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعی از ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
2
فرمایشات جناب آیت ا... حسن خمینی بسیار به جا و واقعی و مدبرانه بود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
3
0
اما به نظر میرسه شما چون خودتون را از خانواده امام میدونید فکر میکنید حکومت متعلق به شماست.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها