بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
تدبیر24:فیروز قاسمی - پانزده اوت 2015 میلادی برای حمایت از توافق هسته ای,تمام صلح طلبان جهان با پیام صلح ودوستی درسراسر دنیا تجمعات خواهند داشت ومن نیز درهمراهی با این تجمعات جهانی مطلبی را که یاداور,,جنگ جهانی دوم وهمچنین یادوخاطره ۱۹ فرودین سال۱۳۳۰ روزی که پیام ملک الشعرا بهار بمناسبت تشکیل طرفداران صلح جهانی ایران, درمیدان بهارستان قرایت شد, هدیه می کنم به تمام صلح جویان جهان,پاینده باد صلح ودوستی تمام ملت ها.

از اثار ,,ژان ژاک روسو,, همیشه استقبال می کردم, وعاشق نوشته های اوبودم, بخصوص ,قرارداداجتماعی, که یکی ازبهترین اثار ,روسو  بشمارمیرود, در دوران جوانی ,بیشتر و بهترین تفریع من کتاب خوانی وگشت, درکتاب فروشی ها ,بخصوص بساط های اطراف میدان انقلاب,بود. حدودا سی سال پیش,نزدیک سینما ,کاپری, ,,بهمن,,یک بساط کتاب
نظرم را جلب کرد, در میان کتابها, کتابی با.جلد ابی رنگ تقریبا,ارغوانی, که عنوانش بود,,برمی گردیم گل نسرین بچینیم,, نظرم راجلب کرد,, و ,دنبال نام نویسنده کتاب بر روی جلد کتاب , بودم که ,نام ,ژان لافیت,را دیدم ,,بیرنگ کتاب راخریدم,, مهمترین عاملی که مرا تشویق به خرید, این کتاب کرد, نام,,ژان لافیت,,رییس جمعیت صلح جهانی بود وتداعی, ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰که پیام,,ملک الشعرا بهار,, رییس جمعیت ایرانی صالح درمیدان بهارستان توسط,, یزدان بخش قهرمان,,داماد, ملک الشعرابهار,, برای جمعیت ایرانی هواداران صلح قرایت شد.
وپس از بیانیه و تشگیل جمعیت ایرانی هواداران صلح ,و مکاتبات,,ملک الشعرابهار,,با رییس جمعیت
جهانی صلح ,,ژان لافیت,,که مقر, ان در فرانسه بود, واستقبال وگشاده روی,,ژان لافیت,,,درجواب نامه,, ملک الشعرا بهار,,ریس ,جمعیت ایرانی هوادران صلح در ۱۹ دسامبر ۱۹۵۱ بود.

ژان لافیت ,نویسنده و رومان نویس مهشور, فرانسوی که در دورانی,, دبیرکل جمعیت صلح جهانی ,,بود. و درجنگ جهانی دوم,, واشغال فرانسه توسط ارتش نازی ها ,توسط گشتاپو به ارسارت گرفته شد وپس ازشکنجه های فراوان سرانجام اورا به بازداشتگاه معروف ,,ماتهاوزن,,فرستادند وپس ازمدتی ,به ,,انبسی,, در حالیکه کتاب را بررسی میکردم درگوشه ای از خیابان,شروع به خواندن مقدمه,سپس متن کتاب کردم,
این کتاب فوق العاده ,نقش گشتاپو,, را در ایجاد ,رعب و وحشت ,بواسطه,شکنجه, تیرباران,, واستفاده ,پنهانی نقابدارهادر میان مردم ,, ودر مقابل ایستادگی ومقاومت مردم وشرکت درعملیات پارتیزانی ,ومسایل اجتماعی را کم.نظیر, توصیف وخالق کرده است, بطوری که متوجه گذشت زمان نشدم,,و ساعتها ایستاده در کنار,خیابان این کتاب  را خواندم.

در این کتاب ,علاوه بر نقش مخوف وبیرحم وخشن گشتاپو ,,بیشتر ازهر موضوع دیگر که فکرم را مورد هجوم قرار داده بود, ,وجود افراد نقابدار, درمیان پارتیزان ها, که ,با ظاهری  انسانی ومردم دوست برای حفظ موقعیت اجتماعی,و زنده بودن, به هموطنان خود خیانت می کردند, علاوه بر ان سایه شوم.جنگ جهانی دوم که تمام ملت ها را درشرایط اصطراب ونگرانی قرار دادبود, جنگی خانمانسوز که چهره خشن از انسانهای که مکانیکی وچشم بسته دست به هرجناینی می زدند, در این رومان با واقعیت های تلخ و ازار دهنده ,,نقابدارهای دوست نما که در نهایت منجربه خیانت و لو دادن دوستان خویش است , روبه رو می شویم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها