بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۶۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
 تدبیر24:شهرداری تهران، امسال پروانه ساخت یک واحد تولیدی را در داخل حریم منطقه ۲۱ صادر کرد. این در حالی است که قوانین محیط زیستی اجازه نمی دهد هیچ واحد تولیدی در حریم ۱۲۰ کیلومتری تهران، احداث شده و به بهره برداری برسد.
شهرداری تهران، شریک در تخلفات سامسونگ/ امسال پروانه ساخت یک کارخانه داخل حریم تهران صادر شد
به گزارش «معماری نیوز» شهرداری تهران در اردیبهشت ماه امسال، برای شرکت «تکوین الکترونیک» که یکی از شرکتهای وابسته به «سامسونگ» است در داخل حریم منطقه ۲۱ تهران، اقدام به صدور پروانه ساخت کرده است.

این پروانه که به شماره ۲۱۰۰۱۰۹۰۳ به تاریخ ششم اردیبهشت ماه صادر شده به شرکت سامسونگ اجازه داده در زمینی که سابقا متعلق به شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران بوده، واقع در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم کرج، اقدام به ساخت کارخانه کند.

ساخت و ساز این زمین که هنوز هم با تابلوی شرکت خیبر (وابسته به کشتیرانی) مشخص است، سال گذشته آغاز شد و امسال نیز شهرداری تهران با اخذ وجوه نجومی و با زیرپاگذاشتن تمام قوانین شهرسازی و محیط زیستی اقدام به صدور مجوز ایجاد کارخانه در زمینی به مساحت ۱۱۲ هزار و ۲۵۵ متر کرده است.

طبق پروانه ای که از دفتر خدمات الکترونیک شهر با کد ۲۱۰۲ وابسته به شهرداری تهران صادر شده، به سامسونگ اجازه داده شده است کارخانه ای را با سوله های فلزی و سقف شیبدار در زمین شرکت خیبر احداث کند.


طبق مجوز شهرداری تهران، تامین آب این کارخانه با سیستم آب شهری بوده و دفع فاضلاب نیز به صورت چاه جذبی انجام می شود که تماما غیرقانونی است. طبق قوانین زیست محیطی در هر واحد تولیدی که تعداد پرسنل آن از ۸۰ نفر افزایش پیدا کند، باید سیستم بازیابی فاضلاب احداث شده و دست کم با روش لجن فعال، بازیابی پس آب موجود انجام شود. ولی شهرداری تهران به سامسونگ مجوز داده تا کارخانه ای با وسعت بیش از ۱۱۲ هزار متر مربع و با پرسنلی نزدیک به ۲۰۰ نفر، با چاه جذبی و در درون حریم شهری تهران، احداث کند.

اخبار دریافتی حاکی از این است ارتفاع سوله هایی که شهرداری تهران در این پروانه، به سامسونگ مجوز ساخت آنها را داده نزدیک به ۱۵ متر است، در حالی که مطابق قوانین شهرسازی، ساخت سوله ای با ارتفاع بیش از ۶ متر در حریم شهری، غیرقانونی است. لذا طبق این تخلفات آشکار، صدور پروانه پایان کار برای این کارخانه مونتاژی طبق قوانین شهرسازی غیرممکن است.


حضور نهادهای نظارتی در پرونده فروش زمین شرکت خیبر به سامسونگ

به گزارش معماری نیوز، پیش از این، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت کشتی سازی جمهوری اسلامی ایران درباره فروش زمینی که پروانه ساخت آن را شهرداری تهران به سامسونگ به صورت غیرقانونی داده است، توضیح داده بود.

محمد حسین داجمر، درباره دلیل ترک تشریفات فروش این زمین به شرکت سامسونگ گفته بود: درباره این مطالب مسایلی مطرح شده بود که از دستگاه های نظارتی آمدند و به آن رسیدگی کردند.

به گفته داجمر این زمین چندین سال بود برای فروش عرضه شده بود ولی به دلیل شرایط رکود در کشور و همچنین قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، برای آن مشتری پیدا نشده بود ولی شرکت سامسونگ برای توسعه فعالیتهای خود، این زمین را با نرخی بالاتر از نرخ کارشناسی و دستور هیات مدیره شرکت کشتی رانی خریداری کرد و این زمین به شرکت مزبور فروخته شد.

اکنون مشخص می شود شرکت سامسونگ پس از خرید این زمین از کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به ساخت و ساز و پس از آن گرفتن مجوز ساخت در این زمین کرده است.

پیش از این نیز «معماری نیوز» گزارشی درباره ارتباط شهرداری تهران با شرکت سامسونگ در خصوص واگذاری مجوز ساخت و ساز در منطقه بازار تهران (منطقه ۱۲) منتشر کرده بود که بر اساس آن، شهرداری تهران با دادن مجوز تخریب خانه های تاریخی به علی ترامشلو، یکی از شرکای حمیدرضا هاشم نیا، سهامدار اصلی سامسونگ در ایران، اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در محوطه تاریخی و کهن بازار تهران کرده بود.

یکی از پروژه های این اشخاص، ویران کردن سرای دلگشا در بازار تهران و ساخت پاساژی چند طبقه بود که به دلیل قرار گرفتن در حریم کاخ گلستان، سازمان میراث فرهنگی از ادامه ساخت و ساز در آن جلوگیری کرد.

سامسونگ در ۱۳ مردادماه سال جاری، با دعوت تعدادی از خبرنگاران به شرکت خیبر که پروانه ساخت غیرقانونی آن، رسانه ای شده است، از احداث خط تولید دوم محصولات خود در این کارخانه خبر داده بود

این در حالی است که معاون امور صنايع سازمان صنعت و معدن استان تهران، صدور مجوز جديد براي شركت سامسونگ را تكذيب كرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
اردلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
... معلوم نیست کی از واردات و کلا سامسونگ سود می بره
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها