بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
 تدبیر24:  یک بازیگر پیشکسوت در آیین گشایش جشنواره‌ی فیلم و عکس «مادر» اظهار کرد: از کسانی که مادرهای سینمای ایران را از یاد نبردند، تشکر می‌کنم. لازم بود بالاخره کسی به یاد مادران سینما بیفتد؛ ما حرف‌هایی داریم. البته نه از جنس گلایه، بلکه درباره‌ی تغییر نگاه به زندگی در هنر.

 آیین گشایش «نخستین جشنواره‌ی ملی فیلم و عکس مادر» با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و علاقه‌مندان عصر 25 مرداد ماه، با مراسم بزرگداشت زنان هنرمند همراه بود.

در این مراسم از «شمسی فضل اللهی»، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و چند تن دیگر از بانوان هنرمند کشور در رشته‌های مختلف هنری تجلیل و قدردانی شد.

«شمسی فضل‌اللهی» که در میان تشویق و تکریم حاضران به روی صحنه رفته بود، پس از دریافت لوح یادبود و تندیس جشنواره گفت: از کسانی که مدت‌ها زحمت کشیدند تا چنین برنامه‌ای برگزار شود و همین طور از کسانی که مادرهای سینمای ایران را از یاد نبردند تشکر می‌کنم. لازم بود بالاخره کسی به یاد مادران سینما بیفتد؛ چون ما حرف‌هایی داریم البته نه از جنس گلایه بلکه درباره‌ی عوض شدن نگاه به زندگی در هنر که آن را می‌بینیم و غصه می‌خوریم یعنی نقش و جایگاه خانواده در سینما که در فیلم‌های ما خیلی کم شده است.

این بازیگر پیشکسوت که کار در سینما را از ابتدای دهه‌ی 40 آغاز کرده است، در ادامه با اشاره به اشتباه مجری در اعلام سابقه‌ی حرفه‌ای او تأکید کرد: من از سال 1341 وارد سینما شدم و بعد از انقلاب هم از سال 1365 مجدداً کارم را ادامه دادم و پیش از ورود به سینما هم در کار رادیو و دوبله بودم. بنابراین از همه‌ می‌خواهم که اشتباهات در این زمینه را اصلاح کنند.

در ادامه، مدیر مؤسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت نیز با تقدیم یک عکس یادگاری و هدیه،‌ از این بازیگر قدیمی سینما و تلوزیون قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه با قدردانی از دیگر بانوان هنرمند کشور در رشته‌های معماری، مجسمه‌سازی، بازیگری، موسیقی و نقاشی همراه شد. در این بخش ترانه یلدا، معمار و شهرساز ، برای دریافت لوح یادبود و تندیس جشنواره روی صحنه آمد.

این هنرمند معمار اظهار کرد: من اینجا نیامده‌ام تا به عنوان یک معمار و شهرساز یا مادر تقدیر شوم؛ بلکه آمدم چون معتقدم عجیب است که 60درصد دانشگاهیان ما زنان هستند اما تنها 10درصد جمعیت فعال آنان شاغلند.

در ادامه نیز در رشته‌ی موسیقی از «حریر شریعت‌زاده» نوازنده‌ی پیانو، در رشته‌ی ادبیات از «مهسا محب‌علی»، در بازیگری از «هنگامه قاضیانی» و در رشته‌ی مجسمه‌سازی از «پریسا خضابی» قدردانی شد. «ایران دَرّودی»، هنرمند نقاش پیشکسوت هم که قرار بود در این مراسم از او قدردانی شود، در مراسم حاضر نبود.

در بخش دیگری از این مراسم گروه‌های موسیقی قطعاتی را به طور زنده برای حاضران اجرا کردند و سپس با پخش کلیپ‌هایی، هیات انتخاب بخش‌های فیلم و عکس معرفی شدند.

در نخستین جشنواره‌ی فیلم و عکس مادر که به فیلم‌های کوتاه فیلمسازان سراسر کشور اختصاص دارد، 600 فیلم کوتاه کمتر از 30 دقیقه، به دبیرخانه‌ی جشنواره رسیده است که هنرمندان نام آشنایی چون پریوش نظریه، ماهایا پطروسیان، مرجان اشرفی‌زاده٬ علی علائی و مهدی یارمحمدی در قالب هیات انتخاب بخش فیلم، 400 فیلم از آن میان را در پنج بخش مختلف برای شرکت در جشنواره برگزیده‌اند.

در بخش عکس نیز هیات انتخابی متشکل از شهاب‌الدین عادل، گوهر دشتی و فرزاد هاشمی گزینش عکس‌های راه‌یافته به جشنواره را به انجام رسانده‌اند. عکس‌های راه‌یافته به جشنواره در قالب نگارخانه‌ای در طبقه‌ی ششم پردیس چهارسو به نمایش در آمده است.

در انتهای این مراسم، فیلم «مادر» ساخته‌ی ماندگار مرحوم علی حاتمی برای حاضران به نمایش در آمد. در روز دوم جشنواره نیز که از ساعت 14 و 15 دقیقه با نمایش فیلم‌های مستند، داستانی، پویانمایی و تجربی جشنواره آغاز می‌شود و تا ساعت 23 ادامه‌ می‌یابد، فیلم سینمایی «گیلانه» از ساعت 23 تا 24 و 30 دقیقه برای علاقه‌مندان اکران خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی و با همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری نیلافرهنگ، به منظور ارج نهادن به مقام والای مادر و همچنین شناسایی تولیدات ارزشمند در حوزه‌ی فیلم‌های کوتاه و مستند از 25 تا 29 مردادماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود و حضور در این جشنواره برای علاقه‌مندان سینما آزاد است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها