بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
بررسی کمپین نخریدن خودرو صفر

گروه های متعددی بانامهای "خودرو صفر ممنوع" و "خودرو نخرید تا ارزان شود" فعالیت خود را برای ترغیب مردم به عدم خرید خودرو صفرکیلومتر آغاز کرده و توانسته در این راه کاربران زیادی را با خود همراه کند.

کمپین ایجادشده جو روانی در بازار را تحت تأثیر قرار داده و به اعتقاد برخی از فروشندگان رکود در بازار خودرو صفر را به همراه داشته است.

همچنین سبب شده تا علاوه بر همه مسائل و مشکلات پیش رو خودروسازان که مردم عامه از آن بی خبرند، با چالش های جدید شبکه های اجتماعی مواجه شوند و برای رفع آسیب ها و پیامدهای آن به دنبال راه حل باشند.

اما با تمام این تفاسیر نباید از ثبت نام روزانه تعداد کثیری از مشتریان برای خرید خودروهای داخلی و صفرکیلومتر غافل شویم.

اگر بخواهیم این موضوع را از ابتدا زیر ذره بین قرار دهیم به زمانی می رسیم که جمع بندی هسته ای ایران و گروه 5+1می رسیم که بحث کاهش قیمت خودرو در میان مردم قوت گرفت، اما نهتنها قیمت ها کاهش نیافته، بلکه خودروسازان اصرار برافزایش قیمت دارند تا جایی که مدیرعاملایرانخودرو آب پاکی را روی دست مردم ریخته و در نشست اخیر خود با خبرنگاران از احتمال افزایش قیمت خودرو خبر داده و با این کار روزنه امید باقی مانده در دل اعضای این کمپین را کور کرده است.

این انتظار کاهش قیمت تنها به فضای مجازی ختم نمی شود و این روزها  در بیشتر محافل صحبت از سرنوشت قیمت خودرو و تصمیم دولت و خودروسازان مبنی بر ارزان یا گران شدن قیمت است.

این در حالی است که با پشت سر گذاشتن دوران تحریم و ورود هیئت های خودروساز خارجی به کشور، قیمت خودروهای داخلی تغییری نمی کند و تنها می تواند تهدیدی برای ورود خودروهای چینی به داخل محسوب شود.

در همین خصوص عبدالله بابایی کارشناس خودرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: این کمپین بر اساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته ایجادشده است و تشکیل این کمپین ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد می کند و در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است.

معاون فروش سابق ایرانخودرو شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند. 

بابایی در توضیح تغییر قیمت خودرو در زمان پسا تحریم گفت: انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی با برداشته شدن تحریم ها امری منطقی نیست زیرا قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده انجام می شود و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز که از سال 90 اتفاق افتاده است نمی توان انتظار نزولی شدن قیمت ها را داشت.

حال با توجه به شرایط به وجود آمده و غیرقابلپیش بینی بازار خودرو باید منتظر تصمیمات دولت و خودروسازان ماند و دید که آیا زور فضای مجازی و کمپین تشکیل شده بیشتر است یا خودروسازان؟
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها