بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
تدبیر24:  یک مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه طرح استیضاح از سوی مجلسی‌ها همیشه واقعا به خاطر عملکرد فرد مطرح نمی‌شود، گفت: اینکه مجلس بخواهد به خاطر افزایش مالیات از دولت ایراد بگیرد منطق درستی نیست چرا که دولت دستور مجلس را در این زمینه اجرا کرده است.

مرتضی عزتی  با بیان اینکه ممکن است پشت پرده استیضاح طیب‌نیا مساله سیاسی دیگری باشد، اظهار کرد: اگرچه من با همه سیاست‌های وزیر اقتصاد موافق نیستم و انتقاداتی به آن وارد می‌کنم اما مساله مالیات از سوی خود مجلس طرح شده و خود مجلس دولت را موظف به افزایش مالیات کرده است.

وی در این باره عنوان کرد: دولت نیز طرح مجلس را درباره مالیات اجرا کرده و نباید حالا بگوییم که چرا مالیات را افزایش داده است.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه پشت ایراد مالیاتی مجلسی‌ها منطق قوی وجود ندارد، گفت: استدلال آنها صراحتا ضعیف است و ممکن است مشکل مجلس با وزیر اقتصاد مساله دیگری باشد که از مالیات به عنوان یک بهانه استفاده کرده‌اند.

عزتی ادامه داد: البته در زمینه افزایش درآمدهای مالیاتی من معتقدم بیش از آنکه سازمان امور مالیاتی بر افزودن مالیات مودیان تاکید کند باید به سراغ کسانی برود که مالیات نمی‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت درآمد مالیاتی نیز اضافه می‌شود و دولت می‌تواند با این درآمدها به خوبی کار را اداره کند.
برچسب ها: تدبیر24 ، استیضاح ، مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها