بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۶۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
لحظه به لحظه از مذاکرات هسته ای ژنو
سرگئی ریابکوف اعلام کرد که مسکو تمایل نداشتن تهران به بحث در خصوص اورانیوم غنی‌شده 20 درصدی در مذاکرات با 1+5 را مانعی در راه مذاکرات نمی‌داند. . .

تدبیر24 : مذاکرات ایران و 1+5 ساعت 9 و نیم به وقت محلی(11 به وقت تهران) در هوایی پاییزی و در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

محمد جواد ظریف گفت که پیشنهاد ما بر مبنای زمان طراحی شده است چرا که معتقدیم یکی از روش‌های اعتمادسازی کوتاه کردن مدت مذاکرات است. به شکلی که دو طرف احساس نکنند طرف دیگر در حال وقت‌کشی است. از این رو بوده است که اعلام کردیم مساله هسته‌یی می‌تواند در یک سال به مرحله نهایی برسد.

وی افزود:‌ طرح ما دارای سه مرحله مقدماتی، میانی و نهایی است و مرحله مقدماتی آن می‌تواند ظرف یکی دو ماه و حتی کم‌تر انجام شود.

محمد جواد ظریف با وجود ناراحتی شدید (کمردرد) در مذاکرات ژنو حاضر شده است. با این وجود او گفت که کار برایش در اولویت است.

وزیر خارجه ایران معتقد است مذاکرات ایران و 1+5 باید برای رسیدن به نتیجه سریع در سطح وزیران خارجه برگزار شود؛ چرا که وزیران از اختیارات سیاسی بیش تری نسبت به معاونان برخوردارند به علاوه با حضور وزیران جدیت در رسیدن به راه حل نشان داده می شود.

نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 با حضورمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در نشست افتتاحیه مذاکرات، محمد جواد ظریف مذاکره کننده ارشد هسته یی کشورمان طرح پیشنهادی ایران با عنوان "پایانی بر یک بحران غیرضروری، آغازی برای افق های جدید" را از طریق پاور پوینت ارایه کرد.


سخنگوی اشتون: بسته ما همان بسته آلماتی است

مایکل مان در جمع خبرنگاران حاضر در مرکز کنفرانس های بین‌المللی ژنو گفت: صداهای خوبی از ایران شنیده می شود اما ما منتظر اقدامات عملی هستیم.

مان با اشاره به دیدار شب گذشته اشتون و ظریف گفت که دیدار دیشب مثبت بود و دو طرف درباره نحوه تعامل با یکدیگر گفت وگو کردند.

وی گفت که فضای مذاکرات در ژنو نسبت به گذشته متفاوت است.

مان درباره وضعیت جسمی مذاکره کننده ارشد ایران گفت که " ما می دانیم ظریف دیشب به شدت دچار ناراحتی بود اما امروز توانست در مذاکرات حاضر شود.

سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این پرسش که 1+5 ایده یا بسته جدیدی برای ایران دارد؟ اظهار کرد: بسته ما همان بسته آلماتی است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که اما ایران گفته است که بسته آلماتی و بسته های قبلی 1+5 به تاریخ پیوسته است؟ گفت: ما هم پیشنهادتی ارایه خواهیم کرد، اما این ایران است که باید به نگرانی ها پاسخ دهد.

مان همچین فضای گفت‌وگوی شب گذشته ظریف و اشتون هنگام ضیافت شام را متفاوت با گذشته دانست و بیان کرد: به دنبال نتایج ملموس هستیم.


روسیه: درخواست انتقال اورانیوم غنی‌شده از ایران نباید پیش‌شرطی برای مذاکرات باشد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که درخواست از ایرانی‌ها برای موافقت با انتقال اورانیوم غنی‌شده به خارج از خاک این کشور، نباید به عنوان پیش‌شرطی برای مذاکرات مطرح شود.

به گزارش ایسنا، شبکه روسیا الیوم به نقل از سرگئی ریابکوف اعلام کرد که مسکو تمایل نداشتن تهران به بحث در خصوص اورانیوم غنی‌شده 20 درصدی در مذاکرات با 1+5 را مانعی در راه مذاکرات نمی‌داند.

وی ادامه داد: مسایل مربوط به اینکه با مواد غنی‌سازی 20 درصدی چه کار کنیم، "جوهره مذاکرات" به شمار می‌رود. طرف ایرانی نظرش را اعلام کرد از این رو مساله فعلی ایجاد سازوکاری است که مرضی الطرفین باشد.

پایان دور نخست مذاکرات

با پایان یافتن دور نخست مذاکرات ایران و 1+5 طرفین توافق کردند که دور بعدی این مذاکرات سات 14.30 به وقت محلی برگزار شود.

دور نخست گفتگوهای ایران و 1+5 دقایقی پیش در ژنو پایان یافت و قرار است دور دوم این مذاکرات ساعت 14.30 به وقت ژنو (16 به وقت تهران) برگزار شود.

عراقچی معاون وزیر خارجه در حاشیه این جلسه به خبرنگار مهر گفت که فضای جلسه مثبت بود. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ارسطو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
1
3
ظریف هورا سعید جلیلی سوراخ
پاسخ ها
کاظم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
خاک برسرت ارسطو.بروببین درکعبه آمالت امریکاچه ارزش واحترامی برای استخوانهای پوسیده سربازان متجاوزشان قایلند اونوقت توئ هیچنداربیک جانباز جنگ تحمیلی اینگونه توهین میکنی غافل ازآنکه هردو سیاستهای نظام رااجرامیکنند.فراموش کرده ای غرب چگونه 800000 بیمارسرطانی وصعب العلاج مارابرای سوخت راکتورهسته ای تهران گروگان گرفت وراضی بمرگ آنها بود.چه کسانی این تابوهاراشکستندوثابت کردنداین ملت میتواند.امثال توحاضرید برای شکمتان همه چیزتان رادودستی تقدیم کنید.بروتاریخ 6000 ساله این ملت رامطالعه کن.شعورهم چیزخوبیست.خداازعمرت برداردوبرعقلت بیفزاید.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها