بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
رکود بازار خودرو و نبود خریدار برای تولیدات شرکت‌های خودروساز باعث شد خودروسازان برای فروش محصولات خود به عرضه اقساطی روی بیاورند.
 تدبیر24 :  کاهش تقاضا برای خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز داخلی باعث شده تا قیمت خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد و همین مسئله مدیران خودروساز را به فکر انداخته تا روش‌هایی برای فروش محصولات خود در پیش گیرند.

در این راستا مدتی است که مدیران شرکت‌های خودروساز با طرح موضوع ارائه درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت در صدد تحریک بازار و ایجاد تقاضای خرید برای محصولاتشان بر آمده‌اند، هرچند این سیاست چندان جواب نداده و مردم همچنان تمایلی برای خرید خودرو نشان نمی‌دهند. این بی رغبتی به خرید، عاملی برای تشکیل کمپین‌ «خودرو صفر نخرید» در شبکه‌های اجتماعی شده و اعضای این کمپین عنوان می‌کنند که تا زمانی که قیمت خودرو کاهش نیابد، خودرو نخواهند خرید.


تشدید رکود در بازار خودرو باعث شده تا خودروسازان این بار سراغ فروش اقساطی خودرو بروند و در جدیدترین روش فروش ایران خودرو، امروز فروش اقساطی خودرو توسط این شرکت آغاز شده به طوری که خریداران می‌توانند با پرداخت نیمی از مبلغ خودرو، خودروی مورد نظر خود را پس از 20 روز تحویل بگیرند و بقیه مبلغ خودرو را در قالب 5 یا 6 فقره چک در فواصل سه ماهه و تا پایان سال 95 پرداخت کنند.

این شرایط فروش در حال حاضر برای پژو 206 تیپ 2، پژو 206 صندوق‌دار، پژو 405 جی‌ال‌ایکس، رانا، سمند، ویتارا و سورن برقرار است.

در این وضعیت، بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت خودروهایی مانند رانا، پژو 206 صندوق‌دار، سمند، پژو 405، پژو پارس، پراید و تیبا در بازار به کمتر از قیمت کارخانه رسیده است.

در چنین شرایطی باید دید واکنش خریداران به شرایط جدید فروش خودروسازان چه خواهد بود و آیا مشتریان با پرداخت مبلغ اضافه در خرید اقساطی به رفع رکود بازار خودرو کمک خواهند کرد؟
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها