بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۶۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تا چهار سال آینده استفاده از کارت ملی هوشمند کاربردی می‌شود.
 تدبیر24 : «احد جودی» در نشست خبری، گفت: تشکیل ثبت احوال قدم اول برای مدیریت اطلاعات جمعیتی کشور است. در همه کشورها و حتی در کائنات نیز ثبت امور و جزئیات رواج دارد، از این‌رو این موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت حسابرسی، مدیریت و ثبت احوال در جامعه است.

وی ادامه داد: در گذشته اطلاعات و احوالات به‌صورت دقیق ثبت نمی‌شد به گونه‌ای که فقط 45 درصد اطلاعات مردم به روز بود اما امروزه با مدیریت صحیح و ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی و کاربردی شدن کارت ملی اطلاعات به‌خوبی سازمان یافتند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان افزود: اخیراً بحث کارت هوشمند ملی مطرح شده است که ویژگی‌های بارزی همچون غیر قابل جعل بودن دارد که سبب می‌شود همه مسائل مدیریتی به خوبی سروسامان یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صدور کارت هوشمند الکترونیک از سال گذشته آغاز شده و تاکنون 30 هزار کارت هوشمند صادر شده است که با صدور آن همه‌ی اطلاعات شخص از قبیل تحصیلات، شغل و وضعیت سلامت در آن ثبت می‌شود و شخص دیگر به داشتن کارت‌های دیگر نیازی ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد تا چهار سال آینده استفاده از کارت ملی هوشمند کاربردی شود که البته با لغو تحریم‌ها و تأمین مواد اولیه آن در کشور می‌توان این زمان را کاهش داد.

جودی در ادامه تصریح کرد: جمعیت استان یک میلیون و 71 هزار و 81 نفر است که باید تأکید کرد بحث مهاجرت در این آمار هنوز لحاظ نشده است، هم‌چنین براساس آمار 5 ماهه‌ی نخست امسال آمار ولادت در استان 9182 نفر، وفات 2153 نفر، ازدواج 4901 مورد و طلاق 1001 مورد بوده است.

وی یادآور شد: نرخ ازدواج و میانگین کشوری این واقعه در کشور بیست و یک است. هم‌چنین نرخ فوت استان نسبت به گذشته منفی 12 است. هم‌چنین سه علت عمده فوت بیماری‌های قلبی و عروقی با 36 درصد، 13 درصد سرطان و تومور و 7 درصد بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی معرفی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشتر ولادت‌ها بین مادران 25 تا 29 سال بوده و نام‌های فاطمه با 413 انتخاب، زهرا 273 انتخاب، نازنین زهرا 108 ، یسنا با 129 فراوانی و ریحانه نام‌های محبوب زنجانی‌ها برای دختران خود بوده است. همچنین نام‌های پسرانه ابوالفضل با 284 انتخاب، امیرعلی 229 انتخاب، امیرعباس 183 انتخاب ، علی 178 انتخاب و محمد طاها با 154 انتخاب نام‌های محبوب زنجانی‌ها بوده است. هم‌چنین از سال 1304 تاکنون بیشتر نام‌های محمد و علی برای پسران و نام حضرت فاطمه(س) و القاب آن حضرت مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به میانگین سنی ازدواج برای مردان در استان گفت: این میانگین برای مردان 28 سال و در کشور 28.3 سال بوده و این سن در میان زنان در استان 23 سال و در کشور 23.7 سال است، این در حالی است که میانگین سنی طلاق 29 تا 34 سال بوده و بیشتر طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی اتفاق می‌افتد. هم‌چنین جمعیت شهری استان 674 هزار و 137 نفر، جمعیت روستایی 397 هزار و 444 نفر، جمعیت مردان 538 هزار و 38 نفر و جمعیت زنان 533 هزار و 543 نفر بوده است. همچنین 49 درصد فوتی‌ها مربوط به خانم‌ها و 51 درصد مردان است.

وی یادآور شد: در فروردین‌ماه 2212 مورد، اردیبهشت ماه 2640 مورد، خرداد 2519 و تیر ماه 3380 مورد و در مجموع امسال 10751 مورد شناسنامه‌ی دستی به شناسنامه‌ی مکانیزه تبدیل شده است تا جلوی مشکلاتی که برای صدور شناسنامه‌ی دستی به وجود آمده بود گرفته شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کاظم نقش بند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
فرموده اند « با صدور آن همه‌ی اطلاعات شخص از قبیل تحصیلات، شغل و وضعیت سلامت در آن ثبت می‌شود و شخص دیگر به داشتن کارت‌های دیگر نیازی ندارد. »یادمان نرفته وقتی قراربود کارت ملی صادر شودچه تبلیغاتی راه انداختند در توجیه آن ، از جمله اینکه دیگه لازم نیست با خودتان شناسنامه حمل کنید یا کپی صفحات شناسنامه را ارائه دهید و غیره . و امروز هرجا مراجعه میکنی کپی هردو را مطالبه میکنند! . ظاهراً قرار است کارت هوشمند هم به همین سرنوشت گرفتار شود . آخه تا سه نشه یازی نشه . enteghady.ir
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها