بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۵۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
  تدبیر24 :  معاون برنامه و سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه خانه‌های تاریخی معادن گردشگری است،گفت: بانک‌ها از طرح ایجاد سفره خانه سنتی در این گونه خان ها حمایت می‌کنند، چرا که بنگاه‌های اقتصادی زود بازده هستند.

 حمید امینی شامگاه گذشته- چهارشنبه- در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح سفره خانه سنتی در خانه تاریخی "هوانس" در محله جلفا، اظهار کرد: این پروژه سومین سفره خانه سنتی است که مجوز آن از طرف سازمان میراث فرهنگی و بر اساس قوانین ایرانگردی و جهانگردی صادر شده است.

‌وی با بیان اینکه خانه تاریخی "هوانس" 460 متر مربع وسعت دارد، افزود: معماری این اثر متعلق به دوران اواخر قاجار و اوایل پهلوی است، اما در سال‌های اخیر در حال ویرانی بود، اما با سرمایه گذاری بخش خصوصی مرمت و احیا شد.


این کارشناس گردشگری با یادآوری اینکه این بنا هنوز ثبت تاریخی نشده است، گفت: سعی می‌کنیم که سفره خانه‌های سنتی در داخل خانه‌های تاریخی ایجاد شود، هر چند قانون اجازه‌ای برای این امر نمی‌دهد، اما قصد داریم با این عمل ارزش و بار فرهنگی به وجود آوریم.

امینی از استقبال خوب ایجاد سفره خانه‌ها در بناهای تاریخی در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: البته بیشتر این منازل در شهر اصفهان است و سیاست نیز بر این است که ارزش تاریخی آنها حفظ شود.

‌وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال و نیم گذشته 12 مورد موافقت اصولی برای ایجاد سفره خانه‌های سنتی داده‌ایم، هر چند این امر نوعی موافقت اولیه است و در مراحل بعدی ممکن است شخص دچار مشکلات در تملک و ... شود.

معاون برنامه و سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تصریح کرد: گردشگران پس از بازدید از اماکن تاریخی در محلات شهر نیازمند فضایی برای استراخت و پذیرایی شدن بر اساس همان فضای تاریخی و قدیمی هستند، به عبارت بهتر در تمامی کشورهایی که سابقه تمدنی دارند، این گونه خانه‌ها برای همین امر مورد استفاده قرار گرفته است.

‌امینی با بیان اینکه در کشورهای یاد شده خانه تاریخی معدن گردشگری محسوب می‌شود، گفت: یک معدن زمانی برای اکتشاف و زمانی را برای بهره برداری نیاز دارد که در حال حاضر خانه‌های تاریخی شهر را شناخته‌ایم و باید در آینده به سمت استفاده از آن حرکت کنیم.

‌وی بابیان اینکه این سفره خانه در مرحله نخست موجب اشتغال 15 نفر شده است، یادآور شد: اساسا میزان اشتغال در این زمینه به نوع خدمات، مساحت‌، حجم پروزه و ... بستگی دارد.

‌این کارشناس سرمایه گذاری و برنامه ریزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان درباره حمایت بانک‌ها از این طرح‌ها‌ گفت: خانه سنتی در بنای تاریخی نوعی بنگاه اقتصادی زود بازده و با ریسک سرمایه‌گذاری کم است که بانک‌ها نیز حاضر به پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران هستند.

‌موسیقی زنده اجرا می‌کنیم

‌همچنین مالک و سرمایه گذار پروژه سفره خانه اظهار کرد: قصد داشتم مکانی ایجاد کنم که موجب حفظ آبروی نام شهر و کشورم در نزد گردشگران خارجی باشد و خوشبختانه اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و شهرداری حمایت جدی در این زمینه انجام دادند.

‌ابوالقاسم پورنادر تاکید کرد: تمام هزینه مرمت خانه و ایجاد فضای سفره خانه را شخصا پرداختم و از تسهیلات بانکی استفاده نکردم، چرا که کارشناس بانک مربوطه مدعی شد که با بهره بانکی 24 درصد دریافت وام برای این امر مقرون به صرفه نیست.


وی با بیان اینکه در تلاش برای اخذ مجوز اجرای زنده موسیقی سنتی در این مکان هستم، افزود: در این سفره خانه کافی شاپ، شربتخانه، رستوران با غذاهای سنتی و اتاق عکاسی با لباس‌های عهد قاجار ایجاد شده است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها