بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۵۶۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
تدبیر24:غلام رضا کاظمیان پور - در مناسبات اجتماعی ، میان افراد مختلف ، پدیده ای به نام " حق " و " تکلیف " ایجادمی شود . به این شکل که در مقابل انجام کار ، مطالبه اجرت وجود دارد . یا در ابرابر تأدیه مزد ، انتظار عمل به وظیفه پدید می آید .اما گاه رابطه حق و تکلیف ، رابطه ای نامتوازن و نا متعادل است . بدین معنی که انجام برخی کارها و خدمات ، آنقدر بزرگ و مهم است که به هیچ وجه امکان جبران حقوق مترتب بر آن برای ما وجود ندارد . هیچ یک از ما نمی تواند حقوق پدر و مادر خود را به درستی بشناسد و آن را به صورت صحیح و کامل ادا نماید .هیچ یک از ما قادر نیست تا حقوق معلم را به خوبی درک نماید و آن را جبران نماید. در مناسبات اجتماعی نمونه ها و مثال های دیگری نیز وجود دارد اما در این مجال ضرورت و امکان پرداختن به آنها وجود ندارد . 
یکی از این افراد شاخص و برجسته و کم نظیرمعاصر ، مجاهد خستگی ناپذیر و با اخلاص ، دانشمند نخبه و بی ادعا و عارف وارسته و پارسا و متقی ؛ شهید حسن تهرانی مقدم است . کسی که با تلاش خاموش و مجاهدت فارغ از هیاهو، حفاظ محکم و نفوذ نا پذیر امنیت را برای کشور و مردم به ارمغان آورد .
شهید والا مقام حاج حسن تهرانی مقدم را پدر صنایع موشکی و سردار اقتدارایران می خوانند . انتخاب این عنوان برای آن شهید با فضیلت ، نمی تواند همه ارزش و اهمیت زحمات او را بیان نماید اما به ما در نایل آمدن به شناخت بخشی از نتایج و آثار ماندگار او در پایداری ایران در برابر دشمنان قدار و وحشت زدگی آنها از اقتدار ایران عزیز و همیشه سربلند ؛ کمک می نماید .
دشمنان پلید و دیو سیرت و گرگ منش ، داری خصلتی انباشته از جنایت و خباثت هستند . آنها در دشمنی های خود ، کمترین نشانی از انسانیت و انصاف را بروز نمی دهند که اساساً از انسانیت و انصاف و اخلاق بهره ای نبرده اند . تا کنون در دفعات مختلف و در مواجهه با ملت های مظلوم منطقه و باج خواهی از مردم و دولت هایی که حاضر به تمکین در برابر زیاده خواهی های آنها نبوده اند و در مقابله با ملت ها و مردمی که استقلال خود را می خواسته اند ، خشن ترین شقاوت ها و بی رحمانه ترین کشتار ها و خونریزی ها را در پروند سیاه جنایات خود به ثبت رسانده اند .
دشمنان قدار و خونخوار در تهاجم و اشغالگری و کشتار انسان های مظلوم و بی پناه و بی گناه و ویران ساختن شهر و روستا و خراب کردن بیمارستان و مدرسه وخانه و کاشانه و به آتش کشیدن مزارع ،هیچ مرزی را رعایت نمی کنند و هیچ پایانی پیش روی خود نمی بینند . کشور عراق سال ها به اشغال امریکا و همدستان جنایتکار آن در آمد . رهآورد اشغالگری و تجاوز به عراق ، تضعیف دولت مرکزی ،ایجاد چند دستگی سیاسی ، صدور تروریسم خشن وهابی ، چپاول منابع این کشور ، بمباران شهر ها و روستاهای آن با انواع و اقسام بمب ها و باقی گذاشتن هزاران کشته و معلول و ناقص العضو و نوزادان ناقص الخلقه ای که تاپایان عمر خود در رنج و سختی خواهند ماند و هزاران ، هزار مصیبت و مشکل دیگر است . امروز کشور سوریه آماج حملات اتحاد وهابی – تروریستی با مشارکت جنایتکاران فراخوانده شده از اقصی نقاط عالم و با مشارکت کشورها و کشورک های امریکا و ترکیه وانگلیس و قطر و آل سعود ووو است . کشور تنهای یمن و مردم مظلوم آن هم اینک تحت شدید ترین حملات وحشیانه اقمار و نوچه های استکبار جهانی قرار دارند و زن و مرد و کودک و پیر این سرزمین در تمام شب و روز ، هدف بمب و موشک های ساخت امریکا و انگلیس و اسرائیل قرار دارند .
تمام این صحنه های خونبار ، حکایتگر بی رحمی و ددمنشی دشمنان بد سیرت و بد ذاتی است که ماسک دروغین انسانیت بر چهره خبیث خود کشیده اند . این دشمنان خون آشام برای رسیدن به اغراض و مقاصدنامشروع خود و برای سلطه یافتن بر دیگران و برای چپاول و غارت منابع و ثروت دیگر کشور ها ، هر جنایت شنیع و هر ظلمی را مرتکب می شوند . آنها در گذشته ثابت کرده اند که با هیچ کشور و با هیچ ملت و با هیچ حکومتی تعارف ندارند و در دست یازیدن به انواع و اقسام جنایات ضد بشری ، هیچ مانع و محدودیتی را رعایت نمی کنند .
در سالهای اخیر ، تهدید نمودن ایران به تهاجم نظامی و کشتار مردم کشورمان و تحمیل جنگ و خرابی به مردم ایران ، ترجیع بند سخنان و بیانیه های سران و مقامات کشورهای استکباری و سلطه طلب و در رأس آنها امریکای جنایتکار و بدسابقه است . جمله معروف : " همه گزینه ها روی میز است " ناظر به همین تهدیدها و گویای خوی پلید دشمنان و بدخواهان ایران است . اما چرا دشمنان درعملیاتی کردن نقشه های خود و اجرای تهدیدهای همه روزه خود ، دچار تردید هستند ؟ چه موضوع و چه عاملی آنها را از رودررو شدن با ایران دچار نگرانی کرده است ؟ آیا دشمن فقط بلوف می زند ؟ آیا آنها دچار تحول و استحاله شده اند و از جنایت های گذشته خود نادم هستند و نمی خواهند خود را به جنایتی دیگر آلوده و رسواتر از گذشته نمایند ؟ 
مسلماً خصومت های دشمنان پایان نیافته است و آنها نه تنها از گذشته زشت و پر از جنایت خود عبرت نگرفته و پشیمان نشده اند بلکه حریص تر از گذشته و با آزمندی بیشتر ، در پی گسترده تر نمودن دامنه استیلای خود بر جهان و جهانیان هستند . جواب بسیاری از تردیدها و نگرانی های دشمنان ؛ نتیجه مجاهدت و تلاش های شهید تهرانی مقدم و همکاران صدیق اوست .
در دکترین نظامی امریکا ، سود و زیان و خطرات و آسیب هایی که ممکن است در پی هر تهاجم متوجه امریکا و منافع او و حوزه های حیاتی او در هر درگیری نظامی شود؛ دقیقاًمحاسبه ونتیجه آن در تصمیم گیری نهایی ، لحاظ می گردد . آنها اگر به این برآورد برسند که کشور هدف ، از قدرت مقابله و توان بازدارندگی لازم برخوردار است و قابلیت مقابله به مثل او و امکان واکنش او در برابرهرگونه تهاجم ، فوری وقاطع و مؤثر است ؛ در تصمیم و برنامه خود ، تجدید نظر کلی و جدی به عمل خواهندآورد .و اینک ! آنها به خوبی این مهم را درک کرده اند که توان نظامی و قدرت دفاعی و امکانات بازدارند ایران در مقایسه با گذشته ، افزایش یافته است . آنها به خوبی می دانند که ایران و ارتش ایران و سپاه پاسداران ایران ، کاملا متفاوت تر از گذشته اند. آنها فهمیده اند که دوران موشک باران کردن شهرهای ایران و محدودیت ایران برای مقابله به مثل ، اتفاقی مربوط به گذشته و یک امر تاریخی به حساب می آید و امروز ایران می تواند جواب موشک را با موشک های پرتعداد بدهد . دشمنان این نکته را دریافته اند که آغاز هر جنگی ممکن است در اختیار آنها باشد اما پایان جنگ ، مسلماً از اراده و اختیار آنها خارج است . دشمنان ما ممکن است بتوانند نقاط مختلف ایران را هدف قرار دهند اما در برابر آن ایران و ارتش مقتدر و سپاه و بسیج غیرتمند و توانا و مجاهد آن نیز درتعیین اهداف منطقه ای و فرامنطقه ای خود ، دارای انتخاب های متنوع و متعدد هستند و نه فقط ناوها و جنگنده ها که هر امکان و موقعیتی که در خدمت دشمن باشد و در فهرست منافع دشمن قرار گرفته باشد ، هدف قطعی فرزندان رشید ایران زمین خواهند بود . از این پس صحنه جنگ و درگیری به خاک پاک ایران محدود نخواهد بود و جنگ آینده ایران با دشمنان ، در خارج از مرزها و در اقیانوس ها و در سرزمین های فراتر از ایران ، ادامه خواهد یافت . از هم اکنون آنها می توانند بنادر صادراتی نفت ، خطوط لوله انتقال نفت و گاز و نفتکش ها و کشتی های تجاری خود و همپالگی های خود را در حال سوختن و نابود شدن نظاره کنند تا آه از نهادشان برآید و دست حسرت بر دست بزنند و انگشت ندامت به دندان بگیرند . آنها بیشتر و بهتر از گذشته از نفوذ جمهوری اسلامی نزد ملت ها و به ویژه از عمق علاقه و ارادت مردم منطقه به رهبر معظم انقلاب و از موقعیت راهبردی ایران و نتایج مبتنی برخواست و اراده ایران بر منطقه و جهان آگاه هستند و این سلسله آگاهی ها در مجموع موجب نگرانی و تردید دشمنان خیره سر شده است . 
فهرست بلند و طولانی و متنوع اقدامات مقابله به مثل ایران در هر رویارویی احتمالی با دشمنان و نوچه های آنها ، نقطه اتکا و پشتوانه محکمی است که از رهگذر تلاش و مجاهدت شهید تهرانی مقدم و یاران او ، به ایران و مردم ایران اعطا شده است . او افزایش ضریب پایداری در برابر دشمن ، اقتدار و امنیت بیشتر را برای کشور و مردم به ارمغان آورد و ترس و ذلت و نگرانی را به دشمنان ، تحمیل نمود .
شهید تهرانی مقدم که تجربه سال ها حضور در جبهه های نبرد با دشمنان را داشت و کاستی ها و تنگناها را با تمام وجود احساس کرده بود ، می دانست که برای خلاصی از گرفتار آمدن در وضعیت مشابه و برای افزایش قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان اسلام و ایران ، ارتقاء توان نظامی و قدرت موشکی کشور ، اجتناب ناپذیر است . او آگاه بود که برای رسیدن به این هدف ارزشمند ، باید به خود متکی بود وباید امید به دیگران را از ذهن و باورها پاک نمود . او تهدیدها را شناخت ، ضرورت و چگونگی آمادگی برای دفع خطر را دانست و با برنامه ریزی صحیح و تلاش خستگی ناپذیر به هدف بزرگ خود که همان اقتدار ایران در برابر دشمنان بود رسید و چون نیت و عمل او با اخلاص و با توکل به خدا و برای خدا بود ، اجر بزرگ خود را که نمی توانست کمتر از شهادت باشد ؛ از خداوند سبحان گرفت .
دید آرمانی و افق بلند نگاه او سبب شد که ، نتیجه کار او و یاران با وفای اوبه ایران و در ایران محدود نماند و هم او توانست توانایی طراحی وتولید انواع موشک های کوتاهبرد و دارای برد متوسط را به رزمندگان حزب الله و نیروهای مقاومت فلسطینی ، آموزش دهد و از همین رو می توان گمان داشت که خط مقدم هر گونه درگیری احتمالی ایران با امریکا و رژیم اشغالگر قدس نه در مرزهای ایران ، که چند هزار کیلومتر آن سوتر و در نزدیک ترین نقطه به خانه عنکبوت است . با اتکاء به همین توانمندی واقعی و کارآمد و اثرگذار است که مقام معظم رهبری ( حفظه الله تعالی ) هشدار می دهد که اگراز آنها ( سردمداران رژیم کودک کش صهیونیستی ) غلطی سربزند ، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد .
شهید تهرانی مقدم ، رهنمود و هدایت قران را که فرموده است : " و اعدوا ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم ... " انفال – 60 را نصب العین خود قرار داد و به آن عمل نمود . این توانایی و ترس دشمنان از این قدرت ، موجب شده است تا گزینه های دشمنان ، همچنان روی میز شکسته و مستهلک بد خواهی ها خاک بخورد و در گذر زمان پوسیده شوند . 
آرمان والای شهید تهرانی مقدم ، محقق ساختن آرزوی امام خمینی ( رحمة الله ) بود که تأکید داشتند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود . توجه به عملیاتی نمودن این آرزوی مقدس امام ، آنقدر عمیق و در وجود آن شهید مطهر ریشه دوانده و در باور او مستحکم شده بود که یکی از مهم ترین سر فصل های وصیت شهید تهرانی این بود : " روی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی است که می خواست اسرائیل را نابود کند . " 
امنیت امروز ما و نگرانی دشمنان بد طینت از آغاز شیطنتی جدید ، مرهون عزم راسخ ومجاهدت شهید تهرانی و دیگرانی همچون اوست . شهید تهرانی مایه افتخار و مباهات ماست .او که به تنهایی امریکا را زمینگیر ساخته و گزینه های او را خوراک موریانه ها ساخته است . به پاس خدمات و مجاهدت های او به روح پاکش صلوات هدیه می نماییم و آرمان او را که دفاع از ایران و نابودی اسرائیل بود ؛ همواره پاس می داریم

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
خانواده شهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
0
سلام وخسته نباشید خیلی خوب از شهدا صحبت میکنید ولی ایا همه اینها را خود شهید مقدم به تنهایی کرده البته با مدیریت این شهید عزیز بوده ولی شهدای گمنامی درکنار ایشان سی سال در موشکی زحمت کشیدند وهمه سلامتی وجوانی خود وهمسرشان را در این را گذاشتند ودر اخر جانشان را با شهید مقدم در این را دادند شما دل این خانواده این شهدا را میشکنید وناخواسته مدیون این خانواده میشوید تا حالا فکر نکردید کار به این بزرگی به تنهایی انجام میشه یا نه ممنونم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها