بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
منطقه الخوبه در استان جیزان عربستان با کنترل کامل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در آستانه سقوط است.
 تدبیر24: به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، منطقه الخوبه در استان جیزان عربستان با کنترل کامل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پادگان نظامی العمود به طور کامل سقوط کرده است و به زودی نیروهای یمنی وارد شهر الخوبه می شوند. ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن تصاویر جدیدی از حمله و کنترل بر پادگان "العمود" ارتش سعودی را که بر منطقه الخوبه در استان جیزان عربستان مشرف است، منتشر کرد. این عملیات در پاسخ به ادامه حملات سعودی ها به ملت یمن انجام شد.
المسیره اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از چند روز پیش برای این عملیات با حمله به خودروهای زرهی در العمود در داخل خاک عربستان زمینه سازی و سه دستگاه خودرو نظامی را به طور کامل منهدم کرده بودند.
در حمله اصلی، این پادگان هدف قرار گرفت و یک دستگاه خودروی نظامی در نزدیکی آن منهدم شد و سپس برج اصلی دیده بانی به صورت مستقیم هدف حمله قرار گرفت و ویران شد و در آتش سوخت.
این عملیات با وجود پرواز جنگنده‌های سعودی برای حمایت از نظامیان در آن انجام شد. سپس رزمندگان یمنی از چند محور به سوی بلندی کوه جایی که استحکامات نظامی ارتش سعودی قرار داد پیشروی کردند، جایی که به نظر می رسید خودروهای نظامی سعودی در یک منطقه مستقر بودند. نظامیان داخل این پادگان آن را به علت شدت حملات ترک کرده بودند. عملیات با وجود تلاش جنگنده های متجاوزان سعودی آمریکایی برای حمایت از نظامیان در داخل پادگان العمود ادامه یافت.
پادگان العمود از مراکز راهبردی است زیرا بر منطقه الخوبه در جیزان به صورت کامل اشراف دارد و اکنون این شهر در تیرراس آتشبارهای ارتش و کمیته های یمنی قرار گرفته است.
رزمندگان یمنی پس از ورود به پادگان العمود به جستجوی اطراف آن اقدام کردند. نیروهای یمنی تا غروب خورشید به داخل این پادگان رسیدند و خودروهای نظامی قابل استفاده را خارج کردند.
در تصاویر منتشر شده یک دستگاه تانک آبرامز آمریکایی دیده می شود که در آتش می سوزد.
یگانهای مهندسی نیروهای یمنی روز بعد برج دیده بانی را بمب گذاری و منفجر کردند و این کار را زمانی انجام دادند که نیروهای سعودی در تلاش بودند به سوی این برج پیشروی کنند، اما دیگر از این برج هیچ اثری بر جای نماند.
براساس این گزارش، نیروهای یمنی بسیاری از این نوع برجهای دیده بانی را که با بتن ساخته شده است منهدم کرده اند اما اهمیت برج دیده بانی در العمود در آن است که به طور مستقیم بر جاده ای که چندین شهر را به یکدیگر متصل می کند اشراف داشت. این پادگان همچنین بر الخوبه کاملا مشرف است. کنترل نیروهای یمنی بر مرکز نظامی العمود به معنای سقوط کامل منطقه الخوبه است.
منابع متعدد ارتش و کمیته های مردمی یمن این مطلب را تایید و تاکید کرده اند: سقوط الخوبه به معنای ممنوعیت تردد بین بخش قدیمی و جدید الخوبه است. 
اهمیت راهبردی دیگر مرکز العمود آن است که حلقه وصل بین چندین برج دیده بانی و چندین مرکز نظامی دیگر در کوه های اطراف الخوبه مانند مرکز ام بی سی، فخیذه و تویلق است.
سقوط مرکز نظامی العمود و پاکسازی آن که در تصاویر نیز دیده می شد به معنای سقوط کامل الخوبه و کنترل بر خیابان ها و تاسیسات دولتی و خصوصی است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها