بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
نمایش «معرکه در معرکه» به کارگردانی محسن آزاد در سومین روز از هفدهمین جشنواره‌ی نمایش‌های آیینی و سنتی به صحنه رفت.
  تدبیر24:  نمایش «معرکه در معرکه» به کارگردانی محسن آزاد در سومین روز از هفدهمین جشنواره‌ی نمایش‌های آیینی و سنتی به صحنه رفت.

 نمایش «معرکه در معرکه» به نویسندگی داوود میرباقری و کارگردانی محسن آزاد روز گذشته (6 شهریورماه) در دو ساعت ۱۷:۳۰ و ۲۰ در تالار «حافظ» روی صحنه رفت.

گروه نمایش «هنرنامه» در حالی نمایش خود را آغاز کردند که نزدیک به دو سوم سالن سه‌ سویه‌ی «حافظ» پر از تماشاچی شده بود و راهنمایان سالن بعد از چک کردن بلیت‌های تماشاچیان از آن‌ها می‌خواستند که در جایی قرار بگیرند که دید بهتری به صحنه دارند، بنابراین شماره صندلی روی بلیت‌های چاپ شده چندان به کار نمی‌آمد.

در قسمتی از این نمایش که معرکه‌گیری پهلوان را نشان می‌داد بازیگر نقش شاگرد به سبک معرکه‌گیرهای واقعی با کاسه‌ای دور سالن گشت و از تماشاچی‌ها پول جمع کرد.

این جمع کردن پول که دوبار در نمایش اتفاق افتاد از نکات جالب نمایش بود که داخل شدن و نزدیکی بیشتر تماشاچی با نمایش را در پی داشت و در قسمت دیگر «لوطی» که نقش منفی داستان بود از مردمی که برایش پول نمی‌دادند شکایت می‌کرد و با طعنه از آن‌ها می‌خواست که با جیب خالی به سالن نیایند!

همچنین شب گذشته نقی سیفی‌جمالی، امیرمهدی کیا و زهرا صبری به تماشای این نمایش نشستند.

این نمایش که از شیوه‌های نمایش ایرانی بهره می‌برد، داستان «پهلوانی» را روایت می‌کند که عاشق زنی می‌شود. اما «زن» به دلیل ضربه‌ای که از پهلوان‌ها خورده است با «لوطی» همدست می‌شود تا پهلوان داستان را زمین بزند.

در بروشور این نمایش نوشته آمده است: «…تو که پهلوون بازی میدونی پهلوون کیه؟»

امین اکبری‌نسب، بیتا خارستانی، علی عطایی‌حور، شقایق فتحی و محمدرضا مختاری‌ آزادفرد از بازیگران این نمایش و دیگر عوامل آن عبارتند از: مشاور کارگردان: رهام مخدومی، دستیاران کارگردان: محمد رشیدی و آرمین رضایی، طراح نور: محسن آزاد، مدیرصحنه: امیر اسدزاده، منشی صحنه: مژگان واحدی، دستیار صحنه: فرهاد مقدسی، احسان مهدوی و سامان صانعی، دستیار لباس: سمیه ایمانی، مدیراجرا: جمشید مددی، عکاس» اختر تاجیک، نوازنده دف و تنبک: مهیار قنبری، نوارنده کمانچه: متین اسماعیلی، طراح گرافیک: محمد جهانی‌مقدم.

«معرکه در معرکه» باهمین گروه نمایشی، دو سال پیش در سالن اصلی تالار محراب تهران به صحنه رفته بود.

گروه نمایش «هنرنامه» در بروشوری که قبل از اجرا پخش کردند، دو نمایش «حقه‌های سیاه» و «نمایش تله‌موش» را به عنوان کارها‌ی ‌آینده‌شان اعلام کردند که نویسندگی و کارگردانی هر دو اثر را محسن آزاد برعهده دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها