بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کشيدن سيگار با کاهش جريان خون در بدن به ديسک‌ها، الياف عضلات و رباط‌هاي کمر آسيب رسانده و موجب تخريب آن مي‌شود.
  تدبیر24کشيدن سيگار با کاهش جريان خون در بدن به ديسک‌ها، الياف عضلات و رباط‌هاي کمر آسيب رسانده و موجب تخريب آن مي‌شود.

دکتر موسوي فوق تخصص ارتوپدي گفت: حدودا يک درصد کمر دردها هم به دليل برخي مشکلات جدي در ناحيه کمر و برخي بيماري‌هاست که از آنها مي‌توان آرتروز مهره‌هاي کمر، تخريب ديسک بيمار و فشار به کانال نخاعي،‌ جابجايي‌‌ها و شکستگي‌هاي مهره‌ کمري را نام برد.

وي ادامه داد:‌ از آنجايي که با تخريب رباط‌ها و عضلات کمر توسط سيگار حتي کوچکترين ضربه به کمر را دچار مشکل مي‌کند با ترک سيگار مي‌توان از بسياري از کمردردها جلوگيري کرد.

اين فوق تخصص ارتوپدي گفت: کمر دردهاي ناشي از بلند کردن بار سنگين در حالت نامناسب و انجام کارهاي تکراري سبک نيز با اصلاح سبک زندگي و رعايت نکات لازم قابل پيشگيري است.

اين فوق تخصص ارتوپدي اضافه کرد: ۲۲ درصد از علل کم‌تر شايع کمر درد را مشکلات مفصل، لگن و پاها تشکيل مي‌دهند و با درمان مشکلات اين قسمت‌ها مي‌توان کمر درد ناشي از آن را هم درمان کرد.

موسوي گفت: استفاده از داروهاي کورتون که براي بيماري‌هاي روماتولوژي تجويز مي‌شوند نيز کمر درد ايجاد مي‌کند و کشيدن سيگار با کاهش جريان خون در بدن به ديسک‌ها الياف عضلات رباط‌هاي کمر آسيب رسانده و موجب تخريب آن مي‌شود.

اين فوق تخصص ارتوپدي در پايان يادآور شد: درمان کمر درد بستگي به مدت آن دارد و به هنگام استراحت بهترين وضعيتي که کم‌ترين فشار را به کمر وارد مي‌کند خوابيدن به پهلوست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها