بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کلمه گوگل به معنی "عدد یک و صد صفر جلوی آن" است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده و در کتاب «ریاضیات و تخیل» نوشته شده‌است.
تدبیر24کلمه گوگل به معنی "عدد یک و صد صفر جلوی آن" است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده و در کتاب «ریاضیات و تخیل» نوشته شده‌است. هدف لری و سرگئی از انتخاب این واژه این بود تا نشان دهند قرار است مأموریتی را به اجرا رسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است.
گوگل باز هم پوست انداخت + عکس
گوگل یک شرکت سهامی عام است که در زمینهٔ جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام "مردان گوگل" شناخته می‌شدند.

شرکت گوگل در سال های اخیر توانسته به راحتی وارد زمینه های دیگر دنیای فناوری از جمله ساخت تلفن های همراه هوشمند، ساخت خودروهای خودکار و حتی طراحی ماهواره های فضایی شود که هرچه بیشتر قدرت این شرکت را افزایش داده است.

در ژانویه سال ۱۹۹۶ لری پیج و سرگئی برین دانشجویان دانشگاه استنفورد فرضیه ای را توسعه بخشیدند که براساس آن یک موتور جست و جوگر مبتنی بر آنالیز ریاضی رابطه میان سایت های اینترنتی می توانست نتایج بهتری نسبت به تکنیک های استفاده شده قبلی ارائه دهد. آن ها با این باور که صفحات مربوطه با تعداد لینک های بیشتر می توانستند از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، تصمیم به توسعه بخشیدن تئوری خود گرفته و پایه های ساخت یک موتور جست و جوی اینترنتی را بنا کردند.

گوگل در واقع پروژه تحقیقاتی این دو تحت عنوان Back Rub بود. البته این موتور جست و جوگر ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می شد و در سال ۱۹۹۷ با دامنه google.com ثبت شد و این شرکت یک سال بعد در سپتامبر سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. به اولین دفتر کار گوگل در گاراژ خانه سوزان وژکیکی در منلوپارک، کالیفرنیا قرار داشت. در تاریخ هفتم ماه می سال ۲۰۱۰ میلادی گوگل با آپدیت های مهمی در مورد نمای گرافیکی و بهترشدن و کارایی های بیشتر رو به رو شد که این بزرگترین به روزشدن انجام شده در تاریخ گوگل به شمار می رفت.

زمانی که گوگل هنوز شرکت کوچکی محسوب می شد، سازندگان آن با شعار "شرور نباشید" (Don’t Be Evil) تصمیم داشتند تا بر خلاف بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر به نفع کاربرانشان عمل کنند اما در سال های اخیر با بزرگ تر شدن این شرکت این شعار تا حدودی فراموشی شده است و بسیاری از اقدامات گوگل با هدف افزایش درآمد و بدون توجه به کاربران انجام شده است. این شرکت در چند سال اخیر با مشکلاتی در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران مواجه شده است و در بسیاری از مواقع با استفاده از اطلاعات افراد به ایجاد درآمد برای خود پرداخته است.
گوگل از اولین روزهای فعالیت خود توانست در تمامی نقاط جهان به شهرت بسیاری دست یابد و افراد بسیاری را به استفاده از موتور جست و جو گر خود تشویق کند. موتور جست و جوی این شرکت در زمان خود یکی از بهترین روش های پیدا کردن سایت های مورد نظر در اینترنت به شمار می رفت و  توانسته بود در مدت زمانی بسیار کوتاه از رقبا سبقت بگیرد.
این شرکت در سال های اخیر با ورود به زمینه های دیگر دنیای فناوری توانست سهم خود را در این بازار افزایش دهد و مقدار درآمد خود را نیز به مقدار قاب توجهی بهبود بخشد. بخش اصلی درآمد گوگل در حال حاضر از راه تبلیغات به دست می آید اما این شرکت توانسته با ورد به عرصه تلفن های همراه هوشمند و ساخت سیستم عامل آندروید از این زمینه نیز درآمد بسیاری برای خود کسب کند.

میلیاردها صفحه وب در فهرست جست و جوی گوگل هستند تا کاربران موضوعات دلخواه خود را با استفاده از کلمات کلیدی در آن جست و جو کنند. جست و جوگر گوگل، محبوب ترین سرویس این شرکت است. در نوامبر ۲۰۰۹ گوگل ۶۵ درصد از سهم بازار موتور جست و جوی برتر در آمریکا را در اختیار داشت. گوگل توانسته از طریق موتور جست و جوی خود روزانه صدها میلیون دلار برای خود درآمد زایی کند و به یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان تبدیل شود.


گوگل بابت هر جست و جویی که روی این سایت انجام می شود، ۱۲ سنت درآمد دارد و از کلیک روی آگهی ها هم ۶۲ سنت سود می کند. به طور متوسط درآمد گوگل از هر کاربر جست و جوگرش ۷ دلار است.

جالب این است که شرکت گوگل توانسته نام خود را به برندی در جهان تبدیل کند که افراد بسیاری صرفا به دلیل نام از محصولات آن استفاده می کنند. در آزمایش اخیری که توسط یک شرکت جمع آوری داده انجام شد به تعدادی از کاربران اینترنتی 2 صفحه از نتیاج به دست آمده از موتورهای جست و جو گر گوگل و بینگ (Bing) ارایه شد. در مرحله اول کاربران نتایج موتور  جست و جو گر گوگل را ترجیح داده و آن را دقیق تر خواندند. در مرحله دوم این آزمایش همان نتایج اما این بار جا به جا کردن نام دو موتور جست و جو به گروه دیگری داده شد، این بار هم کاربران نتایج شرکت گوگل را دقیق تر اعلام کردند در حالی که نام دو شرکت با یکدیگر جا به جا شده بود.

۹۵ درصد درآمد گوگل از طریق تبلیغات است. ادسنس برای کسب درآمد از اینترنت به وجود آمد که توسط شرکت گوگل در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شده‌است. در ادسنس اگر از یک وبگاه بازدید روزانه بالای ۱۰۰۰۰ وجود داشته باشید می‌توان روزانه حداقل ۱۰ دلار کسب کرد، که البته این حداقل درآمد است. برای هر کلیک از ۰٫۰۱ تا ۱۰ دلار وجود دارد. بسته به میزان ترافیک وبگاه و موضوع وبگاه و کیفیت مطالب آن دارد و می‌تواند از ماهی چند دلار تا چندین هزار دلار متغیر باشد. 

دابل کلیک سرویس دیگر تبلیغاتی‌است که گوگل در ۱۳ آوریل ۲۰۰۷ خبر خرید آن را به مبلغ ۳٫۱ میلیارد دلار داد که بزرگ‌ترین خرید تاریخ گوگل به حساب می‌آمد. در این وبگاه تبلیغات در کنار محتوایی قرار می‌گیرد که ارتباط بسیار نزدیکی به آن دارد. برای مثال صاحب یک فروشگاه لوازم ورزشی، تبلیغات را در شبکهٔ گوگل تنها در کنار مطالبی که به لوازم ورزشی مربوط هستند نمایش می‌دهد.

در سال ۲۰۰۶، کمپانی جمعاً ۱۰٫۴۹۲ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات کسب کرد و فقط ۱۱۲ میلیون دلار در زمینه‌های دیگر درآمد داشت. گوگل از ابزارهای جدیدی برای تبلیغات خود به صورت آنلاین استفاده کرد که باعث شد به یکی از رکوردشکنان تجارت تبدیل شود. با استفاده از فناوری دابل‌کلیک، گوگل قادر بود که متوجه علایق کاربران خود شود و تبلیغات مناسب را به آن‌ها نشان دهد. گوگل آنالیز به مدیران سایت‌ها این اجازه را می‌داد تا کاربرانی را که از وبگاه‌هایشان استفاده کردند را دنبال کنند، و مثلاً تعداد کلیک‌هایی که در پیوندهای درون سایتشان می‌شده ‌است را ببینند.




لوگوی شرکت گوگل یکی از شناخته شده ترین لوگوها در سطح جهان است و در تمامی سرویس های این شرکت مشاهده می شود، چند روز گذشته این شرکت بازهم در لگوی خود تغییر بزرگی ایجاد کرد و با ظاهری جدید در اینترنت نمایان شد.

شرکت گوگل همیشه در مناسبت های مختلف لوگوی خود را به شکل موقت تغییر می داده است اما اینبار تغییر آن موقتی نیست. لوگوی جدید این شرکت در رنگ و نحوه نمایش دچار تغییراتی مشخص شده است و نشان از برنامه های متفاوت این شرکت در آینده می دهد. بزرگ ترین تفاوت این طرح جدید در قسمت لوگوی کوچک مشاهده می شود که اینبار با یک حرف G چهر رنگ نمایش داده شده است.



این شرکت در پستی اعلام کرده است که لوگوی جدید با هدف نمایش دادن در دسترس بودن آن در تمامی وسایل الکترونیکی طراحی شده و قرار است تا ارتباط این وسایل الکترونیک با یکدیگر را نمایش دهد.


 
برچسب ها: تدبیر24 ، گوگل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها