بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
پای صحبت‌های برخی از متخصصان درمان ناباروری نشستیم تا از دغدغه‌ها و آرزوهایشان برایمان بگویند؛ افرادی که با علم و تخصص‌شان شادی را به خانواده‌هایی که توان باروری ندارند، هدیه می‌کنند...
 تدبیر24پای صحبت‌های برخی از متخصصان درمان ناباروری نشستیم تا از دغدغه‌ها و آرزوهایشان برایمان بگویند؛ افرادی که با علم و تخصص‌شان شادی را به خانواده‌هایی که توان باروری ندارند، هدیه می‌کنند...

دکتر لیدا حیدری، متخصص زنان و زایمان و درمان ناباروری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت امین محیطی برای درمان بیماران با هزینه کمتر و نتیجه بهتر، اصلی‌ترین دغدغه ما در حوزه درمان ناباروری است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک مرکز مجهز با تمامی امکانات به روز و پیشرفته در استان یکی از آروزهای ما است، گفت: بهتر است مراکز درمان ناباروری موجود در استان و کشور با هم ارتباط داشته باشند و مسئولان تلاش کنند تا تجهیزات پیشرفته را از کشورهای دارای تکنولوژی وارد مراکز درمان ناباروری موجود در استان و کشور کنند.

حیدری تاکید کرد: هم اکنون سطح تخصصی متخصصان درمان ناباروری موجود در استان هم سطح با متخصصان کشور و خارج از کشور است و با قاطعیت می‌گوییم با وجود مراکز درمان ناباروری موفقی در استان از جمله مرکز درمان ناباروری آذربایجان وابسته به جهاددانشگاهی دیگر نیازی نیست کسی برای درمان این بیماری از استان خارج شود.

دکتر رباب سیدحسینی، متخصص زنان و زایمان و درمان ناباروری نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پزشکان درمانگر حوزه ناباروری کاملا با بیماران همدردی می کنند، دغدغه های آنان را درک می کنند و برای درمان موفق آنها هر چه در توان دارند به کار می بندند، اما در مواردی مانند هزینه‌های سنگین درمان ناباروری، کاری از دست پزشکان معالج بر نمی آید.

وی تاکید کرد: اگر هزینه‌های درمان ناباروری کاهش یابد یا بیمه ها مراحل درمان این بیماری را تحت پوشش قرار دهند، بدون شک می‌توان شادی بیشتری را به بیماران و پزشکان این حوزه هدیه کرد.

وی اظهار کرد: آرزویم به عنوان یک پزشک حوزه درمان ناباروری این است که همانند کشورهای توسعه یافته، امکانات پیشرفته ای در اختیار داشته باشیم چرا که نازایی یک رشته وابسته به تکنولوژی بوده و درمان هایی که انجام می‌دهیم مطابق با آخرین یافته‌های علمی است و وقتی آخرین تجهیزات را در اختیار نداریم، تلاش‌های ما نیز نتیجه دلخواه را نمی‌دهد.

سیدحسینی از مسئولان خواست این دغدغه پزشکان را درک کرده و بدانند که هزینه کردن در حوزه درمان ناباروری سرمایه گذاری برای آینده است.

دکتر شهلا دانایی‌فر، متخصصزنان و زایمان و درمان ناباروری نیز به ایسنا اظهار کرد: چون کار درمان ناباروری یک کار تیمی است، بنابراین داشتن یک تیم خوب و یک مرکز خوب که بتواند تمامی مشکلات بیمار را در یک مرحله رفع کرده و نتایج درمانی خوبی داشته باشد، یکی از اصلی‌ترین دغدغه های متخصصان حوزه درمان ناباروری در استان است که البته با ایجاد مراکز درمان ناباروری در استان تا حدودی بخشی از این دغدغه رفع شده است.

وی ادامه داد: یکی از آرزوهای ما این است که مراحل درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرد؛ چرا که اکنون اکثر بیمه‌های درمانی با مراکز درمان ناباروری قرارداد ندارند و با توجه به اینکه درمان ناباروری هزینه‌بر است، بیماران ما در کنار رنج ناباروری و بیماری، با مشکل هزینه‌های بالای درمان نیز دست و پنج نرم می‌کنند.

وی اظهار کرد: با تجهیز مراکز درمان ناباروری موجود در استان و رفع مشکلات اداری می‌توان تا حد زیادی مشکلات مربوط به درمان ناباروری را در استان رفع کرد.

وی یادآور شد: اطلاع اغلب بیماران ما در خصوص مراحل درمان ناچیز است و این امر موجب می‌شود که اغلب در میان مطب‌های مختلف سرگردان شده و هزینه‌های غیرضروری را متحمل شوند، اما قطعا اگر آنها به یک مرکز مجهز ویژه درمان ناباروری مراجعه کنند، می‌توانند با هزینه کمتری نتیجه بهتری کسب کنند.

دکتر پریسا موسی‌پور یکی دیگر از متخصصان زنان و زایمان و درمان باروری است که ثبات شغلی پزشکان را یکی از دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: یکی از آروزهای متخصصان درمان ناباروری این است که ارتباط مراکز درمان ناباروری داخل و خارج کشور بیشتر شده و با برگزاری دوره‌های آموزشی، آشنایی با تکنیک‌های جدید درمان ناباروری، اعزام کادر مراکز درمان ناباروری برای طی دوره‌های آموزشی، ارتقای سطح علمی آنها و خریداری تجهیزات مدرن، بروز و مورد نیاز، گام‌های مثبت‌تری در راستای رفع مشکلات بیماران نابارور برداشته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به میزان بالای موفقیت درمان در مرکز درمان ناباروری آذربایجان و وجود پزشکان مجرب و با تعهد کاری قوی، این مرکز جزو مراکز موفق در درمان ناباروری محسوب می‌شود.

موسی پور اظهار کرد: برگزاری جلسات علمی، دوره‌های بازآموزی و کنگره‌ها از سوی این مرکز از عوامل موفقیت آن بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی بیشتر شاهد موفقیت بیش از پیش این مرکز باشیم تا دیگر کسی مشکل ناباروری را درد بزرگی نداند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها