بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۷۰۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کاهش قیمت خودرو

محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: همه دوست دارند خودروها قیمت مناسب داشته باشند، اما با توجه به روند افزایشی قیمت دلار در سال های اخیر، باید بگوییم در این سال ها قیمت خودرو افزایشی نداشته است.


محمدرضا نجفی منش ، خودرو ، قیمت خودرو

نظر عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان درباره کاهش قیمت خودرو

 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اگر نگاهی به افزایش قیمت دیگر کالاها بیندازیم پی خواهیم برد که قیمت خودرو در مقایسه با آنها کمترین میزان افزایش قیمت را داشته است. 

وی گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی 6 تا 7 میلیون تومان بر خواهد گشت. 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اعتقاددارم صادرات برای خودروساز سودآورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است. 

وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در داخل گفت: در حقیقت شرکت های خودروساز ایرانی از طریق دولت مدیریت می شوند و به معنای واقعی خصوصی سازی صورت نگرفته است. 

نجفی منش افزود: منظور مردم از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی، در حقیقت قدیمی بودن این خودروهاست که ادعای کاملاً درستی است. 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: برای آینده در نظر داریم تلاش کنیم به گونه ای برنامه ریزی شود که یک خودرو بیش از ده سال در کشور تولید نشود. 

وی افزود: طراحی پلتفرم خودرو برای نخستین بار در ایران با همکاری یک شرکت ایتالیایی در دست انجام است و در مدت دو تا سه سال آینده به نام و مالکیت ایران عرضه خواهد شد. 

نجفی منش گفت: ارائه پلتفرم داخلی سبب خواهد شد که قیمت تمام شده خودرو برای خودروسازان پایین تر بیاید تا مشتریان هم بتوانند با قیمت پایین تری خودروی داخلی را خریداری کنند. 

عضو هیات مدیره انجمن خودروسازان اضافه کرد: بانک مرکزی می خواهد ارز را تک نرخی کند تا قیمت ارز را بازار تعیین کند و با توجه به این مسئله مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند. 

وی گفت: مردم تصور می کنند که با توجه به توافق هسته ای ، خودروسازان خارجی وارد بازار ایران می شوند و تولیدات خود را ارائه خواهند کرد اما این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت. 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت : اگر قیمت نان سنگک به 500 تومان و دلار به 1000 تومان بازگردد می توان امیدوار بود که خودرو هم ارزان شود و چون کاهش قیمت نان و دلار غیرممکن است به ارزان شدن خودرو هم نباید امیدوار بود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
بهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
نه عزیزم
راهش این نیست
راهش اینه که همانطور جلیلی را برداشتیم و ظریف را گذاشتیم ، جواب داد ؛ امثال شما را برداریم چارتا محمد مصدق با تخصص های مربوط را به کار بگیریم تا نتجه را ببینید .
مثل باجگیرهای سر گردنه با مردم حرف می زنید .
راهش اینه که رقابت آزاد وجود داشته تا معلوم بشه ...سوگلی های بیت المال تابوت می سازید نه خودرو.
بالاخره از 30000کشته در تصادفات نصفش را که بر عهده می گیرید . نمی گیرید ؟
به نظر شما ، دیدگاه قضای اسلامی و پرزیدنتی که حقوقدان است و سرهنگ نیست خوشبختانه ، در مورد قاتلان 15000 ایرانی در سال چیست ؟
به نعمت زاده متوسل نشوید . اون ... شده .
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
باسلام، میخواستم بگویم این نخریدن خودرو یک ترفند از طرف وارد کنندگان خودرو های چینی میباشد تا بتوانند خودرو هایی که روی دستشان مانده را بفروشند باید هوشیار باشید و از صنعت داخلی حمایت کنیم. باتشکر
عباس
|
Romania
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
راهش حذف تعرفه ها و و همچنین انحصار واردات است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
وقتی خود رونخرند چینی هم نمیخرند این ترفند را به خودتان بزنید نه بمردم از این راها هم وارد نشوید خریدار نخواهید داشت هر چند توهین کنید با پولهای مردم جیبهای خودتان را پر میکنید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها