بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
مدیران ارشد فولکس واگن قصد دارند قرارداد مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت را که امسال در جنگ قدرت با فردیناند پیچ پیروز شد، دو سال دیگر تمدید کنند.
 تدبیر24این خودروساز آلمانی اعلام کرد که کمیته اجرایی هیات نظارتش موافقت کرده است به هیات مدیره پیشنهاد کند قرارداد وینترکورن تا پایان سال 2018 تمدید شود.

فردیناند پیچ که سال‌ها چهره شاخص فولکس واگن بود، در آوریل از ریاست هیات مدیره این شرکت استعفا کرد. وی در مصاحبه ای اظهار کرده بود که با وینترکورن اختلاف نظر دارد اما مدیرعامل موفق شد پشتیبانی سایر اعضای هیات مدیره را بدست آورد که منجر به کناره گیری پیچ از مقامش شد.

تمدید مدت ریاست وینترکورن که اکنون 68 ساله است وی را تا 71 سالگی در این سمت نگه می‌دارد.

پیچ دلایل اختلافش با وینترکورن را علنی نکرد. فولکس واگن سودآور بوده و طی شش ماه اول امسال به هدفش برای پیشی گرفتن از تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز جهان نایل شد، اما این شرکت برای کاهش هزینه‌ها و بهبود سهم بازارش در آمریکا تلاش می‌کند.

فولکس واگن اکنون با کندی رشد تقاضا در چین که منبع مهم فروش و سود به شمار می‌رود و همچنین مشکلاتی در کشورهای گرفتار بحران اقتصادی برزیل و روسیه روبروست.

همچنین سود این خودروساز در سه ماهه دوم به 2.73 میلیارد یورو کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت باید رییس هیات مدیره جدید دایمی را انتخاب کند. برتهولد هوبر، معاون سابق پیچ و رهبر سابق بزرگترین اتحادیه صنعتی آلمان در حال حاضر رییس هیات مدیره موقت فولکس واگن است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها