بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۷۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
معاون سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ایران دیر یا زود عضو سازمان تجارت جهانی خواهد شد گفت: با وارد شدن به این سازمان نمی‌توان با استفاده از نظامات تعرفه‌ای تجارت فرامرزی را ساماندهی کرد.
تدبیر24:  علی‌ اباذری  با بیان اینکه مشارکت جدی‌تر در عرصه بین‌المللی از جمله برنامه‌های سازمان ملی استاندارد است اظهار کرد: ایران دیر یا زود عضو سازمان تجارت جهانی خواهد شد و در این شرایط نمی‌توانیم تنها با نظام تعرفه‌ای تجارت فرامرزی را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه باید مشارکت جدی ‌تری در ارتباط با تدوین استانداردهای جهانی داشته باشیم اظهار کرد: اگر ایران عضو WTO شود، باید سعی کنیم که با نظامات غیر تعرفه‌ای و بدون استفاده از تعرفه گمرکی و سود بازرگانی تجارت ایران را مدیریت کنیم.

به گفته معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد، آن چیزی که در این ارتباط می‌تواند تاثیرگذار باشد، مبانی فنی و استانداردی برای کنترل صادرات و واردات است که در نتیجه پرداختن به استانداردهای بین‌المللی دیگر یک انتخاب نیست بلکه اجبار است.

اباذری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استانداردهای بین‌المللی بیشتر استفاده کنیم ادامه داد: راهبرد ما این است که نقش جدی‌تری را در سازمان‌های بین‌المللی ISO، IEC، OIML ، CODEX داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عضو 11 سازمان استانداردسازی جهانی هستیم گفت: باید تلاش کنیم و با استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها نقطه نظرات و ملاحظات مورد نظر خود را وارد استانداردهای جهانی کنیم.

معاون سازمان ملی استاندارد افزود: خوشبختانه با توجه به تلاش در سال‌های گذشته در رنکینگ سازمان بین‌المللی استاندارد ارتقای خوبی داشته‌ایم و رتبه ایران از 31 به 27 رسیده است. همچنین در همین مدت 25 پروپوزال بین‌المللی را پیشنهاد دادیم که مورد پذیرش سازمان بین‌المللی استاندارد برای تصویب قرار گرفت.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
تصور کن چه بر سر سایپا و ایران خودرو میاد .
آرزو بر جوانان عیب نیست .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها