بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است برای اولین بار شوی لباس زنانه با پوشش کاملا اسلامی در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار برگزار شود.
 
تدبیر24:مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است برای اولین بار شوی لباس زنانه با پوشش کاملا اسلامی در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار برگزار شود.
 
 سهیلا جلودارزاده روز یکشنبه در همایش توسعه نقش آفرینی زنان تعاونگر در کارآفرینی و اشتغال افزود: امروز در حال گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد مدرن هستیم و اگر قرار است در سال 1404 مراحل توسعه یافتگی را پشت سر گذاشته باشیم ، تعاونی ها بهترین مسیر عبور ما از این اقتصاد سنتی هستند.
 
وی با بیان این که سالانه به تعداد 2 میلیون نفر به جمعیت بیکاران کشور اضافه می شود، دو مشکل تعاونی های زنان را آموزش و ناتوانی اخذ وام برای این تعاونی ها دانست.
 
رییس اتحادیه زنان کارگر ادامه داد: اگر در بخش بازار حمایت های لازم انجام نشود، تعاونی ها دچار انباشت تولید می شوند، بنابراین این امور به حمایت های دولتی نیاز دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعاونی های پوشاک کشور هنوز امکان برگزاری شوی لباس ندارند، بنابراین چگونه می خواهند با البسه ترکیه رقابت کنند.
 
وی با تاکید بر داشتن موانع پیش رو برای رقابت با بازارهای کشورهای همسایه اضافه کرد: گردشگران و حجاج همواره از عربستان و دوبی کالاهای چینی و تایلندی خریداری می کنند، در صورتی که یافتن بازارهای همسایه با اندکی نوآوری می تواند در اختیار تعاونی های ما قرار گیرد.
 
جلودارزاده با تاکید بر افزایش تعاونی های صادرات زیورآلات و پوشاک افزود: در خانه های کشوری مانند تایلند آشپزخانه وجود ندارد اما این کشور بزرگ ترین صادرکننده زیورآلات به کشورهای منطقه است.
 
وی با اعلام آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارائه خدمات به زنان خارج از نوبت اضافه کرد: دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار 24 تا 27 شهریورماه در محل نمایشگاه های دائمی تهران برگزار می شود.
 
به گفته مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، جایزه بانوی کارآفرین سال و کتاب معرفی بانوان کارآفرین از بخش های مختلف این رویداد مهم است.
 
معرفی و ارائه توانمندی های زنان کارآفرین در حوزه های مختلف، توسعه بازار برای کسب و کار بانوان و تبادل تجارب موفق کارآفرینی در سطح ملی و بین المللی از جمله اهداف نمایشگاه یادشده است که جلودارزاده به آنها اشاره کرد.
 
در این همایش که هم اکنون در مجموعه فرهنگی تلاش در حال برگزاری است، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، سید ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و جمعی از زنان کارآفرین حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها