بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۳۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
فاز تازه ای از درگیری های درون گروهی اصولگرایان
مهدی محمدی این روزها که با خروج جلیلی از شورایعالی امنیت ملی جایی در شایسته سالاری های دولت تدبیر و امید ندارد ترجیح داده است تا با منتقد عمیق نشان دادن خود از رفتار انتخاباتی سعید جلیلی . . .

تدبیر24 : در حالی که این روزها بسیاری از اصولگرایان در تحلیل شکست سنگین خود در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری انگشت اتهام را به سوی جبهه پایداری و سعید جلیلی به عنوان عوامل انشقاق در اصولگرایی نشانه می روند مهدی محمدی مشاور رسانه ای و یکی از نزدیک ترین افراد به دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی هم به انتقاد شدید از عملکرد سعید جلیلی پرداخت .

به گزارش خبرنگار ما محمدی در تازه ترین پست منتشره صفحه شخصی فیس بوک خود به بهانه انتقاد از نزدیکان دولت نوشت : "من عمیقا منتقد رفتار انتخاباتی آقای جلیلی هستم و خواهم ماند ولی از دیپلماسی هسته ای مقاومتی و دستاوردهای آن دفاع میکنم و عقیه دارم دوستان دولت هم که بنای خود را بر نفی مطلق گذاشته اند به زودی خواهند دید که چاره ای جز اتخاذ یک رویکرد مقاومتی ندارند." وی در بخش دیگری از مطلبش نوشت :" خوب است آقایان بدانند بنده که الان ظاهراٌ تنها سخنگوی دیپلماسی هسته ای مقاومتی هستم همزمان یکی از مغضوب ترین افراد نزد آقای جلیلی و دوستانشان هم محسوب می شوم فقط به این دلیل که حاضر به مشارکت در بازی انتخاباتی که به آن اعتقاد نداشتم نشدم."این خبرنگار که در دولت احمدی نژاد به پستی هم رسیده بود در مطلب دیگری هم احمدی نژاد را نفرین کرده بود  .

این چرخش 180 درجه ای مهدی محمدی در حالی است که وی به عنوان  مشاور رسانه ای جلیلی در شورایعالی امنیت ملی  همواره یکی از حامیان پرو پاقرص وی محسوب می شده است که وظیفه اش حمایت بی چون و چرا و توجیه عملکرد ضعیف تیم مذاکرات هسته ای سابق در رسانه های اصولگرا و تمامیت خواه بوده است . وی حتی در کوران روزهای انتخابات در مطلبی با عنوان انتخابات فردایی هم دارد ضمن حمایت از رویکرد سعید جلیلی ، برای ولایتی خط و نشان کشید . البته در همان مقطع انتخابات هم خبرهایی مبنی بر حضور محمدی در ستاد قالیباف به گوش می رسید اما هیچ کس باور نمی کرد که فردی که یک شبه از خبرنگاری روزنامه کیهان و به واسطه فشار حلقه این روزنامه تبدیل به مرد رسانه ای مذاکرات هسته ای شده بود اینقدر زود از یار غار خود سعید جلیلی دل بکند .

مهدی محمدی در سال های اخیر تلاش زیادی کرده است با استفاده از ارتباطاتش از خود چهره ای تحلیل گر بسازد اما اگرچه امپراطوری رسانه ای ضرغامی و همچنین دوستان اصولگرایش در روزنامه ها و خبرگزاری ها همه تلاش خود را برای تحلیل گر سازی از او به وجود آوردند اما به قاعده "مشک آن است که خود ببوید" وی تنها به چهره ای سخنگو برای بیان دستورهای رسانه ای اقایان تبدیل شد نه یک تحلیل گر با قدرت ایده پردازی و تحلیل سیستماتیک روش ها. البته این توهم که وی خود را سخنگوی یک مدل خودخوانده از دیپلماسی و یک استراتژیست هسته ای می داند تنها چیزی است که برایش باقی مانده است .


مهدی محمدی در کنار سعید جلیلی در یک سفر خارجی

به هر حال دبیر سیاسی سابق روزنامه کیهان که به واسطه رفاقت با جلیلی کلی سفر خارجی تجربه کرد (که البته از بابت پرداخت پول غذاهایش هم ناراحت است) این روزها که با خروج جلیلی از شورایعالی امنیت ملی جایی در شایسته سالاری های دولت تدبیر و امید ندارد ترجیح داده است تا با منتقد عمیق نشان دادن خود از رفتار انتخاباتی سعید جلیلی اگر در بین دولتمردان جدید جایی پیدا نمی کند لااقل در درگاه دیگر دوستان اصولگرای خود نیز مغضوب واقع نشود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۶
رضا قلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
17
21
یک نمونه بارز و تام از نان به نرخ روز خوری . خوب شد طرف رئیس جمهور نشد و الا همه به باد رفته بودیم .
فردوس توسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
1
17
در تصویر دکتر عراقچی هم هست که در تیم هسته ای جدید هم هست
به به
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
6
17
بی انصافی نفرمایید دوستان حال که یک نفر هم باب انتقاد را باز می کند بهش انگ نزنید انصافا محمدی نیروی خوب و تحلیلگر توانمندی است و فرد مفیدی برای نظام است.
سعید اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
17
11
آقای مهدی محمدی،شما و آقای جلیلی دیگر هیچ اهمیتی برای ما ندارید،نه حرف هایتان و نه رفتارهایتان،شما و امثال شما به صفحه های سیاه تاریخ ایران پیوستید.
غلانعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
9
7
بنده خدا حرف اصلیشو آخر مطلب نوشته.مساله پول غذا بوده که ازش گرفتند.آخی دلم براش سوخت.
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
5
8
سعي كن افشاگري هاي بيشتري بكني شايد يك فكر به حالت كرديم يك ناهار .... بدرد نمي خورد از ماهيت اصلي جليلي بگو و اطرافيانش.
مهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
4
5
این افراد نان را با نرخ روز می خوردند و شاید از ترس ازدست دادن نانهای بدست آورده این ناله را سر داده مثل بقایی که یک اصلاح طلب بود ولی و صد ولی ... امیدوارم دولت تدبیر این گونه افراد خائن را که هم اکنون نیز در اطرافش زیاد هستند سناسایی نماید چرا که دولت تدبیر با همت افراد مخلص بدست آمد.
محمد علی مجیدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
3
4
حلقه آلوده کیهان تو همه رسانه ها ریشه دوانده تا جاییکه الان یک نهاد خاص نظامی هم با این حلقه کارنابلد مشکل پیدا کرده
موسوی در خبرگزاری فارس و روزنامه جوان که برا یسپاه هستند یک باند کارنابلد از کیهان رو مستقر کرده طرف خودش هم کیهانییه البته!
الان اون نهاد خاص کمر همت به برداشتن مدیر عامل فارس کرده ولی حلقه الوده کیهن و باند صفار هرندی دارن فشار میارن که اینارو حفظ کنن! همشون امیدوارن صفار بره صداسیما اینها هم گله ای برن اونجا!
الان همون نهاد خاص برای خلاص شدن از دست باند کیهان تو رسانه ها ش رفته تسنیم رو راه انداخته که اینها کم کم حذف بشن.
مهدی محمدی هم با ۳۴-۵ سال سن الان شده تحلیل گر
این هم از بدبختی ما اصولگراهاست که در حوزه رسانه و تحلیل ضعیف هستیم تا امثال اینها بشن بت برای ما!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2
2
مهدی محمدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
5
5
ایشان حتی اصولگرا هم نیست . اگر لازم باشد اصلاح طلب هم خواهد شد و بستگی به منافع شخصی اش دارد.
ي بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
1
4
شما مثل....از جايگاه اجتماعي دكترجليلي ميترسيد كه حتي جرِِِِئت رو در رو شدن باهاش رو هم نداريد بعد به بقيه تهمت قدرت طلبي ميزنيد قربون خدا برم به بركت خون شهدا تشت رسوايي ي عده رو ي جوري زمين كوبيد كه صداش گوش فلك رو كر كرد اخه بيچاره ها بريد دولتتون رو جم كنيد كه آقا مجبور نشه براتون جايگاه اجتماعي از مردم بخواد...دكتر جليلي بدون خودكشي هاي انتخاباتي شما مث مرد حرف خودشو زد رايشم اورد شما بريد با هفت صدم درصدتتون گردو بازي كنيد
رسوا کننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
3
کلا شما از انقلاب جدا شدید و زدید به سیم آخر
تا کسی می خواد حرف بزنه تهمت بهش میزنید چون باب تهمت براهه و هنوز این حربه برای مردم مثل جنگ روانیتون رو نشده میگید شاید کسی فکر کنه آره
خب حالا نویسنده ی کور این مطلب بگو ببینم اون بابک زنجانی که اختلاص کرد چرا کنار روحانی و اسپانسر ایشون بودن
چرا رییس جمهور محبوب شما کسی که برایش ویدیو کلیپ کپی فیلم تبلیغاتی اوباما میسازد رو بهش سمت میده
شما بگو برادر روحانی چه پستی دارند که همه جا هستند حتی در جلسه خبرگان
این همه بی قانون و پول خوری و از منافع ملت بریدن و محافظ منافع سرمایه دارا بودن که احتمالا تو هم از اونهایی جای گفتن نداره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
1
اتفاقا ایشان تحلیل های درستی دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
نویسنده این مطلب یا اساسا نمی داند تحلیل چیست و یا تحلیل های آقای مهدی محمدی را نخوانده اند والا این چنین در ورطه بی انصافی نمی افتادند که و قتی کسی یکبار هم که شده بر اساس شایسته سالاری رشد کرد چنین مورد نوازش تنگ نظران قرار گیرد که خب از آن استعداد ذاتی بی بهره اند.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
ایم مطلب سال 92نوشته شده والان 95/04/28هستیم
الان اگر یه کم انصاف داشته باشیم میبینیم انتقادات و تحلیلهای مهدی محمدی دررابطه با مساله هسته ی و برجام درست بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
حاز کدوم چرخش ۱۸۰ درجه ای حرف میزنی!!!؟؟؟ طرف داره میگه من با سیاست هسته ای جلیلی همچنان موافقم. با سیاست انتخاباتیش مخالفم.
الان هم که دارید میبینید در مورد سیاست هسته ای چه پیش بینی درستی کرد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها