بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
تدبیر24: سید طبیب تقی زاده : آن موقع تعداد قربانیان جنگ ۷۵۰۰ نفر بوده است و خبری از سیل مهاجران فعلی نبوده است.
او در مقر سازمان ملل بین نمایندگان پنج کشور شورای امنیت به صورت یک کانال غیر مستقیم عمل کرده است. می‌‌گوید همان موقع، ویتالی چورگین نماینده روسیه به او یک پیشنهاد سه‌ ماده‌ای می‌‌دهد: ۱. ارسال سلاح به سوریه از سوی کشور‌های غربی و متحدین آنها متوقف شود. ۲. مذاکرات بین دولت اسد و مخالفین آن آغاز شود. ۳. آغاز مذاکرات با در قدرت ماندن بشار اسد همراه باشد اما در ادامه اسد به صورت محترمانه در مراحل بعدی از قدرت کنار برود. (احتمالا توسط انتخاباتی که در آن اسد نامزد نشود و جانشین او توسط انتخابات تعیین شود)

آتیساری می‌‌گوید که این پیشنهاد را با دیپلمات‌های غربی (آمریکا، فرانسه، و بریتانیا) در میان می‌‌گذارد اما آنها قابل بررسی نمی دانند. چون فکر می‌‌کردند که سقوط اسد قطعی است و ظرف چند هفته آینده رخ خواهد داد.

آتیساری نتیجه می‌‌گیرد که بحران سوریه یک بحران خود ساخته غرب است و لذا سیل پناهجویان به اروپا نتیجه عملکرد خود اروپا است و اروپا مسئول پذیرش این افراد است و راه دیگری وجود ندارد.

لذا می توان نتیجه گرفت بحران سوریه در نتیجه ارسال سلاح توسط غرب و متحدان آن (عمدتا ارتجاع عرب و ترکیه) به وضعی رسید که اکنون بیش از ۲۰۰ هزار کشته دارد. اگر پیشنهاد روسیه قبول شده بود، هیولا داعش اصلا ایجاد نمی شد و سوریه به یک خرابه‌ تبدیل نمی شد و این سیل میلیونی آواره به وجود نمی آمد. ایران هم نشان داده است که بر خلاف اعراب حامی‌ مذاکره است و کنار رفتن نوری المالکی، با وجود این که قانونا اکثر آرا را هم کسب کرده بود، نشانه این نکته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها