بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
رئیس دانشگاه هنر تهران از اجرای طرح تجمیع دانشکده‌های این دانشگاه در پردیس باغ ملی خبر داد.
 تدبیر24: دکتر غلامرضا اکرمی، با بیان این مطلب گفت: به دلیل پراکندگی دانشکده‌های دانشگاه هنر در سطح تهران و کرج، تجمیع تمام دانشکده‌های این دانشگاه در باغ ملی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

وی ادامه داد: اجرای طرح تجمیع از سال گذشته با بازسازی و مرمت بناهای باغ ملی شروع شده و در اولین گام کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های معماری و شهرسازی از مهر امسال در باغ ملی برگزار می‌شود.

اکرمی افزود: البته به علت تعمیراتی که ساختمان‌های باغ ملی احتیاج دارند، اجرای کامل جابجایی دانشکده ها زمان‌بر است و برای تحقق کامل آن چشم‌اندازی چند ساله در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتقال خوابگاه‌های این دانشگاه به باغ ملی گفت: فضای باغ ملی گنجایش خوابگاه را ندارد اما اگر امکاناتی فراهم شود برنامه داریم با اعمال تغییر و جابجایی‌، محل خوابگاه‌ها به دانشگاه نزدیک شود، همچنین خوابگاه نیمه‌کاره این دانشگاه در کرج در حال آماده‌سازی است.

اعطای بورسیه دانشگاه هنر به 20 دانشجوی خارجی
رئیس دانشگاه هنر تهران همچنین از ورود 20 دانشجوی خارجی بورسیه عضو کشورهای سازمان اکو به این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر 50 دانشجوی خارجی که پیش از این در دانشگاه هنر تحصیل می‌کردند این دانشگاه 20 دانشجوی خارجی عضو کشورهای سازمان اکو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را بورسیه کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه باید برای افراد بورسیه شده امکانات رفاهی برقرار کند، بنابراین در حال افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها و همچنین آماده‌سازی خوابگاه‌های جداگانه برای دانشجویان بورسیه هستیم.

دکتر اکرمی با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر افزایش تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌ها و همچنین ضرورت برقراری رابطه با دانشگاه‌های خارجی گفت: در طی صحبت‌هایی که با سازمان اکو داشتیم در حال هماهنگی برای برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های هنر و کشورهای عضو اکو به میزبانی دانشگاه هنر در پاییز امسال هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این ارتباطاتی از این قبیل با دانشگاه‌ها نداشتیم این اجلاس می‌تواند به بهبود اوضاع علمی کشور کمک کند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه هنر در حال آماده سازی برای برگزاری نمایشگاه و اجراهای هنری در کشورهای مختلف هستند و از طرف دیگر این دانشگاه نیز از اجراهای هنری از طرف دانشجویان خارجی استقبال می‌کند.

اکرمی با اشاره به تفویض اختیار آزمون تخصصی دکترا به دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم، این اقدام را خوب و مفید توصیف کرد و گفت: این مورد موجب رقابت بیشتری بین دانشگاه‌ها می‌شود و به ارتقای سطح کیفی دانشگاه‌های کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه سعی دارد به بهترین نحو این آزمون را برگزار کند و برای تحصیل در مقطع دکتری افرادی را انتخاب کند که دغدغه پژوهش و تحقیق دارند.

رئیس دانشگاه هنر همچنین گفت: تفویض اختیار برنامه‌ریزی درسی به دانشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ای را برای رقابت مثبت و کیفی در دانشگاه‌هایی که رشته‌های همسان دارند ایجاد کند و موجب شود دروسی که یکسان ارائه می‌شوند دارای تفاوت‌هایی باشند.

وی در پایان گفت: اقداماتی در جهت بهبود کیفیت ارتقای آموزش این دانشگاه‌ انجام دادیم اما به لحاظ مشکلات عدیده‌ای که از لحاظ ساختاری با آن روبرو هستیم ابتدا باید به حل آنها بپردازیم تا متعاقبا وضعیت کیفی آموزش هم بهتر شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها