بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
تدبیر24:  مدیر سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از تهیه پیشنهاداتی مبنی بر جلب اعتبارات دولتی و توسعه‌ی بازار سرمایه در مناطق آزاد خبر داد و در عین حال از کاهش فساد اداری در رابطه با فروش زمین در این مناطق بعد از اجرایی شدن رویه اجرایی جدید تاکید کرد.

فروزان زیادلو ، اظهار کرد: به دلیل کمبود منابع درآمدی مناطق آزاد درحال تهیه پیشنهاداتی‌برای افزایش درآمدزایی این مناطق هستیم که این موضوع باید در کمیسیون‌های مختلف دولت و مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت تایید و تصویب شود.

یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مناطق آزاد فروش زمین است
وی با بیان اینکه یکی ازمهم‌ترین منابع درآمدی مناطق آزاد فروش زمین است گفت: قبل از اجرایی شدن رویه جدید در فروش زمین این موضوع با ابهاماتی روبرو بود و در این زمینه با فساد اداری مواجه می‌شدیم، اما در حال حاضر تصمیمات شخصی در فروش زمین اعمال نمی‌شود و برای قیمت‌گذاری، نظر کارشناس رسمی دادگستری دریافت می‌شود.

مدیر سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اظهار کرد: یکی‌دیگر از درآمدهای مناطق آزاد، عوارض گمرکی است که از کالاهای وارداتی دریافت می‌شود و 15 درصد از این عوارض البته تا سقف 3 میلیارد دلار در سال برای مناطق آزاد است که البته این میزان باید افزایش یابد.

ضرورت بررسی تاثیرات رفع تحریم بر توسعه اقتصادی مناطق آزاد
زیادلو با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات از دیگر منابع تامین درآمد برای مناطق آزاد محسوب می‌شود از تهیه گزارشی در رابطه با تاثیرات رفع تحریم بر توسعه اقتصادی مناطق آزاد خبر داد که در این گزارش به بررسی روند تجارت در دوران پساتحریم پرداخته می‌شود.

وی در عین حال بیان کرد: حل شدن مسائل بانکی، انتقال ارز و باز شدن ال سی از مهم ترین اثرات رفع تحریم است که این موضوع در رونق تجاری مناطق آزاد تاثیر زیادی دارد.

مدیر سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در ادامه تصریح کرد: مناطق آزاد به عنوان مبادی وارداتی کشور بیشتر از این موضوع منتفع می‌شوند چون با آمدن هیات‌های سرمایه‌گذاری به کشور و ایجاد ارتباطات جدید راهی برای جذب سرمایه‌گذاری های خارجی باز می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها