بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
طی پنج ماهه گذشته نزدیک به دو میلیارد تومان عینک آفتابی به کشور وارد شده، آمارها نشان می‌دهد که بیشترین حجم واردات در این مدت از چین بوده است در حالیکه به نظر می‌رسد عینک‌های وارد شده از ایتالیا بیشترین ارزش را داشته‌اند.
تدبیر24: در پنج ماهه نخست امسال حجم واردات عینک آفتابی به کشور به نزدیک به دو میلیارد تومان یعنی بیش از 690 هزار دلار می‌رسد.

در این مدت بیشترین حجم صادرات به لحاظ وزنی و ارزشی از چین صورت گرفته است به این ترتیب که این کشور 23.5 تن عینک آفتابی با ارزش مجموعا 740 میلیون تومان معادل 255 هزار دلار به ایران صادر کرده است.

ارقام فهرست اقلام وارداتی گمرک نشان می‌دهد که طی پنج ماه اول امسال، چین با فاصله زیاد بیشترین تعداد عینک آفتابی را به ایران صادر کرده و به لحاظ حجم صادرات با فاصله بسیار بالا از دیگر کشورهای صادرکننده عینک آفتابی به ایران جلوتر است، اما به لحاظ ارزش عینک‌های صادر شده کشور ایتالیا با اختلاف کمتری بعد از چین قرار می‌گیرد.

بر اساس این آمارها ایتالیا طی این مدت، تنها حدود سه تن عینک آفتابی به ایران صادر کرده است که ارزش آن مجموعا به 660 میلیون تومان یعنی حدود 230 هزار دلار می‌رسد. به این ترتیب در حالیکه حجم واردات عینک آفتابی ایتالیایی بسیار کمتر از حجم واردات عینک چینی است ارزش آن‌ها تنها حدود 80 میلیون تومان با یکدیگر فاصله دارد.

دیگر کشورهایی که ایران در این مدت از آن‌ها عینک آفتابی وارد کرده است، آلمان، اتریش، امارات، ترکیه و هنگ‌کنگ بوده‌اند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها