بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۷۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
پورمختار:
آمار دقیقی از میزان زمین‌خواری‌ها در کشور وجود ندارد اما هزاران هکتار زمین‌خواری شده
تدبیر24: منتقدین - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد علی پور مختار در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اظهارات وزیر کشور مبنی بر جلوگیری از 90 درصد زمین خواری ها افزود : چنین اعتقادی نداریم زیرا هر روز گزارش هایی در این زمینه به مجلس ارسال می شود.

وی اضافه کرد : وزیر کشور نامه هایی را که به وی نوشته ایم به استانداری ها ابلاغ و تاکیده کرده است اما این ابلاغ ها کافی نیست.

رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه برخی مسئولان پشت پرده زمین خواری هستند گفت : زمین خواری مرتبط با عملکرد مسئولان است زیر برخی می گویند بر ما تحمیل می کنند که عدد و رقمی را برای فلان مکان اختصاص دهید و هرکدام از دستگاههای محلی باید مبلغی را بپردازند.

پور مختار افزود : برخی مسئولان نیز برای اداره امور شهرها زمین های اطراف را می فروشند.

وی گفت : برخی مسئولان در حدود 20 درصد زمین خواری ها دخالت داشته اند و نفع برده اند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد : به جز زمین خواری گردنه حیران که دو نماینده بر ضد یکدیگر دعوایی را مطرح کردند ، هیچ گزارشی درباره دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمین خواری ها وجود ندارد.

وی گفت : در مسئله زمین خواری گردنه حیران برای سه روستایی که حدود 20 خانوار جمعیت دارند  170 هکتار طرح هادی در نظر گرفته شده است در حالیکه این  زمینها کشاورزی است و نباید طرح هادی درآنها اجرا شود .

وی گفت : 300 بنا داخل 170 هکتار و 200 بنا خارج از آن ساخت شده است که باید تخریب شود .

وی با بیان اینکه موارد زیادی وجود دارد که برای زمین خواری سند جعل می کنند گفت : باید با دانه درشتها  در این زمینه برخورد شود .

پورمختار در پاسخ به این سوال که  آیا پرونده بورسیه ها  به قوه قضائیه ارسال شده است یا خیر گفت : فقط جمع بندی کمیسیون آموزش عالی و دیوان محاسبات به وزارت علوم اعلام شده و پرونده ای به قوه قضائیه  ارجاع نشده است .

ابوالقاسم جراره  نماینده مردم  بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز در برنامه گفت : در بندرعباس زمین خواری و دریا خواری وجود دارد که نمونه دریاخواری در بخش درگاهان قشم و نمونه زمین خواری  ساخت 14 هزار متر مربع بنا در بندرعباس است .

وی اضافه کرد :در 14 هکتار زمینی که در اختیار  شهرداری  بندرعباس برای بوستان و پارکینگ  به شخصی واگذار شده، وی14 هزار متر مربع بازارچه ماهی فروشی احداث کرده است .

وی افزود : شهرداری بندرعباس دراین زمینه تخلف کرده است .

این نماینده مجلس اضافه کرد : فردی پس از گذشت حدود 50 سال از ساخت فرودگاه بندرعباس سندی را ارائه کرده و مدعی زمین این فرودگاه شده است .

وی افزود : دولت پرداخت 18 میلیارد تومان به صاحب سند را پذیرفته است 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
0
0
با سلام مردم میدانند و اطمینان دارند مسائلی که پی گیری نمیشود و یا میشود و به نتیجه نمیرسد پشتش مسئولینی هستند که گردن کلفتند و کسی نمیتواند به انها چیزی بگویدو یا شریکند . دراین زمینه هم چنین است ان زمانها هم چنین بود. و حالا پس از دفاع جانانه رزمندگان و پیروزی بر ملعون صدام در 8 سال جنگ خانمان سوز که بهتری فرزندان این مرز و بوم به لقای الهی پیوستند سو ئ استفاده کنندگان دهانشان را برای مکیدن خون مردم باز کرده و هر روزی بنحوی گرفتاری درست میکنند انهم بنام امام زمان و ائمه ع و میچاپند و غارت میکنند حداوند خودش دست ظالمین را از سر مردم کوتاه فرمایند فاصبر انالله مع الصابرین . والعاقبت للمتقین
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها