بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
تدبیر24:نازخند صبحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در زنجان، با بیان اینکه شیوع مگس میوه زیتون تهدیدی جدی برای باغات استان‌های قزوین، گیلان و زنجان است، افزود: با وجود هشدار وزارت جهادکشاورزی به باغ‌داران در مورد جلوگیری از طغیان مگس میوه زیتون از اردیبهشت‌ماه امسال و تأکید نسبت به نصب انواع تله‌های غیرشیمیایی و اختصاص یارانه 70 درصدی از اعتبارات سازمان حفظ نباتات، این آفت بر اثر گرما، تنش آب و هوایی و کاهش بارندگی شیوع پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مگس میوه زیتون تهدیدی جدی برای محصول زیتون در استان‌های زنجان، گیلان و قزوین است، تصریح کرد: مگس میوه زیتون تا سال 1382 به گفته زیتون‌کاران در باغات زیتون مشاهده نشده بود. همه ساله با وجود عملیات پیش‌آگاهی و ارزیابی جمعیت این آفت، هشدارهایی به باغ‌داران از طرف دفتر مدیریت پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زای سازمان حفظ نباتان داده می‌شود، ولی همه ساله کم و بیش این آفت به باغ‌داران خسارت وارد می‌کند.

صبحی در ادامه با یادآوری اینکه بیشترین زیتون کشور در سه استان زنجان، قزوین و گیلان تولید می‌شود، اظهار کرد: این محصول در استان زنجان 30 هزار تن، قزوین 10 هزار تن و در گیلان 20 هزار تن تولید می‌شود، لذا شایسته است که باغ‌داران این سه استان برای حفاظت از کمیت و کیفیت تولیدات خود و قبل از اینکه طغیان آفت آنان را داغ‌دار کند، به ادارات حفظ نباتات استان خود مراجعه و از مساعدت‌های معموله استفاده کنند.

عضو شورای ملی زیتون ایران با بیان اینکه متأسفانه علی‌رغم خواص متعدد زیتون، شاهد پایین بودن سرانه مصرف این محصول در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: هنوز آن‌طور که باید نتوانسته‌ایم در خصوص مصرف زیتون و سایر فرآورده‌های این محصول فرهنگ‌سازی مناسبی را در جامعه به‌ویژه در استان انجام دهیم، این در حالی است که مصرف این محصول پرفایده در کشورهایی که از تولید آن محروم هستند، بیش از ایرانیانی است که یکی از تولیدکنندگان اصلی زیتون در دنیا به‌شمار می‌روند.
برچسب ها: تدبیر24 ، مگس زیتون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها