بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
بسیاری از اسناد مربوط به خدمات دولت در دوران دفاع مقدس برابر اعلام مسوولین مربوطه برای اولین در نمایشگاه موزه دائمی «تبیین و ارائه اقدامات دولت در زمان دفاع مقدس»رونمایی خواهد شد.
تدبیر24:به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه-موزه تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس، 31شهریور تا 5 مهرماه هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است. هفته‌ای که با حمله ارتش بعث عراق به ایران در سال 1359 آغاز می‌شود و با مناسبت شکست حصر آبادان در سال 1360 به پایان می‌رسد. تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی ایران و عراق سرشار از تحلیل‌ها، تبیین‌ها، خاطرات ، تصاویر و اسنادی است که در حوزه های مختلف مردمی ، نظامی، رسانه و دولت را در برمیگیرد حالا دولت یازدهم تصمیم دارد با برگزاری نمایشگاه موزه دائمی «تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس» به تبیین عملکرد دولت در دفاع مقدس بپردازد .

سردار "رسول یا حی" رییس کمیته اجرایی نمایشگاه موزه دائمی «تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس»   درباره چگونگی آماده سازی و برگزاری این نمایشگاه گفت: بر اساس تدابیر رهبری در هر استانی یک موزه دفاع مقدس داریم مثلا آن چیزی که در کنار پارک طالقانی تحت عنوان باغ موزه دفاع مقدس می‌شناسیم  باغ موزه ای است که به تهران اختصاص دارد اما این  نمایشگاه-موزه دایمی که بنایش را گذاشتیم ملی  و در سطح کشور است و در حالت بومی و استانی خارج شده است.

 او افزود: از طرفی اقدامات دولت  در حوزه دفاع مقدس تخصصی تر است و آن طور ها که در حوزه نظامی و مردمی بوده عمومی نیست. بنابراین به صورت سراسری در سطح ملی در این نمایشگاه به موضوع ذکر شده پرداخته خواهد شد.

رییس کمیته اجرایی نمایشگاه-موزه «تبیین و ارائه اقدامات دولت در زمان دفاع مقدس» در ادامه با اشاره به اسنادی که از  دفاع مقدس وجود دارد گفت: بنابر بخشنامه رییس ستاد کل قوا اکثریت قریب به اتفاق اسناد دفاع مقدس طبقه بندی عادی شده است و هیچ گونه مانعی برای انتشار این اسناد وجود ندارد و قرار است به استناد این بخشنامه اسناد جنگ  که در اختیار دستگاه های مختلف است به نمایش گذاشته شود.

وی اضافه کرد:  بسیاری از این اسناد برابر اعلام مسوولین مربوطه برای اولین در نمایشگاه-موزه دائمی «تبیین و ارائه اقدامات دولت در زمان دفاع مقدس»رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: ما سعی داریم که با تدوین سناریوهای مختلف برای هر وزارتخانه و دستگاهی بخشی از فضای آن دوران را بازسازی کنیم و از نمادهای هنری ابزار الکترونیکی پیشرفته ای که در اختیار داریم به صورت بهینه استفاده کرده تا  مخاطبین فضای دوره دفاع مقدس را احساس کنند.

رییس کمیته اجرایی نمایشگاه-موزه تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس گفت: دولت در دوران دفاع مقدس خدمات زیادی در جبهه و پشت جبهه ارائه کرده است که در پیروزی جنگ و همچنین حفظ و مدیریت کشور برای متوقف نشدن فعالیت های کشور داشته است که متاسفانه به خوبی تبیین نشده است به عنوان مثال ما در دوران دفاع مقدس همزمان با پشتیبانی جنگ مبادلات تجاری، تولید نفت و صادرات نیز داشتیم و در همان شرایط آموزش و پرورش و آموزش عالی نیز فعالیت های خود را ادامه دادند که این برای حرکت کشور در دوره بازسازی و حرکت به سمت توسعه ارزش فراوانی داشت.

سردار یاحی با اشاره به آمار شهدای دولت تصریح کرد: متاسفانه آمار دقیقی از شهدای جنگ در دولت وجود ندارد ادغام ها و کوچک تر شدن دولت هم در ابهام این موضوع نقش داشته با این حال آماری که در دست است حکایت از آماری بیش از بیست هزار نفر شهید مربوط به دولت دارد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها