بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
تدبیر24:جشنواره فیلم نیویورک که 25 سپتامبر تا 11 اکتبر (3 تا 19مهر) برپاست، 26 فیلم سینمایی را در بخش اصلی به نمایش می گذارد.
این جشنواره در سال 1963 تاسیس شد و از سال 2010 انجمن فیلم مرکز لینکلن به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های پخش کننده فیلم در سراسر جهان، اولین نمایش فیلم تولیدی خود به نام شبکه اجتماعی را به این جشنواره اختصاص داد. 
این امر باعث شد برگزارکنندگان تصمیم بگیرند دست کم دو فیلم از سه فیلم نمایش افتتاحیه، اختتامیه و شب محوری از آثاری باشد که برای اولین بار در این جشنواره به نمایش در آید. در ادامه نیویورک به محمل خوبی برای فیلم هایی تبدیل شد که پس از آن در جایزه اسکار مطرح می شوند.
فیلم های هنرمند، جدایی نادر از سیمین، عشق و آقای ترنر همه از جمله آثاری بوده اند که پیش از نامزد شدن برای جایزه اسکار در جشنواره نیویورک به نمایش درآمدند.
فیلم پیاده روی ساخته کارگردان نام آشنای آمریکایی رابرت زمکیس میهمان شب افتتاحیه جشنواره امسال خواهد بود. این فیلم براساس داستان واقعی راه رفتن فیلیپ پتیت بندباز فرانسوی روی بند بین دو برج دوقلو در نیویورک ساخته شده است. 
دیگر فیلمی که منتقدان و علاقمندان مشتاق تماشای آن هستند استیو جابز، روایتی از زندگی یکی از بنیانگذاران شرکت اپل که سال 2011 درگذشت، که البته پیش از این در جشنواره های تورنتو و تلورید به نمایش در آمده است. فیلم مایل های پیش رو ساخته کارگردان آمریکایی دان چیدل نیز در آخرین شب به نمایش در می آید که احتمالا زمان نمایش عمومی آن 2016 خواهد بود.
بخش نمایش اصلی جشنواره به گفته برگزارکنندگان پاسخ کارگردانان مختلف در دنیا به این سوال است: سوال سینما چیست؟. فیلم های ترور از هوهوسیائو و محصول مشترک تایوان، چین و هنگ کنگ، پل جاسوس ها از استیون اسپیلبرگ و بروکلین ساخته کارگردان آمریکایی جان کرولی از دیگر فیلم های این بخش هستند.
فیلم های کوتاه، مستند و آثار فیلمسازان فیلم های اولی نیز در این جشنواره به نمایش در می آیند. فیلم مستند محل حمله بعدی کجاست؟ از مستندساز آمریکایی مایکل مور و فیلم کوتاه گنج از کورنیلیو پورومبوی کارگردان رومانیایی تبار از جمله فیلم های برگزیده و مستندی هستند که با حضور کارگردانان آنها به نمایش در می آیند.
بخش های دیگر شامل احترام به گذشتگان، همگرایی، آینده و نشست های بحث و بررسی با حضور کارگردانان مهم سینما خواهد بود. جشنواره فیلم نیویورک که باید شامگاه جمعه شروع می شد به دلیل سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به این شهر و برنامه های وی برای دیدار از مناطق مختلف نیویورک از جمله منطقه هارلم با یک روز تاخیر برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها