بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
با اختصاص یکهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در برنامه ششم توسعه به امر گردشگری به ظرفیت مهم این صنعت در ایران بزرگ چشم دوخته ایم
تدبیر24:محمدباقر نوبخت امروز (یکشنبه) در همایش گرامیداشت روز جهانی گردشگری در برج میلاد افزود: دولت به گردشگری نگاه مقطعی ندارد ، این صنعت در اولویت های مثمر قرار گرفته است .
نوبخت اضافه کرد: گردشگری از دو منظر بودجه و برنامه در سال جاری و چه در سال های آینده از جایگاه ممتازی قرار دارد به نحوی که 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی برای امر گردشگری براساس تبصره پنجم قانون بودجه اختصاص یافته است .
وی تصریح کرد : گردشگری امری است که با صلح و ثبات میسر است و در شرایطی که کشور در دوران تحریم و فضای سرد روابط بین المللی بسر می برد، انتظار و توقع زیاد از گردشگری در توان این صنعت نبود اما دنیا در زمینه گردشگری رشد قابل توجهی داشت.
نوبخت ادامه داد: باتوجه به رشد 4 درصدی گردشگری در جهان بر آن شدیم تا از ظرفیت بالای این صنعت به هر نحو ممکن استفاده کنیم تا جایی که مسئولین سازمان میراث فرهنگی با ارائه رشد 12 درصدی در شرایط تحریم توانستند کارنامه درخشانی در عرصه گردشگری از خود نشان دهند. 
سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی در شرایط تحریم استفاده از چنین ظرفیت عظیمی با برنامه ریزی و تلاش میسر می شود، در روزها و سنوات آینده و در شرایط پساتحریم باید منتظر ترافیک سنگین ورود گردشگران و دولتمردان خارجی را داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها