بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
وزیر کشور :
ستاد ویژه پیگیری فاجعه منا در تمامی استان های کشور به مسوولیت استانداران تشکیل شده و ما آمادگی لازم برای برگزاری مراسم تشییع جنازه جانباختگان این حادثه را داریم.
تدبیر24 :عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس آخرین آمارهایی که به ما داده شده تا کنون در حادثه منا 169 نفر جانباخته، 295 نفر مفقود و 45 نفر مجروح شدند که تعدادی از این مجروحان امروز از بیمارستان ترخیص خواهند شد. 
وی ادامه داد: رییس جمهوری از اولین لحظات این فاجعه، دستورات ویژه ای را صادر کرد و بلافاصله جلسه هیات دولت تشکیل و ستاد ویژه پیگیری با مسوولیت وزارت کشور و با حضور وزارتخانه های امورخارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، سازمان حج و زیارت، هلال احمر و هواپیمایی کشور آغاز به کار کرد که متناظر این ستاد نیز در استان ها با مسوولیت استانداران تشکیل شد. 
وزیر کشور اضافه کرد: ما تا کنون سه جلسه اصلی و پنج جلسه فرعی داشتیم که علاوه بر این در استان ها نیز جلسات برگزار شده و مسوولیت هایی که به آنها سپرده شده با دقت پیگیری می شود.
رحمانی فضلی اظهار داشت: یکی از این امور سرکشی از خانواده جانباختگان بود که همه استان ها این کار را انجام دادند و آمادگی و برنامه ریزی کامل برای پذیرش و تشییع جنازه جانباختگان و انجام کارهای لازم برای سهولت ترخیص زائران صورت گرفته است. 
وی تاکید کرد: همه اطلاعات و اقدامات صورت گرفته به صورت لحظه ای به اطلاع رییس جمهوری می رسد و ایشان روزانه چندین بار با معاون اول رییس جمهور و دیگر دستگاه های اجرایی تماس می گیرند؛ همچنین مسوولیت پیگیری این کار در گروه خودشان را به محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور واگذار کردند. 
وزیر کشور ادامه داد: رییس جمهوری در کنار انجام ماموریت و مسوولیتی که در سفر به نیویورک دارند موضوع فاجعه منا را در تمام دیدارها و جلسات و گفت و گوها مطرح کردند. 
رحمانی فضلی اظهارکرد: براساس آماری که اخیرا به اطلاع ما رسیده تعداد فوتی ها در مکه بیش از آن است که قبلا اعلام کردند. من در حال حاضر آمار دقیقی را نمی توانم ارایه دهم البته این آمار مربوط به ایران نیست و مربوط به تمام کشته هایی است که در عربستان وجود دارد. 
وزیر کشور گفت: به ما خبر داده اند که برخی از کشورها به توافق رسیده اند که اجساد را در داخل مکه دفن کنند و از بردن آن به کشورهای خودشان خودداری می کنند.
رحمانی فضلی افزود: اما ما اعلام کرده ایم تمام پیگیری ها و اقدامات اجرایی و فعالیت های خود را برای منتقل کردن همه زائران، مفقودان، جانباختگان و مجروحان به کار خواهیم گرفت و این کار را دنبال می کنیم و کشور عربستان نیز مسوول است که این همکاری را با ما انجام دهد. 
رحمانی فضلی تاکید کرد: ما تقاضا داریم که عربستان با همکاری هایی که در این زمینه با ما خواهد داشت موضوع را از آنچه که در حال حاضر در افکار و اذهان عمومی ایجاد شده، پیچیده تر نکند. 
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها