بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
تدبیر24 :یکی از مهم‌ترین مواردی که در سلامتی بسیار زیاد اهمیت دارد، وضعیت صحیح قرارگیری بدن در حالت‌های مختلف به خصوص هنگام خوابیدن و استراحت است.

اهمیت درست خوابیدن از آنجا معلوم می‌شود که عدم توجه به این مساله در درازمدت فرد را دچار مشکلاتی از قبیل کمردرد، زانو درد، گردن درد و... می‌کند.

یک دکترای فیزیولوژی در این باره گفت: بسیاری از دیسک‌های گردن ناشی از حالت‌های ناصحیح خوابیدن است.

دکتر وحید ولی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: حالت‌های خوابیدن به سه حالت به پهلو خوابیدن، طاق باز و دمر خوابیدن تقسیم می‌شود که بهترین روش طاق باز است.

وی با اشاره به اینکه دمر خوابیدن‌ همان حالت درازکش رو به پایین است، بیان کرد: این روش در هر حالت باعث ایجاد مشکل در بدن می‌شود و در این حالت نه تنها به قفسه سینه فشار وارد می‌شود، بلکه کمر نیز دچار آسیب می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان اظهار کرد: روش طاق باز‌ همان حالت درازکش رو به بالاست که در این حالت کمترین فشار به قفسه سینه وارد می‌شود و در این حالت شکم و سینه رو به بالا قرار می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه لرستان با بیان اینکه در حالت طاق باز هیچ مشکلی برای بدن به وجود نمی‌آید، ادامه داد: معمولاً دراز کشیدن به پهلوی سمت راست بهتر از خوابیدن به پهلوی چپ است و اگر شخصی به دلیل مشکلات خاصی نتواند به سمت راست بخوابد می‌تواند دراز کشیدن به پهلوی چپ را انتخاب کند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: خوابیدن به وضعیت نامناسب سبب احساس درد در عضلات، ایجاد استرس، بدفرمی و ناراحتی در اعضای بدن می‌شود.

وی یادآور شد: در روش طاق باز باید یک بالشتک را بین دو زانو قرار داد، چراکه فاصله بین زانو‌ها در حالت ایستاده باید در وضعیت خوابیده نیز حفظ شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها