بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
تدبیر24 :اولین سمینار تخصصی مهندسی رفتار ارتباطی در جذب سپرده و وصول مطالبات بانکی با عدم استقبال مدیران بانکی و نیز برخورد غیرحرفه ای و نامناسب برخی سخنرانان در قبال انتقاد مدعوین ۷ آبان ماه در محل هتل آکادمی فوتبال برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار  "رویکرد"، اولین نکته قابل توجه در این سمینار عنوان آن بود که " مهندسی رفتار ارتباطی در جذب سپرده و وصول مطالبات بانکی" نام گرفته بود. این عنوان اگرچه موضوع جدید و بدیعی را مطرح می کرد ولی ۲ حوزه کلی و بعضاً متناقض را مورد اشاره قرار می داد. موضوعاتی که هر یک دارای دریای گسترده ای از محتوا بوده و اتفاقاً مخاطبان خاص خود را نیز دارد. 

تناقض عنوان این سمینار در کنار عدم تناسب سخنرانی های این همایش از نکات قابل توجه دیگر این نشست بود. افتتاحیه سمینار با سخنرانی دکتر تهران فر معاون نظارتی بانک مرکزی در مورد مضرات جنگ قیمتی بانکی با دید کلان و نظارتی انجام شد. سخنران بعدی این همایش نیز دکتر علیرضا یوسفی استاد دانشگاه تهران بود که به حوزه شناخت انواع مشتریان در بانک ها پرداخت. 

در ادامه دکتر رئوف رابطی به بیان روش های نوین بازاریابی در نظام بانکی و ضرورت تنوع در خدمات بانکی پرداخت و ایرج جمشیدی هم از بانک تجارت در سخنرانی خود به دلایل ایجاد مطالبات معوق و ارائه راهکار برای ممانعت از افزایش معوقات اشاره کرد.

با نگاهی به محتوای سخنرانی های این سمینار به راحتی می توان دریافت که به هر سخنران فرصت اندکی داده شده بود تا در مورد یک موضوع بسیار تخصصی در نظام بانکی و حتی متناقض به صورت سطحی اشاره ای داشته باشد و در آخر نیز برای حاضران مشخص نشد که معنای دقیق مهندسی رفتار ارتباطی در جذب سپرده و به خصوص در وصول مطالبات چیست! 

اما آن چه که بیش از همه مورد توجه قرار گرفت رفتار نامناسب برخی دست اندرکاران این سمینار با مدعوین بود! برگزار کنندگان سمینار مهندسی رفتار ارتباطی در حالی آخرین بخش این نشست را به جلسه پرسش و پاسخ و مطرح کردن پیشنهادها و انتقادهای حضار اختصاص داده بودند که خود تاب هیچگونه انتقاد پذیری را نداشتند و در برابر انتقاد بعضی از حاضران به نحوه برگزاری این سمینار، به جای بهره گیری از مهندسی رفتار ارتباطی، به فرافکنی و زیر سوال بردن سایر نهادها و بانک ها پرداختند. 

در این جلسه دکتر علیرضا یوسفی که به طور تخصصی در مورد مهندسی رفتار ارتباطی با مشتریان به ایراد سخنرانی پرداخته بود، در برابر انتقاد یکی از حاضران با زیر سوال بردن عملکرد یک شرکت وابسته به بانک ملت نه تنها هیچگونه پاسخ قانع کننده ای ارائه نکرد بلکه این موضوع را برای حضار روشن کرد که به هیچ یک از مطالب ارائه شده در مورد مهندسی رفتار ارتباطی اعتقادی ندارد! با توجه به اینکه مدعوین این سمینار در واقع مشتریان این سمینار بودند، اینگونه برخوردها درواقع نوعی زیر سوال بردن فلسفه سمینار روز ۷ آبان بود!

برگزاری چنین سمینارهایی با استقبال کم کارشناسان و مدیران بانکی نشان دهنده دیدگاه صرفاً تجاری بعضی از فعالان عرصه برگزاری نشست ها و سخنرانی های تخصصی است و تا مادمی که چنین دیدگاهی در بررسی مسائل علمی در نظام بانکی حاکم باشد، به هیچ عنوان نمی توان انتظار رفع مشکلات نظام بانکی را داشت.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها